Citat:
Ursprungligen postat av
MikkeMus
Varför måste kroppen vara dumpad någonstans? Om jag hade varit en av de gossar som utfört detta hade jag låtit kroppen ligga i ett fordons baklucka någonstans för att då allt lugnat sig möjligen fortsätta dumpandet. Så här års tar det tid innan flugor och andra fän kommer, framför allt om bilen står ute. Väl förpackad tar det tid innan doft kan nå ut. Väl parkerad på en plats där det inte rör sig för mycket folk eller en gård, junkyard osv hade det väl varit lugnt ett bra tag. Jag är liksom förvånad över att det är så mycket aktivitet i och vid vatten då det inte verkar som att man faktiskt har något som verkligen talar för att flickan är slängd i sjön.
Då är ju frågan, vem lånar ut sin bil till att förvara en död kropp i x antal veckor? Tror knappast dom frågat nån kompis kusins brors kompis, i hopp om att få låna en bil. Detta vill man nog hålla inom familjen, och familjemedlemmar har troligtvis kontrollerats noga i nuläget.
Polisen har ju dessutom tagit en bil i beslag, som dom misstänker är inblandad i försvinnandet. Att dom börjat söka i vatten känns för mig lite som en "sista utväg", eftersom dom inte hittar henne någon annanstans. Sen vet vi ju inte vad dom fått fram genom mobil/mobiler heller, om position osv..