Citat:
Ursprungligen postat av
My-Man
Det är inte riktigt det jag menar att jag trodde att ni skulle snea på. Jag förstår självklart att Hammarby fotboll inte har med själva affären att göra. Men att "alla" verkar omfamna Zlatan som om han vore en Hammarby-ikon som kommer att göra underverk för klubben och det utan risker.
Är ni mest glada för att knäppa Malmö på näsan? Det kan jag isåfall förstå, klart som fan att det är kul.
Är ni inte det minsta oroliga för att en orimligt mäktig person helt utan Hammarbyhjärta kommer att få allt för stort inflytande?
Är det inte oroande att massa grönvita kids kommer se Zlatan som sin stora idol istället för de riktiga ikonerna, så som Kennedy?
Är det inte oroande att detta sker utan att någon verkar veta ett jävla skit om vad det innebär?
Jag vill gärna höra seriösa tankar från er/dig. Det är trots allt en stor händelse i svensk fotboll. Och hade det gällt min klubb hade jag varit livrädd.
Och som svar på det du skrev angående oss har jag inga problem med att säga att jag tycker att allt du nämner är uselt. Det där jävla fiskederbyt fick mig orimligt irriterad.
Zlatan är givetvis inte någon Hammarbyikon, har någon skrivit det? Det har jag inte sett men det får stå för den personen då som lever i sin bubbla.
Malmöarnas ilska är definitivt dagens behållning och om inte det mest positiva med detta åtminstone en väldigt stor faktor till att man tar detta med ro än så länge.
Zlatan har mindre påverkan än vad AEG haft under hela sin tid i Bajen och de har man knappt märkt av. Sedan är jag förstås väldigt glad över 51%regeln som är en stor trygghet. Annars hade jag varit jävligt nojjig.
Tycker kids såväl som vuxna redan nu dyrkar Zlatan som någon slags Gud så blir väl ingen större skillnad. Att barn ser Zlatan (om de nu skulle göra det) som sin stora Bajenidol kan jag acceptera då det är just barn men ingen vuxen med självrespekt kan göra det. Zlatan håller inte på något lag, han är alldeles för självupptagen för det.
På papper ser jag inte vad riskerna ska vara? Att han "bara" äger 25% begränsar ju vad han skulle påverka. Samtidigt som uppsidorna är ganska tydliga i form utav att Bajen skapar sig ett namn runt om i världen.
Ingen aning om man kan använda Zlatans nätverk när det kommer till potentiella värvningar men det hade inte varit helt ointressant.