• 1
  • 2
2019-11-27, 20:06
Medlem
Leipreachans avatar
Hade man bakismat förr? Och hade någon specifik bakfyllemat som idag?
Citera
2019-11-27, 20:08
Bannlyst
mickro osthandburgare på lokala kiosken , lagomt risig med lånade kläder för att ta sej hem

då jävlar hade det varit fest kan jag lova
Citera
2019-11-27, 20:12
Medlem
Mat från korvkiosken var vanligt då.
Citera
2019-11-27, 20:14
Medlem
X-fronts avatar
Tidigt 80-tal så var det alltid en påse chips dagen efter, helst dillchips. Botade den värsta bakfyllan.
Citera
2019-11-27, 20:15
Bannlyst
en klassiker är väl korv med räkröra innan hemgång?
Citera
2019-11-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Tidigt 80-tal så var det alltid en påse chips dagen efter, helst dillchips. Botade den värsta bakfyllan.

Fungerar fortfarande.
Citera
2019-11-27, 20:17
Medlem
Det var väl på 80 talet man var bakfull, och då var det pizza som gällde.
Vad som gäller idag vet jag inte men är det inte susi eller nåt veganskt?
Citera
2019-11-27, 20:22
Moderator
Tystnads avatar
Då fanns det massor av korvkiosker överallt bla vid bensinmackar.
Var oftast Hamburgare med bröd eller korv med bröd och pucko att dricka. många öppnade upp igen vid 1-2 tiden på natten då dom visste danshaken stängde.

Tyvärr försvann dessa när dom stora giganterna kom, burger king, mc donalds etc, samt när alla jäkla matvaror affärer började sälja simpel korv med bröd.
Citera
2019-11-27, 20:38
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Fungerar fortfarande.

Nej, tyvärr inte. I min ålder så är det enda som funkar mot bakfylla att skjuta huvudet av sig, annars härda ut i en sådär 2-3 dagar med växelvis fysiska åkommer och växelvis psykiska. Hemskt är det.
Citera
2019-11-27, 20:55
Medlem
Cloecuds avatar
För mig så gällde tunnbrödsrulle eller en riktigt flottig burgare från det nu nedlagda men på den gamla goda tiden mycket eminenta gatuköket "Mammas Grill" i Täby, eller så en riktigt vitlöksdoftande pizza från "Pizzeria Miki" i Täby C.
Citera
2019-11-27, 21:31
Medlem
Pausaniass avatar
150-grams ostburgare med stekt lök och en iskall pucko från Lappens gatukök i Hedemora var en säker kur. Om den inte fungerade så var det bara en liter kylskåpskall mellanmjölk, direkt ur kartong, som räddade dagen.
Citera
2019-11-27, 21:54
Medlem
Mongoglads avatar
Ostma ka med mjölk!
Fylle käket ute var korv och bröd, pizza (nytt där jag bodde då!exotiskt liksom) eller ostburgare.
Hemmasupning gav oftast lite nattkrubbs behov, enklast möjliga, makaroner, lite tomatbitar och i med lite falukorvsbitar i allt medan det kokade, på med massa ost, in i micron och BAAM vilket fyllekrubb. Mat över hela köket!
Har även värmt ärtsoppa på fyllan, mindre kul dagen efter i köket. Rekommenderas inte.

När pizzan började med hemkörning blev det oftast det. Detta var väl sent 80, tidigt 90tal för mig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in