2019-11-27, 18:25
Medlem
My-Mans avatar
Jag vaknade imorse och fick flashen av sportbladet och tänkte direkt att det skulle bli en rolig dag. Både MMFare och Bajare skulle brinna. Men icke. Bajarna verkar överlyckliga. Malmöiterna inte så glada, men inte heller vansinniga. Argast verkar dom vara på statyn. Eller är Malmöiterna så konsekventa att dom inte kan bli arga nu, eftersom att vi Djurgårdare var helt bakom flötet som blev så tokiga över Beijmo-övergången?

08-Jompa som alltid haft MDMF ritat i pannan har aldrig varit gladare.
Hur fan är det möjligt? Vad fan händer?
Citera
2019-11-27, 18:48
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My-Man
Jag vaknade imorse och fick flashen av sportbladet och tänkte direkt att det skulle bli en rolig dag. Både MMFare och Bajare skulle brinna. Men icke. Bajarna verkar överlyckliga. Malmöiterna inte så glada, men inte heller vansinniga. Argast verkar dom vara på statyn. Eller är Malmöiterna så konsekventa att dom inte kan bli arga nu, eftersom att vi Djurgårdare var helt bakom flötet som blev så tokiga över Beijmo-övergången?

Bajare har väl sen länge varit helt blinda för att man är den klubb som omfamnar den moderna fotbollen mest. Hyckleri på hög nivå.
Citera
2019-11-27, 18:50
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1n0VBM/bomben-zlatan-koper-fjardedel-av-hammarby

Citat:
Zlatan blir stor delägare i Hammarby – och brinner redan för Bajen.

– Jag ska hjälpa Hammarby att bli bäst i Skandinavien, säger han i en lång intervju.
Citera
2019-11-27, 18:52
Medlem
mikeymikeys avatar
Det är ju bara -ic spelare som Hammarby är intresserade av.

Hehe

Visserligen är väl inte Zlatan spelare i Hammarby men ändå.
Senast redigerad av mikeymikey 2019-11-27 kl. 18:55.
Citera
2019-11-27, 19:12
Medlem
bagarn29s avatar
Hammarby är en av de mest anrika klubbarna i svensk fotboll.

1 guld på 51 säsonger är väl inte så anrikt. Vad Zlatan gör med sina pengar är hans ensak men kom inte och säg att han har hjärtat i Malmö för det är lögn.

"Man kan ta en kille från Rosengård, men man kan inte ta Rosengård från en kille."

Det kunde man visst göra.
Citera
2019-11-27, 19:17
Medlem
Citat:

Varför ska vi brinna över att AEG säljer andelar till Zlatan? Hade varit en helt annan sak om det var vi som sålde våra andelar.

Gårdarna går man ur huse för att förklara hur jippo detta är. Tystare var man när dif tog över Segeltorp, BK Söder, Caperio Täby, Balrog, Älvsjö etc i diverse sektioner. Eller när man nyligen lanserade ett fiskederby med "sin största rival".

Ni väljer selektivt vad som är jippo och inte eller?
Citera
2019-11-27, 19:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Det är dif som är argast. Avundsjuka
Citera
2019-11-27, 19:20
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Varför ska vi brinna över att AEG säljer andelar till Zlatan? Hade varit en helt annan sak om det var vi som sålde våra andelar.

Gårdarna går man ur huse för att förklara hur jippo detta är. Tystare var man när dif tog över Segeltorp, BK Söder, Caperio Täby, Balrog, Älvsjö etc i diverse sektioner. Eller när man nyligen lanserade ett fiskederby med "sin största rival".

Vintermatchen mot Tromsö i februari, halsdukens dag, järnkaminernas dag. Klagar helt plötsligt gör de korkade också på att AEG äger andelar men är för dåligt pålästa för att veta att AEG äger andelar i deras hockeysektion.

På tal om jippo ska vi väl inte heller glömma bort hur man samlas i hög 150 meter från sin ”hemmaarena” och marscherar tillsammans till matchen. Man gör en stor del av sin ”techno”-koppling. Newsflash: Summerburst är inte techno. T
Citera
2019-11-27, 19:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
"Grattis MFF! Jag vill skicka ett stort grattis till MFF! Äntligen är guldet där det hör hemma. Allsvenskt guld är en av få titlar jag saknar". Zlatan 2014.

Det är en titel han inte kommer få heller, om han inte spelar i allsvenskan.
Citera
2019-11-27, 19:27
Medlem
motvalls avatar
BBC av alla har en rätt klok artikel;
https://www.bbc.com/sport/football/50570066
Citera
2019-11-27, 22:40
Medlem
My-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Det är inte riktigt det jag menar att jag trodde att ni skulle snea på. Jag förstår självklart att Hammarby fotboll inte har med själva affären att göra. Men att "alla" verkar omfamna Zlatan som om han vore en Hammarby-ikon som kommer att göra underverk för klubben och det utan risker.

Är ni mest glada för att knäppa Malmö på näsan? Det kan jag isåfall förstå, klart som fan att det är kul.

Är ni inte det minsta oroliga för att en orimligt mäktig person helt utan Hammarbyhjärta kommer att få allt för stort inflytande?

Är det inte oroande att massa grönvita kids kommer se Zlatan som sin stora idol istället för de riktiga ikonerna, så som Kennedy?

Är det inte oroande att detta sker utan att någon verkar veta ett jävla skit om vad det innebär?

Jag vill gärna höra seriösa tankar från er/dig. Det är trots allt en stor händelse i svensk fotboll. Och hade det gällt min klubb hade jag varit livrädd.

Och som svar på det du skrev angående oss har jag inga problem med att säga att jag tycker att allt du nämner är uselt. Det där jävla fiskederbyt fick mig orimligt irriterad.
Citera
2019-11-27, 22:50
Medlem
johnny_viciouss avatar
Jag kan förstå frustrationen över statyn nu, det känns konstigt att ha en 3 meter hög avbild av Hammarbys delägare utanför stadion, men i stort är väl den här grejen inte så mycket att höja på ögonbrynen åt? Zlatan har alltid stått Zlatan närmast och vill han lägga in tio miljoner i ett företag och då få 25 procent av Hammarby på kuppen så får han väl göra det.

Det är svårt att bli upprörd över detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in