2019-11-27, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Söker man på T*****A**** på Instagram (mellannamnet S***** är inte med där jag såg det - så kommer man som någon skrivit redan, till ett konto med en bild av en flicka med hatt som i någon mån kanske kan sägas likna W.

Sen var det antingen på Twitter eller Instagram som man inte ser T:s kommentarer men man ser vad några har svarat honom. så sent som den 9 nov. Tror jag sökte genom en omväg, se menyn, jag har glömt.
Och svaren handlar om USA och politik, samt något om hårschampo, och där hade T länkat till en någon kille, med arabisk (tror jag) text.
Det jag såg gav intryck av helt vanliga kommentarer och inget konstigt - utom bilden !
Har själv inga konton där så kunde inte följa och forska på vanligt sätt.
Men liksom på Facebook ser man ju en del kommentarer ändå.
Om jag ändå kan komma ihåg vilket av kontona det var ... Kanske någon annan kan kolla mer.

Hittade precis genom att gå in på den här yos*ef’s profil på twitter att han och @wilmanou*lle konverserade redan den 24/10 på twitter! Får man posta skärmdumpar här???
Citera
2019-11-27, 18:47
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag skriver det igen!!!!

Det är han som är @wilmanouvelle på Twitter!

Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”

Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
C

Jag har följt trådarna han finns i på twitter och det är HAN. Du är ju bara så bra.
Söker du på person får du felmeddelande
Citera
2019-11-27, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklar76
Knappast kört 127 mil

Nej..ur gärningsmanna synpunkt hade det vart bäst.
För i Kalix eller långt bort är det inga som letar. Men knappast att han vart så kylig när han haft en kropp i bilen.
Han är stressad och vill bli av med kroppen.
Men han kan ju samtidigt vara tillräckligt beräknad för att köra iväg några mil utanför stan.

Hur långt i från stan har man genomfört sökningar?
Citera
2019-11-27, 18:51
Medlem
PuncturedBladders avatar
Är det bekräftat att det är pappan som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling? Eller är det en trådsanning?
Vilken misstankegrad är det, skäligen eller sannolika?

Vad är rekvisiten för att skyddande av brottsling skall vara grovt? Beror det på att brottet man skyddar är grovt eller har man gjort det så omfattande att det inte skall anses som ett brott av normalgraden?
Jag hittar ingen vägledning i lagtexten.
https://lagen.nu/1962:700
17 kap 11 §
Lägst sex månader fängelse för grovt brott.
Citera
2019-11-27, 18:53
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Ofta, inte alltid, har UE folk extremt bra kunskap om områdens ovanliga o svårnådda skrymslen o gångar. Ngn från uddevalla som kan kika i anläggningar osv.

Tror tyvärr vatten är inblandat ännu men alla ställen är bra ställen o leta.

Japp, det stämmer, dom rör sig helt utan restriktioner typ som barn därför blir det svårt till och med för Polis att följa i spåren då dom tänker vuxet, typ fan att det är väl ingen vettig människa som...jodå till och med gamla gubbar och att det är kul och sedan så är det vanligt att dom har kommit över koder och nycklar, det ingår i livsstilen.
Citera
2019-11-27, 18:54
Medlem
Jag tycker detta känns lite skumt eller är det vanligt att man har flera konton på instagram och twitter?
Citera
2019-11-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sker väl i dödsögonblicket tror jag? Men faktum är att det är en myt att det sker regelbundet. Det händer men inte så ofta om jag förstått rätt i det jag läst.
Skador på cns gör också att du inte kan hålla tätt. Lotta Rudholm tex blev ju så svårt misshandlad att hon "gjorde ner sig" men hon var vid liv.
Citera
2019-11-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag skriver det igen!!!!

Det är han som är @wilmanouvelle på Twitter!

Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”

Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
C

Här har du T*shko A*med's cachade twitter konto.
Lägg märke till de två olika namnen han använder.
https://imgur.com/qLYe55D
Citera
2019-11-27, 18:55
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Är det bekräftat att det är pappan som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling?
Tror bara att media/polisen sagt att det är en person i MGM1 närhet. Man kan ju tolka detta lite som man vill men att det är fadern som är MGM2 är väl inte alltför långsökt.
Citera
2019-11-27, 18:56
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sker väl i dödsögonblicket tror jag? Men faktum är att det är en myt att det sker regelbundet. Det händer men inte så ofta om jag förstått rätt i det jag läst.

Ja, du har rätt. Det är en myt att detta alltid sker. Det sker inte ens oftast.
Citera
2019-11-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Är det bekräftat att det är pappan som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling? Eller är det en trådsanning?
Vilken misstankegrad är det, skäligen eller sannolika?

Vad är rekvisiten för att skyddande av brottsling skall vara grovt? Beror det på att brottet man skyddar är grovt eller har man gjort det så omfattande att det inte skall anses som ett brott av normalgraden?
Jag hittar ingen vägledning i lagtexten.
https://lagen.nu/1962:700
17 kap 11 §
Lägst sex månader fängelse för grovt brott.

Inget är bekräftat, tror de handlar om att GM lånat hans bil under detta tillfället. Så tog dom in Farsan för upplysningar och misstanke. Han kommer frias från alla brottsmisstankar när detta är över
Citera
2019-11-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vad tror ni är mest sannolikt?

- Styckad?
- Bränd?
- Dumpad i vatten?
- Dumpad i skogen?

Jag tror att hon inte finns i närheten av Uddevalla eller Ljungskile. Eftersom MGM har haft sjukt mycket tid på sig så tror jag att hon är långt långt borta från hennes hemtrakter, dock så tror jag bara att han har slagit/strypt henne, knött in W i en resväska kört långt långt bort, letat upp någon skogsväg med hjälp av kartor och sen dumpat henne i någon skog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in