2019-11-27, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det har varit plusgrader de senaste veckorna, mellan 5 och 10+
Och hur försämras maten i kylskåpet på två veckor? Inte mycket...
Citera
2019-11-27, 08:02
Medlem
Trambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Och hur försämras maten i kylskåpet på två veckor? Inte mycket...

Maten i ditt kylskåp är inte fylld med gas och magsyra etc
Citera
2019-11-27, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Varför måste kroppen vara dumpad någonstans? Om jag hade varit en av de gossar som utfört detta hade jag låtit kroppen ligga i ett fordons baklucka någonstans för att då allt lugnat sig möjligen fortsätta dumpandet. Så här års tar det tid innan flugor och andra fän kommer, framför allt om bilen står ute. Väl förpackad tar det tid innan doft kan nå ut. Väl parkerad på en plats där det inte rör sig för mycket folk eller en gård, junkyard osv hade det väl varit lugnt ett bra tag. Jag är liksom förvånad över att det är så mycket aktivitet i och vid vatten då det inte verkar som att man faktiskt har något som verkligen talar för att flickan är slängd i sjön.

Då är ju frågan, vem lånar ut sin bil till att förvara en död kropp i x antal veckor? Tror knappast dom frågat nån kompis kusins brors kompis, i hopp om att få låna en bil. Detta vill man nog hålla inom familjen, och familjemedlemmar har troligtvis kontrollerats noga i nuläget.
Polisen har ju dessutom tagit en bil i beslag, som dom misstänker är inblandad i försvinnandet. Att dom börjat söka i vatten känns för mig lite som en "sista utväg", eftersom dom inte hittar henne någon annanstans. Sen vet vi ju inte vad dom fått fram genom mobil/mobiler heller, om position osv..
Citera
2019-11-27, 08:10
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nummerplåtens nummer finns i tråden. Rapporterad stulen bil. Minns inte familjens efternamn. Det stavades konstigt iallafall
Låter märkligt... i en liten stad händer inte sånt här så ofta (med stulna och brända bilar)... konstigt sammanträffande helt enkelt
Citera
2019-11-27, 08:12
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Var hon inte så pass intelligent att hon förstod att det kunde vara farligt att provocera honom i så fall?
Finns det några tidigare incidenter som pekar på att MGM varit våldsam vid gräl mellan de två? Om inte, varför skulle hon tro att det skulle vara farligt?
Såpass unga människor tänker knappast på längre än själva ögonblicket i grälet, och därmed är det lätt att säga både det ena och det andra.
Citera
2019-11-27, 08:15
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var det inte bilverkstad ?
Däck Mek verkstad
Citera
2019-11-27, 08:20
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Låter märkligt... i en liten stad händer inte sånt här så ofta (med stulna och brända bilar)... konstigt sammanträffande helt enkelt
Lätt att "låna" en bil kanske lätt defekt av en vän mot ersättning sen anmäler ägaren den stulen när gärningen är utförd och den som "lånade" bilen sätter eld på den.
Citera
2019-11-27, 08:21
Medlem
Bommen vid bron och bommen vid gården har sina kombinationshänglås kvar. Dessa går dock att dyrka upp med lite kärlek. Det här området blev genast högaktuellt för mig igen.
Citera
2019-11-27, 08:28
Medlem
MYCKET intressant inlägg i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Dammen är lätt att komma till, staketet till inhängnaden är olåst. Det är bara hoppa ur, dumpa och köra iväg. Förstår inte varför inte polisen kollat här. Dammen syns inte heller för södergående bilar på bron eftersom den ligger så nära. Ja vägen går hela vägen ner till sista brostolpen innan pylonen, då är man nästan nere vid vattnet men det är extremt långgrunt där, här fiskar man efter öring och jag själv har gått ut till södra pylonen och även längre än så.

Om du däremot tittar väster om bron och dammen så går en skogsväg in i skogen till en annan strand, här har jag kollat över lite snabbt sådär men även här tänkbart ställe. Fanns färska hjulspår i leran (mycket blöt väg).

Jag vet inte hur aktivt mgm praktiserar sin tro men vidare i skogen österut från bron ligger en kristen lägergård. Har han vart där bör han känna till området väl. Finns många skjul och bodar på lägergården. Eh jag får nog ut idag....

Låter onekligen som du är bekant i området, här kommer några frågor:

-Hur vet du att Polisen INTE har varit där och letat?
-Vad knyter GM till denna platsen?
-Vad var det för typ av hjulspår?
-Hittade DU hjulspåren eller "har du hört av någon kompis kompis.."
Citera
2019-11-27, 08:29
Medlem
Var hon bipolär eller nåt i den stilen? Får intrycket av att hon är lite off
Citera
2019-11-27, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Lätt att "låna" en bil kanske lätt defekt av en vän mot ersättning sen anmäler ägaren den stulen när gärningen är utförd och den som "lånade" bilen sätter eld på den.
Vilseleda polis/vinna mer tid.
Citera
2019-11-27, 08:37
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis

Problemet är att detta bara är indicier, blir svårt att döma någon på indicier... kroppen måste fram, känns ju helt klart som att rätt man sitter...

Hade det varit en okänd person så hade den inte behövt stöka undan kropp och elda tillhörigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in