2019-11-27, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Hej!

Det var ett intressant uppslag faktiskt! Kunde du se något relativt färskt spår runt dammen, om någon släpat en kropp eller så? Man måste nog ut i dammen för att kunna dumpa kroppen?

Spår efter däck eller annat?

Ja tänker att regnet gjort sitt. Det är släp, tramp och hjulspar jag tittar efter på alla ställen jag tittat på för tänke att det är otymplgt att själv göra sig av med en kropp. Igår eftermiddag gick jag kring Bockehusbergen utan fynd tyvärr. Det går en väg in på vägen ut mot Lindesnäs som övergår i en bilduglig gång och cykelbana där. Även där tät granskog.

Jag var vid dammen förra veckan, helgen kanske. Tyckte den kändes suspect och DÅ har jag för mig att det syntes bilspår i gruset men inte idag. Sedan la jag ner det men imorse var det en annan i tråden som skrev om denna damm. Tycker det är anmärknngsvärt att två oberoende personer reagerar på den. Imorse när jag fotograferad tänkte jag inte på hjulspår var lite stessad. Reagerade dock på hur många brunslock det finns i området. Kollade i två utan fynd.

MEN, kom på nu att jag även tittade under tillfartbrons "klack". Där finns bla ett garage osv. Där fanns färska hjulspår från en bilsom backat överdrivet långt på grusplanen och upp i slänten vid elskåpet. Även där finns en tät granskog. Får titta där senare. Lämpligt ställe att snabbt få in någon i skogen.

Ursäkta för svammlet. Jag tänker högt.

Som du ser går det en stenrad tvärs genom dammen, den går att gå på, eventuellt för att komma ut i dammen.
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-11-27 kl. 13:27.
Citera
2019-11-27, 13:26
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har aldrig hört talas om att en muslimsk man i Sverige inte fått ha utomäktenskapliga förhållanden med svenska kvinnor. Dina fantasier om det har du nog bara läst i en bok. Muslimska kvinnor gäller det för däremot. Det är du som har fördomarna som grundar dig på teoretiska spekulationer om islams förkunnelse, inte på fakta här i verkligheten. Kulturen påverkar religionen och vice versa. Kultur och religion är aspekter av varandra, att kategoriskt särskilja dem är helt enkelt fel.

Jag vet inte om han var inblandad i att dölja mordet. Om han var det så tyder det ju på att han har den kurdiska hederskulturen ganska starkt. Skamkulturen istället för den svenska skuldkulturen.
Jag hade en muslimsk familj som granne och ena sonen träffade en svensk tjej men var tvungen att smyga för att föräldrarna inte skulle få veta så jo det förekommer men är nog upp till familjerna.
De har förövrigt inget tvång på ”slöja” när det gäller de kvinnliga i familjen så inget är ”skrivet i sten”
En oerhört trevlig och hjälpsam familj
Senast redigerad av Bambambi 2019-11-27 kl. 13:28. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-27, 13:27
Medlem
Stavfel

Mgm har en arbetskamrat som bor vid stora Galten uppe på vargfjället. Han kan ju varit där och badat om somrarna?
Ligger ensligt och är rejält djup. Ligger inte jättelångt från Kolbengtserödssjön där polisen sökt.
Senast redigerad av Qurera 2019-11-27 kl. 13:29. Anledning: Stavfel
Citera
2019-11-27, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Glöm dessa portar😂😉
Detta företaget finns på Hovhultsvägen

Varför är de ointressanta?
Citera
2019-11-27, 13:31
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
På baksidan av huset är det genomfart och parkeringar. Där är det nog mörkt nattetid.
Dessutom är det ju bättre att föra ned kroppen (invirad i ngt) via källaren och ut genom en (källar)dörr som finns på husets baksida till en bil som står parkerad precis vid dörren:

(Zooma ut bilden)

https://www.google.com/maps/@0,0,0a,13.1y/data=!3m4!1e1!3m2!1sURTa8RL27R4f6TUQ9SRQ5Q!2e0

Det kan ha gått till så.. Men ligger det 15-år i potten, utöver ett förstört socialt liv och så kanske även för släkt / anhöriga så ökar kreativiteten.

Att bära ut någon i en matta skulle i förlängningen inte göra någon skillnad, sett till sammanhanget. Två + två skulle ändå resultera i fyra.
Citera
2019-11-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Där finns inga uppgifter om vildsvin men mot Sotenäs-tossene är det extremt mycket, vet ju inte hur långt hon blivit körd innan dumpning 😟
Behöver bara åka 3-4 mil från uddevalla så finns både varg lo och massa vildsvin ..
Citera
2019-11-27, 13:40
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Låter märkligt... i en liten stad händer inte sånt här så ofta (med stulna och brända bilar)... konstigt sammanträffande helt enkelt

Väldigt konstigt. Och lägligt
Citera
2019-11-27, 13:45
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Behöver bara åka 3-4 mil från uddevalla så finns både varg lo och massa vildsvin ..
Ja precis
Citera
2019-11-27, 13:47
Medlem
Om koppsen så fort gått ut med mord, kan det vara som så att de snappat upp ett misstänkt SMS eller telefonsamtal?
Citera
2019-11-27, 13:49
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Jag hade en muslimsk familj som granne och ena sonen träffade en svensk tjej men var tvungen att smyga för att föräldrarna inte skulle få veta så jo det förekommer men är nog upp till familjerna.
De har förövrigt inget tvång på ”slöja” när det gäller de kvinnliga i familjen så inget är ”skrivet i sten”
En oerhört trevlig och hjälpsam familj

Oavsett om det gäller för både döttrar eller söner, vilket säkert är olika, så kan vi väl bara samsas om att det handlar om efterblivna härskarkulturer, kraftigt underbyggt av religion, en myt flera tusen år gammal. Bara det säger ju allt om nivån. Man förvägrar andra människor att välja sitt eget liv, dessutom de människor man bör älska allra mest, sina barn, sina nära anhöriga osv! Det säger också allt om varför nordeuropéer ska hålla sig jävligt långt ifrån den här efterblivenheten också. Bevisen är ju ganska många numera på hur det kan gå för nordeuropéer både pojkar, men framförallt flickor. Mord och hot och jävelskap. Låt dessa varelser viga sig åt sin inavel. Alla vet om hur det ser ut och fungerar, men få vågar säga det. Men det är ju så här. Onormalt, osunt och fullständigt sinnessjukt. Med det sagt kan vi kanske återgår här till det tråden handlar om....

Gällande just MGM's familj är det ingen som kan säga säkert hur det ligger till och hur hans familj såg på detta. Så allt är möjligt, och svårt att debattera om inte någon med kännedom om den specifika familjen i fråga kliver fram.
Citera
2019-11-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ja precis

Fast om man är inne på tänket att w är dumpad i skogen så är inte det enl min mening inte troligt de skulle börja äta nå mycket, endast vid svåra förhållanden och brist på föda rör de Ett"kadaver "... De jagar hellre färskt kött tex älg..
Citera
2019-11-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Om koppsen så fort gått ut med mord, kan det vara som så att de snappat upp ett misstänkt SMS eller telefonsamtal?

Det har avhandlats redan ... att man utgår från att det kan vara så ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in