2019-11-27, 12:03
Medlem
https://mobile.twitter.com/wilmanouvelle

Enligt Wilmas twitter så följer hon många konservativa och klimatkris-skeptiska profiler från både Sverige och USA som hon även retweetat. Hon retweetade senast den 13 november. kan detta vara relevant i fallet på grund av möjliga meningsskiljaktigheter mellan W och MGM?
Citera
2019-11-27, 12:05
Medlem
Bara lite input. Polis har deklarerat att man nu söker över en 10km radie efter Wilm@. Radien utgår oftast från där vederbörande är senast sedd, så i detta fall gäller det den MT bostad.

Vi alla i tråden vet att polis ibland gör misstag och en kropp hittas ofta närmare själva BP än vad man kan tro. Det finns flera fall som visar att det är så, orkar inte gå in närmare på det, men nämner ändå LW i Örebro som låg bakom ett bullerplank cirka 150m från hennes bostad. Kroppen hittades först efter 5 dygn trots polisiära insatser i området. Lisa H hittades också "nära" BP efter 5 dygn.
Det jag vill ha sagt är att, ligger hon i vatten kommer kroppen inte börja flyta förrän tidigast efter 20dgr i rådande väderförhållanden och vattentemperaturer - senast till våren när temperaturen i vattnet stiger.
Ligger hon dumpad i terräng, så finns hon med största sannolikhet 30-50m från en farbar väg. I ett dike slarvigt övertäckt med grenar.
Seriemördare som är vana med att mörda och dumpa kroppar gör detta 10km till runt 30km från BP. Är det fler inblandade i mordet och/eller dumping vågar man transportera kroppen längre. Det har att göra med att fler personer inger trygghet i situationen.

Vad jag vill ha sagt, är att oavsett var man redan gjort sökinsatser kan man ha missat Wilms kropp. Det är alltid värt att söka igen och igen vid dikeskanter på småvägar.

En stor eloge till alla som deltar i sökandet från mig! Wilmis måste hittas!
Citera
2019-11-27, 12:06
Medlem
Kan inte riktigt släppa det någon nämnt tidigare i tråden: Gillade dom (mgm) att fiska? Många av invandrarna brukar gilla det och jag vet att bl.a. invandrare har dumpat kroppar nära fiskevatten/områden som dom varit bekanta med.
Går det att spåra fiskekort köpta till exempelvis Smedsvattnet?
Har det sökts något i det området?
Rakt upp i skogen via småvägar från pappans hem. Bara en tanke!
Citera
2019-11-27, 12:07
Medlem
nordiceagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gollum_
Många skriver om osannolikheten att MGM burit ut henne ur lägenheten utan att någon har sett eller hört någonting...

Men vet vi att det inte finns vittnesuppgifter angående detta?

Han sitter ju ändå häktat på den högre misstankegraden, det kanske finns vittnesuppgifter om att han setts bära ut en stor väska, kylskåp, kropp eller vad som helst?
Det kan ju finnas bevis att han hyrt ångtvätt och köpt 40 liter klorin, utan att det kommer fram i media?

Polisen har ju verkligen lagt locket på helt och hållet verkar det som.

Helt rätt. Försökte framföra detta själv ett antal sidor bak i tråden nu.

Det gick ganska snabbt ändå, innan man häktade honom på den högsta misstankegraden för mord. Man har genomsökt och gjort tekniska undersökningar i hans lägenhet vid flera tillfällen, senast igår. En nära anhörig, som vi utgår från är hans pappa, togs in för förhör, släpptes sedan men misstanken mot honom kvarstår. En bil är beslagtagen med koppling till dessa två. Jag har säkert missat något. Detta får man inte rätt att göra med argumentationen: "Han är ju hennes pojkvän, enligt statistiken bör det vara han!" Naturligtvis finns det saker som vi här inte vet om. Jag är övertygad om att polisen har en ganska bra bild av saker och ting. Men det ska ju hålla i en rättegång också!
Citera
2019-11-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doDat

Enligt Wilmas twitter så följer hon många konservativa och klimatkris-skeptiska profiler från både Sverige och USA som hon även retweetat. Hon retweetade senast den 13 november. kan detta vara relevant i fallet på grund av möjliga meningsskiljaktigheter mellan W och MGM?
Att tjejen skriver att hon inte kan vänta med att bilda familj stämmer inte med uppgifterna i tråden om att hon antingen var otrogen eller ville lämna T.
Citera
2019-11-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnteSocial
Kan inte riktigt släppa det någon nämnt tidigare i tråden: Gillade dom (mgm) att fiska? Många av invandrarna brukar gilla det och jag vet att bl.a. invandrare har dumpat kroppar nära fiskevatten/områden som dom varit bekanta med.
Går det att spåra fiskekort köpta till exempelvis Smedsvattnet?
Har det sökts något i det området?
Rakt upp i skogen via småvägar från pappans hem. Bara en tanke!

Jo, en del av dem gillar att fiska. Men tror du verkligen att de som fiskar har fiskekort?
Citera
2019-11-27, 12:08
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:

Jag tror absolut inte att det där är hennes twitter.
Är ju inte helt ovanligt med sjuka människor som startar villospår på nätet när det är uppmärksammade fall. Kommer ni ihåg youtubevideon när Lisa Holm försvann som startades av en användare vid just namnet Lisa Holm och föreställde en klocka som räknade mer.
Den kunde väl polisen härleda till en turk om jag inte missminner mej totalt....
Citera
2019-11-27, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Jag tror absolut inte att det där är hennes twitter.
Är ju inte helt ovanligt med sjuka människor som startar villospår på nätet när det är uppmärksammade fall. Kommer ni ihåg youtubevideon när Lisa Holm försvann som startades av en användare vid just namnet Lisa Holm och föreställde en klocka som räknade mer.
Den kunde väl polisen härleda till en turk om jag inte missminner mej totalt....
Vem skulle retweeta som Wilma dagen innan hon försvann?
Citera
2019-11-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Jo, en del av dem gillar att fiska. Men tror du verkligen att de som fiskar har fiskekort?

Haha, förmodligen inte ... Dock kan det kanske vara värt att söka i området om det inte är gjort. Området ser hyggligt lättillgängligt ut på kartor.
Citera
2019-11-27, 12:13
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Vem skulle retweeta som Wilma dagen innan hon försvann?

Läs tråden så finns det flera alternativa förklaringar på din frågeställning.
Är själv ingen twitteranvändare och kan inte så mycket om det. Men tydligen går det att byta namn på twitter
Citera
2019-11-27, 12:13
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Bara lite input. Polis har deklarerat att man nu söker över en 10km radie efter Wilm@. Radien utgår oftast från där vederbörande är senast sedd, så i detta fall gäller det den MT bostad.

Vi alla i tråden vet att polis ibland gör misstag och en kropp hittas ofta närmare själva BP än vad man kan tro. Det finns flera fall som visar att det är så, orkar inte gå in närmare på det, men nämner ändå LW i Örebro som låg bakom ett bullerplank cirka 150m från hennes bostad. Kroppen hittades först efter 5 dygn trots polisiära insatser i området. Lisa H hittades också "nära" BP efter 5 dygn.
Det jag vill ha sagt är att, ligger hon i vatten kommer kroppen inte börja flyta förrän tidigast efter 20dgr i rådande väderförhållanden och vattentemperaturer - senast till våren när temperaturen i vattnet stiger.
Ligger hon dumpad i terräng, så finns hon med största sannolikhet 30-50m från en farbar väg. I ett dike slarvigt övertäckt med grenar.
Seriemördare som är vana med att mörda och dumpa kroppar gör detta 10km till runt 30km från BP. Är det fler inblandade i mordet och/eller dumping vågar man transportera kroppen längre. Det har att göra med att fler personer inger trygghet i situationen.

Vad jag vill ha sagt, är att oavsett var man redan gjort sökinsatser kan man ha missat Wilms kropp. Det är alltid värt att söka igen och igen vid dikeskanter på småvägar.

En stor eloge till alla som deltar i sökandet från mig! Wilmis måste hittas!
Det finns en hel del vildsvin i skogarna runt om och är hon dumpad i ett sånt område är det kört 😕
Vet inte om måsar dras till döda människor, annars kan de cirkulera i luften över.
Citera
2019-11-27, 12:16
Medlem
Mycket resurser läggs på letande från polis, spaningsgrupper MF.l
Allt till kostnad för oss skatte betalare.
När en man sitter med svaret på var hon finns.

Jag Hoppas verkligen brottslingen blir skadestånds skyldig för detta.
Och att han går ut i media och ber svenska skattebetalare om ursäkt, när människor dör i vårdköer.
P.g.a daltandet med den är känslo kalla mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in