Då fanns det massor av korvkiosker överallt bla vid bensinmackar.
Var oftast Hamburgare med bröd eller korv med bröd och pucko att dricka. många öppnade upp igen vid 1-2 tiden på natten då dom visste danshaken stängde.
Tyvärr försvann dessa när dom stora giganterna kom, burger king, mc donalds etc, samt när alla jäkla matvaror affärer började sälja simpel korv med bröd.
Nej, tyvärr inte. I min ålder så är det enda som funkar mot bakfylla att skjuta huvudet av sig, annars härda ut i en sådär 2-3 dagar med växelvis fysiska åkommer och växelvis psykiska. Hemskt är det.
För mig så gällde tunnbrödsrulle eller en riktigt flottig burgare från det nu nedlagda men på den gamla goda tiden mycket eminenta gatuköket "Mammas Grill" i Täby, eller så en riktigt vitlöksdoftande pizza från "Pizzeria Miki" i Täby C.
150-grams ostburgare med stekt lök och en iskall pucko från Lappens gatukök i Hedemora var en säker kur. Om den inte fungerade så var det bara en liter kylskåpskall mellanmjölk, direkt ur kartong, som räddade dagen.
Ostma ka med mjölk!
Fylle käket ute var korv och bröd, pizza (nytt där jag bodde då!exotiskt liksom) eller ostburgare.
Hemmasupning gav oftast lite nattkrubbs behov, enklast möjliga, makaroner, lite tomatbitar och i med lite falukorvsbitar i allt medan det kokade, på med massa ost, in i micron och BAAM vilket fyllekrubb. Mat över hela köket!
Har även värmt ärtsoppa på fyllan, mindre kul dagen efter i köket. Rekommenderas inte.
När pizzan började med hemkörning blev det oftast det. Detta var väl sent 80, tidigt 90tal för mig..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!