2019-11-27, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det sista kända livstecknet från den då 45- åriga LW skedde vid klockan 23:30 sent på måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 då någon
Obs ! ... enligt POLISEN haft kontakt med Örebrokvinnan.

Klockan visade 23:30

Mvh/ @JokerMannen

Vet du hur den kontakten har skett?
Citera
2019-11-27, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det sista kända livstecknet från den då 45- åriga LW skedde vid klockan 23:30 sent på måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 då någon
Obs ! ... enligt POLISEN haft kontakt med Örebrokvinnan.

Klockan visade 23:30

Mvh/ @JokerMannen

Ok, minns inte att vi läst det i tråden, men det kan stämma.
Kanske du har länk?

Det är sorgligt att förmodligen så var någon av barnen vaken vid 23-tiden (som alltså kan innebära 23.30 också).

"Vid 23-tiden på kvällen sågs hon av en anhörig hemma – nästa morgon var hon inte där.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45
Citera
2019-11-27, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förmodligen kommer jag misstänka honom, om det inte är så att något kan fria honom helt.

Det låter märkligt om det som han nu sitter för på sannolika, och som har stärkt misstankarna, inte skulle betyda att han har med mordet alls att göra.

Det som skiljer åt de två antagandena åt, är väl att det finns bevis för att SD är den skyldiga och en dom från Tingsrätten och en dom från Hovrätten om man nu tror att han ändå är oskyldig. Om han frias, betyder det att bevisen kanske inte räcker till en tät och robust indiciekedja, men ändå finns där.

HDs roll känns väldigt intressant; att få veta varför de misstänker henne.

Det händer ju att domstolen friar, å att det känns helt fel.
MA t.ex..
Citera
2019-11-27, 14:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja vi får väl se om du och en del andra kan förlika er med tanken att även LW varit en aktiv part i hoten och trakasserierna.

Det är nog snarare du och en del andra som kommer hitta på alla sorters ursäkter och förklaringar till varför det inte kan stämma att även LW betett sig illa trots att ni har det svart på vitt framför er.

Jag tror de flesta har förstått att det som några av L*enas vänner berättat om (@Sh. Holmes, @mirdidjul och @Blessedfuit bl a) är att förhållandet varit ett turbulent förhållande, av- och -på och att L*ena har skämts, blivit arg när andra har försökt förmå henne att avsluta och anmäla.

Om det är så som jag spekulerar om och tror bergfast på, att L*ena fick utstå allvarliga kränkningar och hot, då har jag full förståelse om L*ena skulle bli arg.

Då kanske även hon har sagt saker och hotat (med polisanmälan) eller att berätta för andra vad hon blivit utsatt för.

Jag tycker inte att man ska begära att någon som blir slagen och hotad bara ska ducka och tiga. Men det tycker nog inte du heller.
Citera
2019-11-27, 14:40
Medlem
Draifoss avatar
Enligt den senaste artikeln i NA nu i torsdags så skall ju SD sedan i oktober ha börjat få ta del av bevisningen, och jag antar att man då syftar på oktober 2019:

Men SD häktades väl på sannolika skäl redan i augusti 2019. Fattade alltså rådmannen det beslutet om häktning redan innan hon hade fått ta del av bevisningen, eller hade hon kanske t.ex. fått förhandslyssna lite på ljudinspelningarna från telefonsamtalen?

Kan NA har råkat skriva fel i artikeln, eller citerar man det här ur det senaste omhäktningsbeslutet som tydligen fattades av tingsrätten nu i torsdags 21/11?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-27 kl. 14:48.
Citera
2019-11-27, 14:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror de flesta har förstått att det som några av L*enas vänner berättat om (@Sh. Holmes, @mirdidjul och @Blessedfuit bl a) är att förhållandet varit ett turbulent förhållande, av- och -på och att L*ena har skämts, blivit arg när andra har försökt förmå henne att avsluta och anmäla.

Om det är så som jag spekulerar om och tror bergfast på, att L*ena fick utstå allvarliga kränkningar och hot, då har jag full förståelse om L*ena skulle bli arg.

Då kanske även hon har sagt saker och hotat (med polisanmälan) eller att berätta för andra vad hon blivit utsatt för.

Jag tycker inte att man ska begära att någon som blir slagen och hotad bara ska ducka och tiga. Men det tycker nog inte du heller.

Nej, jag tycker det är bra att kvinnor säger ifrån som troligtvis LW gjorde.
Jag ogillar att en del försöker förneka det. Alla borde förstå och tänka att det är fullt NORMALT att den som misshandlas svarar tillbaka med samma mynt. Varför ska det skambeläggas genom att förnekas?
Citera
2019-11-27, 14:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
MA t.ex..

MA?
Citera
2019-11-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt den senaste artikeln i NA i torsdags 21/11 2019 skall ju SD sedan i oktober ha börjat få ta del av bevisningen, och jag antar att man då syftar på oktober 2019:

Men SD häktades väl på sannolika skäl redan i augusti 2019. Fattade alltså rådmannen beslut om häktning i augusti redan innan hon hade fått ta del av bevisningen, eller hade hon kanske t.ex. fått förhandslyssna lite på ljudinspelningarna från telefonsamtalen?

Kan NA har råkat skriva fel i artikeln, eller citerar man det här ur det senaste omhäktningsbeslutet som tydligen fattades av tingsrätten nu i torsdags 21/11?

Någon form av bevisning måste ju ha lagts SD till last vid hä-förhandlingen i aug, annars hade han inte blivit häktad. Och det borde knappast handla om något förhandslyssnande: DET hade ju varit en rättsrötebomb om nåt.
Tror de helt enkelt menar att åkl i okt började lämna över konkreta delar av fup:et till SD.
Citera
2019-11-27, 14:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, jag tycker det är bra att kvinnor säger ifrån som troligtvis LW gjorde.
Jag ogillar att en del försöker förneka det. Alla borde förstå och tänka att det är fullt NORMALT att den som misshandlas svarar tillbaka med samma mynt. Varför ska det skambeläggas genom att förnekas?

Samma mynt kanske det inte kommer att bli.
Jag tänker att det blir en ojämn kamp.

Hon försöker att få slut på det hela genom att få hjälp med lagens hjälp. Även att lämna över viktig information till vänner och som vi nyligen fått läsa om, spela in samtalen.
Men kampen är mycket ojämn.
Hon dödades ju.
Citera
2019-11-27, 14:52
Medlem
Citat:
MA t.ex..

Han blev ju dömd?🤔
Citera
2019-11-27, 14:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Enligt den senaste artikeln i NA nu i torsdags så skall ju SD sedan i oktober ha börjat få ta del av bevisningen, och jag antar att man då syftar på oktober 2019:

Men SD häktades väl på sannolika skäl redan i augusti 2019. Fattade alltså rådmannen det beslutet om häktning redan innan hon hade fått ta del av bevisningen, eller hade hon kanske t.ex. fått förhandslyssna lite på ljudinspelningarna från telefonsamtalen?

Rådmannen hade naturligtvis i alla fall en del av uppgifterna tidigare.
Det står att SD började få ta del av materialet då.
Citera
2019-11-27, 14:55
Medlem
Citat:
Vet du hur den kontakten har skett?

Polisen hade gått igenom LW:s dator vid det då aktuella tillfället i samband med försvinnandet, LW hade också mer än en mobiltelefon.

Om du hade haft något intresse av att läsa mina tidigare skrivna inlägg här inom tråden, då hade du kunnat observerat den tiden som båda jag, så och även polisen håller som mycket trolig tid när mordet ägde rum bakom bullerplanket, jag har också skrivit om den högst troligaste tiden som LW lämnade sin bostadsrätt under den då aktuella mordkvällen.

@dalaans hade hört skrik som emanerade från någon stans och från en mänsklig individ, men @dalaans tidigare tidsangivelser, det vill säga, klockan 23:28 och även 23:29 samt klockan 23:30 stämmer inte med LW som skriken skulle ha emanerat ifrån.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in