Citat:
Ursprungligen postat av
Hummm..
Hej!
Det var ett intressant uppslag faktiskt! Kunde du se något relativt färskt spår runt dammen, om någon släpat en kropp eller så? Man måste nog ut i dammen för att kunna dumpa kroppen?
Spår efter däck eller annat?
Ja tänker att regnet gjort sitt. Det är släp, tramp och hjulspar jag tittar efter på alla ställen jag tittat på för tänke att det är otymplgt att själv göra sig av med en kropp. Igår eftermiddag gick jag kring Bockehusbergen utan fynd tyvärr. Det går en väg in på vägen ut mot Lindesnäs som övergår i en bilduglig gång och cykelbana där. Även där tät granskog.
Jag var vid dammen förra veckan, helgen kanske. Tyckte den kändes suspect och DÅ har jag för mig att det syntes bilspår i gruset men inte idag. Sedan la jag ner det men imorse var det en annan i tråden som skrev om denna damm. Tycker det är anmärknngsvärt att två oberoende personer reagerar på den. Imorse när jag fotograferad tänkte jag inte på hjulspår var lite stessad. Reagerade dock på hur många brunslock det finns i området. Kollade i två utan fynd.
MEN, kom på nu att jag även tittade under tillfartbrons "klack". Där finns bla ett garage osv. Där fanns färska hjulspår från en bilsom backat överdrivet långt på grusplanen och upp i slänten vid elskåpet. Även där finns en tät granskog. Får titta där senare. Lämpligt ställe att snabbt få in någon i skogen.
Ursäkta för svammlet. Jag tänker högt.
Som du ser går det en stenrad tvärs genom dammen, den går att gå på, eventuellt för att komma ut i dammen.