2019-11-27, 22:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag kan förstå frustrationen över statyn nu, det känns konstigt att ha en 3 meter hög avbild av Hammarbys delägare utanför stadion, men i stort är väl den här grejen inte så mycket att höja på ögonbrynen åt? Zlatan har alltid stått Zlatan närmast och vill han lägga in tio miljoner i ett företag och då få 25 procent av Hammarby på kuppen så får han väl göra det.

Det är svårt att bli upprörd över detta.

Tvärtom, det är väldigt lätt att förstå upprördheten om man någonsin älskat en klubb.
Citera
2019-11-27, 23:23
Medlem
Forever Winters avatar
Fattar inte varför det här har blivit en sån biggie. Zlatan äger aktier i bajen. Det är ju inte som att han sitter i styrelsen eller så (eller ingår det i aktieägandet?).
Tvivlar starkt på att Zlatan kommer att göra något större väsen av sig i klubben. Mest troligt en passiv ägare.
Jag menar, vad ska han göra? Ösa in massa eget kapital? Knappast!

Och varför är mff:are så besvikna? Zlatan spelade ju knappt i klubben. De ska snarare vara glada att de fick så mycket pengar för en spelare som av allt att döma inte brytt sig om klubben, vare sig då eller nu.
Senast redigerad av Forever Winter 2019-11-27 kl. 23:25.
Citera
2019-11-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Man
Det är inte riktigt det jag menar att jag trodde att ni skulle snea på. Jag förstår självklart att Hammarby fotboll inte har med själva affären att göra. Men att "alla" verkar omfamna Zlatan som om han vore en Hammarby-ikon som kommer att göra underverk för klubben och det utan risker.

Är ni mest glada för att knäppa Malmö på näsan? Det kan jag isåfall förstå, klart som fan att det är kul.

Är ni inte det minsta oroliga för att en orimligt mäktig person helt utan Hammarbyhjärta kommer att få allt för stort inflytande?

Är det inte oroande att massa grönvita kids kommer se Zlatan som sin stora idol istället för de riktiga ikonerna, så som Kennedy?

Är det inte oroande att detta sker utan att någon verkar veta ett jävla skit om vad det innebär?

Jag vill gärna höra seriösa tankar från er/dig. Det är trots allt en stor händelse i svensk fotboll. Och hade det gällt min klubb hade jag varit livrädd.

Och som svar på det du skrev angående oss har jag inga problem med att säga att jag tycker att allt du nämner är uselt. Det där jävla fiskederbyt fick mig orimligt irriterad.
Zlatan är givetvis inte någon Hammarbyikon, har någon skrivit det? Det har jag inte sett men det får stå för den personen då som lever i sin bubbla.

Malmöarnas ilska är definitivt dagens behållning och om inte det mest positiva med detta åtminstone en väldigt stor faktor till att man tar detta med ro än så länge.

Zlatan har mindre påverkan än vad AEG haft under hela sin tid i Bajen och de har man knappt märkt av. Sedan är jag förstås väldigt glad över 51%regeln som är en stor trygghet. Annars hade jag varit jävligt nojjig.

Tycker kids såväl som vuxna redan nu dyrkar Zlatan som någon slags Gud så blir väl ingen större skillnad. Att barn ser Zlatan (om de nu skulle göra det) som sin stora Bajenidol kan jag acceptera då det är just barn men ingen vuxen med självrespekt kan göra det. Zlatan håller inte på något lag, han är alldeles för självupptagen för det.

På papper ser jag inte vad riskerna ska vara? Att han "bara" äger 25% begränsar ju vad han skulle påverka. Samtidigt som uppsidorna är ganska tydliga i form utav att Bajen skapar sig ett namn runt om i världen.
Ingen aning om man kan använda Zlatans nätverk när det kommer till potentiella värvningar men det hade inte varit helt ointressant.
Citera
2019-11-27, 23:45
Medlem
beatbeats avatar
Det roligaste är ju att #grindif är minst lika kränkta av detta som malmösupportrar.
Citera
2019-11-28, 00:04
Medlem
My-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
På papper ser jag inte vad riskerna ska vara? Att han "bara" äger 25% begränsar ju vad han skulle påverka. Samtidigt som uppsidorna är ganska tydliga i form utav att Bajen skapar sig ett namn runt om i världen.
Ingen aning om man kan använda Zlatans nätverk när det kommer till potentiella värvningar men det hade inte varit helt ointressant.

Det är det som jag ser som den stora risken. Att risken inte står på pappret. Stora uppsidor kan erbjudas, men föga troligt utan motkrav.
Citera
2019-11-28, 00:25
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Zlatan är givetvis inte någon Hammarbyikon, har någon skrivit det? Det har jag inte sett men det får stå för den personen då som lever i sin bubbla.

Malmöarnas ilska är definitivt dagens behållning och om inte det mest positiva med detta åtminstone en väldigt stor faktor till att man tar detta med ro än så länge.

Zlatan har mindre påverkan än vad AEG haft under hela sin tid i Bajen och de har man knappt märkt av. Sedan är jag förstås väldigt glad över 51%regeln som är en stor trygghet. Annars hade jag varit jävligt nojjig.

Tycker kids såväl som vuxna redan nu dyrkar Zlatan som någon slags Gud så blir väl ingen större skillnad. Att barn ser Zlatan (om de nu skulle göra det) som sin stora Bajenidol kan jag acceptera då det är just barn men ingen vuxen med självrespekt kan göra det. Zlatan håller inte på något lag, han är alldeles för självupptagen för det.

Hade inte AEG 3 styrelseröster?

Klart att 51an begränsar hans manöverutrymme. Men potentiellt kan det ju bli en härdsmälta att jobba inom organisationen om han får för sig att börja styra o ställa. Det är ju inte omöjligt att han kan dra med sig röster o locka medlemmar till omröstningar. Plus diverse asdryga kommentarer om att han kan mer än alla i klubben tillsammans typ.

Oavsett så vet ju ingen någonting ännu. Alla positiva och negativa spekulationer är ju bara luft än så länge.

Lite lustigt upplägg bara. Bolaget AEG Sweden är helt passivt utan verksamhet förutom innehavet i Bajen. Inga intäkter elr utdelningar således. Ägarskapet innebär inte heller någon andel av avtalsinktäkter elr rättigheter. Så på papperet är det bara ett aktieinnehav i ngt som är medlemsstyrt och som inte genererar vinster o utdelningar på vanligt vis. Så man kan ju undra vad hans riktiga plan är egentligen.
Citera
2019-11-28, 04:52
Avslutad
För att ta tråden tillbaka till dess ursprungliga ämne men vad tror folk om Wicks chanser till en comeback? Var väl ändå helt okej i Sirius vill jag minnas. Visst strulig bakgrund men förhoppningsvis har han lärt sig något under de senaste två åren. Kanske något för lag i botten som behöver en mer erfaren målvakt.
Citera
2019-11-28, 06:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
För att ta tråden tillbaka till dess ursprungliga ämne men vad tror folk om Wicks chanser till en comeback? Var väl ändå helt okej i Sirius vill jag minnas. Visst strulig bakgrund men förhoppningsvis har han lärt sig något under de senaste två åren. Kanske något för lag i botten som behöver en mer erfaren målvakt.

Är han helt körd i Sirius? Antar det men likväl fattas det väl en målvakt där nu när Alvbåge sticker.

Förresten vore det inte helt galet om vi plockade in Alvbåge som reservkeeper bakom gjutna Anestis så vi kan låna ut Amos så han får spela i superettan eller åtminstone div.1 och få a-lagsrutin i större mängd.
Citera
2019-11-28, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Är han helt körd i Sirius? Antar det men likväl fattas det väl en målvakt där nu när Alvbåge sticker.

Förresten vore det inte helt galet om vi plockade in Alvbåge som reservkeeper bakom gjutna Anestis så vi kan låna ut Amos så han får spela i superettan eller åtminstone div.1 och få a-lagsrutin i större mängd.

Det tror jag han är. De förlängde väl precis med nu kommer jag inte på hans namn, förstamålvakten där.

Men ja Alvbåge till er är fan en riktig bra idé faktiskt. Har inte ens tänkt på det. Han blir säkert en bra förebild för de yngre, är en go gubbe att ha i omklädningsrummet, har säkert inget emot att sitta på bänken, lär inte vara dyr i drift heller. Och dessutom så får ni framtidsnamnet utlånat för att få matcher. Win-win för alla känns det som.
Citera
2019-11-28, 11:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det tror jag han är. De förlängde väl precis med nu kommer jag inte på hans namn, förstamålvakten där.

Men ja Alvbåge till er är fan en riktig bra idé faktiskt. Har inte ens tänkt på det. Han blir säkert en bra förebild för de yngre, är en go gubbe att ha i omklädningsrummet, har säkert inget emot att sitta på bänken, lär inte vara dyr i drift heller. Och dessutom så får ni framtidsnamnet utlånat för att få matcher. Win-win för alla känns det som.

Lucas Jonsson förlängde nyligen med två år.
Citera
2019-11-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Falkenberg behöver en målvakt, dit ner kan man pendla i princip, både Amos och Alvbåge är bättre än liraren dom hade i mål i år.

Gais behöver också en målvakt, MFFaren var bara där på lån.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2019-11-28 kl. 13:26.
Citera
2019-11-29, 08:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lucas Jonsson förlängde nyligen med två år.

Så heter han, tackar.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Falkenberg behöver en målvakt, dit ner kan man pendla i princip, både Amos och Alvbåge är bättre än liraren dom hade i mål i år.

Gais behöver också en målvakt, MFFaren var bara där på lån.

Tim Erlandsson ska tydligen ha skrivit på för Falkenberg. En fin värvning faktiskt, hoppas bara att han tillfrisknat och är redo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in