2019-11-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Man undrar vad han skulle ha dom stulna medicinerna till. Kanske skulle han förgifta W. med dem. Men är det sant att han stulit mediciner eller är det en tråd sanning? Har funderat på om han får fortsätta jobba i hemtjänsten om han blir frikänd. Men om han har stulit mediciner så borde han ju inte få det. Om det är någon brukare som uppgett att han stulit mediciner kan man lita på det då? Somliga är ju lite senila också och ganska många äldre är illvilliga mot personer av utländsk härkomst. En del vill bara ta emot hjälp av svenskar(infödda). Så är det.

Som jag hörde så hittade polis detta i annan hyresgäst förråd som mgm hade nyckel till och förvarade grejerna i.
Tror visserligen detta avsågs för försäljning, men det är ju vad jag tror 🤔
Citera
2019-11-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Vad får dig att tro att det inte är gjort? MGM är ju på sannolika skäl misstänkt för mord så självklart finns det bevis som man hittat för att hålla honom häktad. Det kan ju utgöras av vad de funnit i lägenheten, mobiltrafik, vad MGM har berättat samt även vad han som släppts men kvarstår som misstänkt har berättat eller en hel massa andra bevis

Men uppenbart har de ännu inte raserat murarna så att MGM berättat var han dumpat henne

Jag tror inte han är oskyldig då skulle han ju inte suttit där.. men det känns ju som det går så segt. Vissa fall så finns ju massa att läsa här och i tidningar varje dag. Nu går de ju inte ut med något.. och rent krasst, i denna tråd har de ju egentligen inte kommit fram någonting alls. Det är ju bara gissningar och mängder av samma fråga, jobbar pappan på en bilskrot?? Och dessa dumma gissningar Ang elförbrukningen ( som väl inte ens är bekräftad) tyckte jag läste att någon skrev att han kanske tagit upp en pizzaugn i lägenheten och därför förbrukningen ökat. Hur dum??🤦‍♀️🤦‍♀️
Citera
2019-11-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Det skulle ju även kunna vara så att familjen befinner sig i en sådan pressad situation att de till slut inte orkar vara aktiva på nätet 24/7

Personligen kan jag inte ens nästan sätta mig in i deras situation
Mina tankar är med dom

Tror faktiskt det har andra orsaker, hon borde ha fortsatt dela och tipsa om dagens sökning etc. Eftersom hon varit så extremt aktiv tidigare och verkligen velat uppmana så många som möjligt att söka efter systern.
Citera
2019-11-27, 20:14
Medlem
Hursomhelstings avatar
Det känns i dag bra att jag har slutat att köpa kebab.

Jag bara säger det med tanke på att det finns personer med i detta vars kultur bygger på nätverk som spänner nedifrån Smygehuk upp till Haparanda.

En driver det ena och den andre något annat i en lång kedja, det är väldigt lätt att frakta saker och att få dom att försvinna om man vill det. Vänskap, buksvågeri, skulder, gemensamma affärer, det är tystnad som gäller och är då själva grunden en "olyckshändelse" så är det så som dom ser på saken, det är synd om grabben och att man hjälper varandra.

Jag hoppas men att jag tror inte att man kommer att finna på Wilma.
Citera
2019-11-27, 20:15
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flackblack
Är övertygad om att det TA som skapat @w*lmano*velle kontot. Jag kanske var lite otydlig i mitt första inlägg men min poäng var att hans borttagna/avstängda konto inte var bytt till @w*lmano*velle... Sorry för otydligheten.

Det är namnbytt.
Citera
2019-11-27, 20:15
Medlem
Är MSP och den andra organisationen fortfarande ute och letar idag?

IOM presskonferensen imorgon så kanske de har hittat kroppen?

Jag tänker på eftersom ni skriver att systern slutat att delat sina inlägg.
Citera
2019-11-27, 20:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Tack, dåså. Var dessa jag menade, har inte hunnit kika efter mer:

https://forumbilder.com/i/rd5O
https://forumbilder.com/i/rd5G
https://forumbilder.com/i/rd5K

Att det är mycket Trump-sympatier beror nog mest på att Trump ju fick för sig att stödja/hjälpa kurderna i Syrien, i kriget mot IS ett tag. Tills han drog bort den mattan......

Jag tvivlar på att så många kurder hyllar Trump nu......

Däremot så visar det ju på att BO/MGM verkar vara väldigt intresserade av det kriget......
Citera
2019-11-27, 20:16
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Ja detta är faktiskt riktigt illa

Börjar mer och mer tro att det fanns en planering bakom detta.

Om mordet är planerat så kan man ju kunna tänka sig att även dumpning av kropp är det också.

Kan det vara så att polisen har sett att han sökt på olika platser på nätet?

Misstänker samma. Absolut planlagt
Citera
2019-11-27, 20:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Kontot stängt. Vad stod där som skrämde dig? Inget särskilt på wilmanouvelle mer än Jad usabild tänk att få en sån familj...

Men du förstår väl att det inte bara är ett vanligt twitter konto.
Kolla datum på när det skapades, inlägg mm
Orkar bara tänka åt mig själv, du får ta dig en funderare. Eller sök
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Dråp är troligt, som du så väl - om än - kort beskriver. Flickan finns troligtvis i en närhet av brottsplats. Var är troligt att den finns / fanns ? Hos mgm´s pappas hall ?
Pappas hall, javisst. Frun går in i garderoben för att ta sin kappa å ut trillar Wilma!
Citera
Medlem
meiis avatar
Usch vad läskigt, har också reagerat på att systern inte har uppdaterat något 😥 och kollade nu på instagram och där är heller inte uppdaterat från henne på 24 timmar 😰 kan de fått något besked 💔
Senast redigerad av meii 2019-11-27 kl. 20:21.
Citera
2019-11-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Jag tror att hon inte finns i närheten av Uddevalla eller Ljungskile. Eftersom MGM har haft sjukt mycket tid på sig så tror jag att hon är långt långt borta från hennes hemtrakter, dock så tror jag bara att han har slagit/strypt henne, knött in W i en resväska kört långt långt bort, letat upp någon skogsväg med hjälp av kartor och sen dumpat henne i någon skog

Mycket möjligt MGM har haft flera dagar på sig. Tidsmässigt kan hon vara precis vart som helst i Norden även Europa. Mindre troligt med tanke på alla kontroller. Polisen har säkert ett hum om inom vilket område hon troligtvis befinner sig i men det är ju som att leta efter en nål i en höstack och det är faktist lättare sagt än gjort då solen går upp runt 9 och ner runt 16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in