Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Varför ska vi brinna över att AEG säljer andelar till Zlatan? Hade varit en helt annan sak om det var vi som sålde våra andelar.
Gårdarna går man ur huse för att förklara hur jippo detta är. Tystare var man när dif tog över Segeltorp, BK Söder, Caperio Täby, Balrog, Älvsjö etc i diverse sektioner. Eller när man nyligen lanserade ett fiskederby med "sin största rival".
Ni väljer selektivt vad som är jippo och inte eller?
Det är inte riktigt det jag menar att jag trodde att ni skulle snea på. Jag förstår självklart att Hammarby fotboll inte har med själva affären att göra. Men att "alla" verkar omfamna Zlatan som om han vore en Hammarby-ikon som kommer att göra underverk för klubben och det utan risker.
Är ni mest glada för att knäppa Malmö på näsan? Det kan jag isåfall förstå, klart som fan att det är kul.
Är ni inte det minsta oroliga för att en orimligt mäktig person helt utan Hammarbyhjärta kommer att få allt för stort inflytande?
Är det inte oroande att massa grönvita kids kommer se Zlatan som sin stora idol istället för de riktiga ikonerna, så som Kennedy?
Är det inte oroande att detta sker utan att någon verkar veta ett jävla skit om vad det innebär?
Jag vill gärna höra seriösa tankar från er/dig. Det är trots allt en stor händelse i svensk fotboll. Och hade det gällt min klubb hade jag varit livrädd.
Och som svar på det du skrev angående oss har jag inga problem med att säga att jag tycker att allt du nämner är uselt. Det där jävla fiskederbyt fick mig orimligt irriterad.