2019-11-27, 17:57
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Har fotograferat
- dammen mot bron och närliggande bostäder. Notera hur grummlig den är.
- Bommen och servicevägen
-Gården och närliggande terräng.

Notera hur tät den nyväxta granskogen är. Det är mycket granskog här.

https://minfil.com/p0AbYfB4n4/20191127_081335_jpg

https://minfil.com/xdA9Y8Bdnb/20191127_081546_jpg

https://minfil.com/J0A0Y2B6n2/20191127_082321_jpg

https://minfil.com/NbAeYdB0n6/20191127_082630_jpg

https://minfil.com/RcAdY4Bdne/20191127_083516_jpg

https://minfil.com/T7AfYfB1n9/20191127_083748_jpg

https://minfil.com/V5A3YeBan1/20191127_083830_jpg

Bra jobbat och en puss på foten som tack att du kollade. Tänkte på en sak till du som känner till uddevalla. Kompisens farsa pratade på något som kallas för kalkvägarna och ska finnas någon stans efter Ängebacken på väg mot Vänersborg. Dom skulle ha tippat kalk där fram till på 80 talet. Ska vara en labyrint med småvägar och inga hus. Känner du till om det är något som stämmer? Troligen i helgen ska vi och hämta en bil norr om Göteborg och hinner vi och det inte blir mörkt svänger vi in vid lilla edet och ut mot Ljungskile och tittar på grusgroparna på väg 167? och den stora som är mot ucklum. Vi åker lastbil så man ser bra men kan inte åka in på småvägar och inte utforska dom där kalkvägarna
Citera
2019-11-27, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Det är det jag funderar över också; även om kontot kanske är falskt så VARFÖR innan hon ens försvunnit..?

Killgissar lite;

Tidszonen man valt för kontot spelar lite spratt med datumen...
Mina amerikaboende vänner tenderar att önska mig grattis på födelsedagen på fel dag iom tidsskillnader etc.

Men kan givetvis ha fel.
Citera
2019-11-27, 17:58
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
Han har öppet konto, så du kan se hans följare. Sök bara på Wilma så kommer hon upp.

Länka till hand konto på instagram.
Citera
2019-11-27, 18:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Likhundar borde väl kunna markera i MGMs lägenhet? Det är väl typ enda sättet att upptäcka om hon blivit typ ihjälslagen eller strypt? Alla sätt att mörda innebär ju inte blodsutgjutelse..

Dränkt, strypt, kvävd..

Jag tror att likhundar har markerat i lägenheten. Någonting fick polisen att snabbt anta att hon är död.
Citera
2019-11-27, 18:03
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att likhundar har markerat i lägenheten. Någonting fick polisen att snabbt anta att hon är död.

Vilket kan föranlett att man också valde att faktiskt bryta i golvet, som det finns en uppgift om att man gjort. Det är inte en bekräftad uppgift, man skall ha kommit från en granne trappen. Där är städat och fint hemma hos MGM, men vovven markerar, då är man på jakt efter spår och väljer att göra ett bryt. Spekulation som alla andra snart 1000 sidor....
Citera
2019-11-27, 18:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Varför?
Han kan ju ha överlämnat "problemet"till någon annan som i sin tur förde det vidare till någon för att köra 127 mil och dumpa?

Bara för att något är möjligt betyder det inte att det är rimligt.

Nämn ett fall där ett affektmord eller annat mord har resulterat i att den avlidne hamnade mer än en timmes bilresa ifrån mordplatsen, och dessutom utfört av någon som tog sig på jobbet att köra längre än en timme?

Berätta nu vad man vinner på att transportera en mördad person så långt bort ifrån brottsplatsen man kan.

Är det bättre för mördaren i det här fallet om BO hittas i Boden istället för Dynamitbacken, varför då i då fall, vad är skillnaden?

Du vet att minst en mördare har gömt sitt offer i en oljetank i don egen källare, och minst en gömde sitt offer i källaren i huset där han bodde, och någon grävde ner sitt offer under en balkong/altan.

Avståndet har ingen betydelse, mördarens prioritet ett är att offret inte skall hittas. Och tidsbrist samt möjlighet är de hinder mördaren har att brottas med.

Nå, förklara nu.
Citera
2019-11-27, 18:05
Medlem
Citat:
Japp. Håller med dig. Fullt ut är jag inne på din linje. Hon var död i lägenheten. Hon låg på samma plats en bra stund. 20 min räcker för att "likmolekyler" skall sätta sig fast på mattan/golvet.
Citera
2019-11-27, 18:06
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:

Men då borde de också kunna markera säg ”utanför” lägenheten om hon tagits ut därifrån? (Eller kan de inte markera på specifika offers doft?)

I trapphus, port?
Citera
2019-11-27, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bara för att något är möjligt betyder det inte att det är rimligt.

Nämn ett fall där ett affektmord eller annat mord har resulterat i att den avlidne hamnade mer än en timmes bilresa ifrån mordplatsen, och dessutom utfört av någon som tog sig på jobbet att köra längre än en timme?

Berätta nu vad man vinner på att transportera en mördad person så långt bort ifrån brottsplatsen man kan.

Är det bättre för mördaren i det här fallet om BO hittas i Boden istället för Dynamitbacken, varför då i då fall, vad är skillnaden?

Du vet att minst en mördare har gömt sitt offer i en oljetank i don egen källare, och minst en gömde sitt offer i källaren i huset där han bodde, och någon grävde ner sitt offer under en balkong/altan.

Avståndet har ingen betydelse, mördarens prioritet ett är att offret inte skall hittas. Och tidsbrist samt möjlighet är de hinder mördaren har att brottas med.

Nå, förklara nu.

Klart avstånd har betydelse, hur mycket resurser har inte letat efter Wilma i Uddevalla?
Citera
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Vilket kan föranlett att man också valde att faktiskt bryta i golvet, som det finns en uppgift om att man gjort. Det är inte en bekräftad uppgift, man skall ha kommit från en granne trappen. Där är städat och fint hemma hos MGM, men vovven markerar, då är man på jakt efter spår och väljer att göra ett bryt. Spekulation som alla andra snart 1000 sidor....

Det är ändå en intressant spekulation. Jag hoppas att det ligger någon sanning i det eftersom hon förmodligen är död.
Citera
Medlem
Citat:
Men då borde de också kunna markera säg ”utanför” lägenheten om hon tagits ut därifrån? (Eller kan de inte markera på specifika offers doft?)

I trapphus, port?
Nej, eftersom kroppen behöver ligga stilla på ett underlag i åtminstone 20 min för att sätta fast doften för hundarna. När en kropp flyttas så är det ju bara nån minut här och där - från trappen, ner till ytterdörren, in i bilen och så iväg. Det räcker inte. Och det har gått flera dagar innan hundarna kom dit.
Citera
2019-11-27, 18:09
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Tror hon är nedgrävd långt åt helvete, ute i skogen nånstans där hon aldrig blir hittad, långt utanför sökområden.

Har man fått uppehållstillstånd och medborgarskap i ett nytt land så kan man nog gå över lik (bokstavligt talat) för att få fortsätta leva som man gör i landet.

Hon kommer hittas, eventuellt.. men försent för att bevisen skall hålla. Hon blev strypt av sin avundsjuke pojkvänn som i sin tur panikkontaktade sin farsa som i sin tur konaktade några " bra killar " som hjälpte dem gömma henne, allt i hederns namn.

Han kommer gå fri, hitta någon ny naiv flicka han kan avnjuta tills avundsjukan slår till igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in