2019-11-26, 23:31
Medlem
firebird1974s avatar
Nu har SD suttit häktad i tre månader och förmodligen så sitter han även över julhelgen
SD bor i en cell som mäter 3*3 meter med fullständiga restriktioner,alltså han har ingen radio,ingen tv
inga dagstidningar,enda kontakten med omvärlden går via försvarare,åklagare,polis och häktespersonal
SD är en ostraffad familjefar som har ett fast arbete och verkar tycka om att springa runt i skog och mark med vänner,han har inte träffat sina barn på tre månader och jag personligen menar att antingen
är SD en iskall jävel eller så är han till 100% skyldig till mordet på LW,Om jag går till mej själv och tänker
på hur jag skulle reagera på att som ostraffad familjefar sitta tre månader i full isolering med min familj där ute som också säkert lider alla helvetets kval och att jag dessutom vet med mej själv att jag är oskyldig,utan att överdriva så tror jag att jag har hamnat på en psykiatrisk avdelning vid det här laget
Men inte SD,inte en rad i någon dagstidning om att han har brutit ihop eller raserat cellen,jag menar att någon i häktespersonalen borde i så fall ha sålt den storyn till media och gjort sej lite extra pengar
Nej jag tror att SD är den rätta GM som sitter häktad för detta brutala och onödiga mord på LW
HD är jag mer osäker på vad slags roll hon har i det hela,möjligen skyddande av brottsling men det räcker tyvärr inte till en häktning,Men däremot så är jag övertygad om att skulle HD ha suttit tre månader i häkte så skulle detta mord ha varit uppklarat nu,Och det har ingenting med att hon är kvinna,Det beror på hennes depression som hon har slitit med och depressionen och frånvaron till sina barn tror jag skulle få henne att erkänna om hon nu var skyldig,Och med det sagt så väntar jag med spänning på FUP
Citera
2019-11-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Minns du när han skrev detta?

Loggen avser 13 okt -18 och där skriver han om pin, puk och kontoret.
http://coord.info/GLXETP4N
Citera
2019-11-26, 23:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du jämför henne med en alkoholist? Oförmögen att ta hand om sina barn?

Jag förstår inte hur du kan dra sådana kategoriska och fördömande slutsatser.

Om man läser dina inlägg, förstår man att hon var en person som var fruktansvärd, inte värd att varken förlåtas eller att stöttas (för saker som du dragit egna slutsatser om).

Jag har däremot inte sett att du på något vis anser att SD gjort något som helst fel.

Hur i hela friden kan ALLT vara enbart L*enas fel?
Menar du att hon har blivit mördad för att hon (enligt dig) är totalt oförmögen att ta hand om sina barn?

Det är väl inget som antyder att vad som avses är att LW mördats för att hon inte kunde ta hand om sina barn? Av det konkreta som framkommit så framstår LW envist hänsynslös i vissa lägen. Och att det inte enbart är i relation till en person (i numerärt avseende). Människor visar ofta inte samma sidor till alla de har att göra med, åtskilliga vänner har inte sett de negativa dragen medan andra då sett mer av dem. Att någon beter sig "illa" kan väl dels vara situationsbaserat (det kan vara yttre omständigheter som "triggar" att någon sätter sig på tvären eller något hos personen själv som personer som visar ilska när de är sårade eller ledsna) och ibland relaterat till andra personer. Likväl som människor kan sporra varandra och "lyfta" varandra så händer det väl att en del tyvärr drar det sämsta ur varandra.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-26 kl. 23:52.
Citera
2019-11-26, 23:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nu har SD suttit häktad i tre månader och förmodligen så sitter han även över julhelgen
SD bor i en cell som mäter 3*3 meter med fullständiga restriktioner,alltså han har ingen radio,ingen tv
inga dagstidningar,enda kontakten med omvärlden går via försvarare,åklagare,polis och häktespersonal
SD är en ostraffad familjefar som har ett fast arbete och verkar tycka om att springa runt i skog och mark med vänner,han har inte träffat sina barn på tre månader och jag personligen menar att antingen
är SD en iskall jävel eller så är han till 100% skyldig till mordet på LW,Om jag går till mej själv och tänker
på hur jag skulle reagera på att som ostraffad familjefar sitta tre månader i full isolering med min familj där ute som också säkert lider alla helvetets kval och att jag dessutom vet med mej själv att jag är oskyldig,utan att överdriva så tror jag att jag har hamnat på en psykiatrisk avdelning vid det här laget
Men inte SD,inte en rad i någon dagstidning om att han har brutit ihop eller raserat cellen,jag menar att någon i häktespersonalen borde i så fall ha sålt den storyn till media och gjort sej lite extra pengar
Nej jag tror att SD är den rätta GM som sitter häktad för detta brutala och onödiga mord på LW
HD är jag mer osäker på vad slags roll hon har i det hela,möjligen skyddande av brottsling men det räcker tyvärr inte till en häktning,Men däremot så är jag övertygad om att skulle HD ha suttit tre månader i häkte så skulle detta mord ha varit uppklarat nu,Och det har ingenting med att hon är kvinna,Det beror på hennes depression som hon har slitit med och depressionen och frånvaron till sina barn tror jag skulle få henne att erkänna om hon nu var skyldig,Och med det sagt så väntar jag med spänning på FUP

??? Att förvärra depressionen och hålla henne från barnen är ju något inkvisitoriskt, risken med tortyrambitionen är ju att människor tenderar till att erkänna saker de inte gjort, om fängelse skulle vara det andra alternativet där hon hade tillgång till bättre vård och få träffa barnen. Och då har man ju inte löst något brott trots att man får en pinne i statistiken.
Citera
2019-11-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974

SD kan ansöka om besökstillstånd för döttrarna, men det förutsätter att åklagaren, HD och döttrarna går med på det.
Johanna Möller fick tillstånd att träffa sina minsta barn när hon satt med restriktioner, men hon tog sig friheten att smuggla ned brev och meddelanden i en ryggsäck som barnen hade med in i besöksrummet. Hon tog alla chanser hon kunde och kanske SD skulle försöka sig på någon manipulation av döttrarna för att få dem dra tillbaka eventuella uppgifter i förhör som han nu kan ha sett i delgivet material.
Citera
2019-11-26, 23:58
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Centrum ligger åt motsatt håll - ja - och de kan då ha promenerat med sina cyklar längs hela A*elvägen.
[Min fetning] Ja, och SD kan då även före mordet ha sett dem där - eller någon annan han observerat och vars färdväg och destination han i alibiskapande syfte noterat. - Man får naturligtvis räkna på olika scenarion utgående från de tider som kan vara aktuella.
https://www.google.se/maps/dir/Betesv%C3%A4gen,+703+60+%C3%96rebro/%C3%84lvtomtagatan+56,+703+42+%C3%96rebro/Allmogegatan+1,+703+60+%C3%96rebro/@59.2862762,15.1679357,2320m/data=!3m2!1e3!4b1!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x465c153220 a47ac3:0x8a678e05391d8bc7!2m2!1d15.1821643!2d59.29 17666!1m5!1m1!1s0x465c15213b301123:0x20a173829706f 71d!2m2!1d15.197056!2d59.2804023!1m5!1m1!1s0x465c1 52e565ecc9d:0xe257912fabfe2d02!2m2!1d15.1841302!2d 59.2873111!3e0
https://www.google.se/maps/dir/%C3%84lvtomtagatan+56,+703+42+%C3%96rebro/Apelv%C3%A4gen,+%C3%96rebro/Videv%C3%A4gen,+703+58+%C3%96rebro/@59.285835,15.1805801,1160m/data=!3m1!1e3!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x465c15213b3011 23:0x20a173829706f71d!2m2!1d15.197056!2d59.2804023 !1m5!1m1!1s0x465c1525da092d1f:0x1a93be26210d0c46!2 m2!1d15.1911399!2d59.2836494!1m5!1m1!1s0x465c152f8 534ee2d:0xc74de6829e4092aa!2m2!1d15.1885998!2d59.2 872351!3e2
https://www.google.se/maps/dir/%C3%84lvtomtagatan+56,+703+42+%C3%96rebro/Allmogegatan+1,+703+60+%C3%96rebro/@59.2841939,15.1794057,1160m/data=!3m2!1e3!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465c15213b 301123:0x20a173829706f71d!2m2!1d15.197056!2d59.280 4023!1m5!1m1!1s0x465c152e565ecc9d:0xe257912fabfe2d 02!2m2!1d15.1841302!2d59.2873111!3e0
Citat:
Får uppfattningen att SD med bestämdhet har hävdat att han iakttagit någon/några personer: cykelflickor, hundägare, killgäng etc.
Det är av betydelse för honom att kunna lägga fram någon form av bevis för att han befunnit sig på motsatt sida om motorvägen och att utredarnas teori om flyktväg inte stämmer med tidpunkt för vittnesiakttagelse och mastuppkopplingar.
Ja, och därför finns fog för att anta att han fixat med detta före mordet.

Efter mordet är MGM betjänt av att åka raka vägen hem för att aktivera sin dator. - Möjligen har han kört med falskreggad bil och behöver då också slita bort ett litet klistermärke.
Citera
2019-11-27, 10:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det jag funderar på är varför ni fortfarande håller på spekulera, SD är häktad och kommer dömas..
skurken är fast , vilket jag är väldigt nöjd med!!!

Man får inte mörda andra människor , det kommer kosta 18år-livstid..

Mvh K

Det kommer alltid att finnas människor som av olika anledningar misstror vårt rättssystem eller av andra skäl tror att utredningen har fel person häktad. Även efter en fällande dom i Tingsrätten kommer det att finnas en hop med personer som inte tror att rätt person är dömd. Till och med om det skulle bli en fällande dom i Hovrätten kommer det att finnas personer som inte tror att man fällt rätt gärningsman.

Jag har sett det i flera trådar. I tråden om morden i Mantorp fanns det några som trodde på Edvins Mållgor, trots att han fälldes både i Tingsrätt och Hovrätt.

Flashback speglar inte samhällets tro på vårt rättssystem i stort på något vis. Här samlas människor som av många olika skäl är intresserad av just krim-trådar. En del är intresserade av mordet, en del av gärningsmännen, medan andra är intresserade av rättssystemet. Representationen av deltagare är inte proportionerligt mot ett snitt av Sveriges befolkning. Man kan ju bara gissa vilka som sitter bakom sina skärmar.

Jag är övertygad om att de flesta som nu deltar i tråden och som inte tror att SD är gm, eller som tror att det är L*ena som har hotat, stalkat och misshandlat SD (och HD), kommer fortsätta att hävda det, vad som än står i FUP.

De kommer fortsätta att hävda att L*ena spelade in samtal genom att gillra en fälla för SD och att hans hot , kränkningar och våld är hans enda sätt att försvara sig och sin familj från L*ena.

Det kommer också finnas de som hävdar att utredningen har haft tunnelseende, inte utrett brett, inte varit objektiv eller haft domare, rådmän som varit färgade av sin personliga syn på våld mot kvinnor.

Det är bara att acceptera.

Nu har inte åklagaren inte ens åtalat SD och inget är givet, men personligen har jag aldrig tvivlat på att det är rätt man som sitter häktad. Misstankarna har stärkts sedan häktningen, vilket känns väldigt skönt!

Att HDs eventuella inblandning komplicerar det hela kanske inte sänker misstankegraden för SD. Det är inget vi vet något om i nuläget.

Men jag tror på en fällande dom för SD.
HD är jag osäker på vad jag tror om, men hoppas på att det slutar på att hon blir åtalad för skyddande av brottsling, men blir friad pga av den situation hon varit i. En önskedröm.

Det vore en katastrof för samhället om mgm går fri om man anser att ärendet är polisiärt uppklarat men juridiskt går det inte att fälla honom.

En mycket farlig person är det som kan utföra ett sådant mord och som sedan kan leva vidare, neka som att inget har hänt.
Citera
2019-11-27, 11:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Typiskt en sådan logg som man blir misstänksam mot.
Bra observerat av dig.

Jag tänker att bara det att han skriver ut denna text är ett litet observandum.
Antingen är det något skumt med det ena eller så är det något skumt med det andra.

Lite som det där med att hans mobil hade gått sönder så att alla bilderna var borta (@letsdoit). Det var ju så passande.

Sannolikheten för att mobiler går sönder och människor glömmer pinkoder är ju förstås nästan obefintliga
Så självklart är det väldigt misstänksamt när det händer SD och betyder att han försöker sopa igen spår efter misshandel och mord.

Om SD sannolikt är en mördare kanske vi ska hjälpas åt att klura ut vad runt 90% av mina kollegor inklusive jag har begått för hemska brott som slagit sönder minst en mobil och glömt pinkoder otaliga gånger (höga IQ:n till trots).
Citera
2019-11-27, 11:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det kommer alltid att finnas människor som av olika anledningar misstror vårt rättssystem eller av andra skäl tror att utredningen har fel person häktad. Även efter en fällande dom i Tingsrätten kommer det att finnas en hop med personer som inte tror att rätt person är dömd. Till och med om det skulle bli en fällande dom i Hovrätten kommer det att finnas personer som inte tror att man fällt rätt gärningsman.

Jag har sett det i flera trådar. I tråden om morden i Mantorp fanns det några som trodde på Edvins Mållgor, trots att han fälldes både i Tingsrätt och Hovrätt.

Flashback speglar inte samhällets tro på vårt rättssystem i stort på något vis. Här samlas människor som av många olika skäl är intresserad av just krim-trådar. En del är intresserade av mordet, en del av gärningsmännen, medan andra är intresserade av rättssystemet. Representationen av deltagare är inte proportionerligt mot ett snitt av Sveriges befolkning. Man kan ju bara gissa vilka som sitter bakom sina skärmar.

Jag är övertygad om att de flesta som nu deltar i tråden och som inte tror att SD är gm, eller som tror att det är L*ena som har hotat, stalkat och misshandlat SD (och HD), kommer fortsätta att hävda det, vad som än står i FUP.

De kommer fortsätta att hävda att L*ena spelade in samtal genom att gillra en fälla för SD och att hans hot , kränkningar och våld är hans enda sätt att försvara sig och sin familj från L*ena.

Det kommer också finnas de som hävdar att utredningen har haft tunnelseende, inte utrett brett, inte varit objektiv eller haft domare, rådmän som varit färgade av sin personliga syn på våld mot kvinnor.

Nu har inte åklagaren inte ens åtalat SD och inget är givet, men personligen har jag aldrig tvivlat på att det är rätt man som sitter häktad. Misstankarna har stärkts sedan häktningen, vilket känns väldigt skönt!

Att HDs eventuella inblandning komplicerar det hela kanske inte sänker misstankegraden för SD. Det är inget vi vet något om i nuläget.

HD är jag osäker på vad jag tror om, men hoppas på att det slutar på att hon blir åtalad för skyddande av brottsling, men blir friad pga av den situation hon varit i. En önskedröm.

Det vore en katastrof för samhället om mgm går fri om man anser att ärendet är polisiärt uppklarat men juridiskt går det inte att fälla honom.

En mycket farlig person är det som kan utföra ett sådant mord och som sedan kan leva vidare, neka som att inget har hänt.

Jag tror verkligen inte att det kommer finnas människor som fortsätter påstå stt LW hotat och trakasserat SD om det inte finns minsta lilla SMS från LW till SD med sådant innehåll.

Allt kommer klarna när vi får se kommunikationen mellan SD och LW, där kommer det framgå att hot och trakasserier även utgått från LW:s sida.

Däremot att det finns ett fåtal som tror att någon är oskyldig trots att de fälls kommer man aldrig ifrån.
Citera
2019-11-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Sannolikheten för att mobiler går sönder och människor glömmer pinkoder är ju förstås nästan obefintliga
Så självklart är det väldigt misstänksamt när det händer SD och betyder att han försöker sopa igen spår efter misshandel och mord.

Om SD sannolikt är en mördare kanske vi ska hjälpas åt att klura ut vad runt 90% av mina kollegor inklusive jag har begått för hemska brott som slagit sönder minst en mobil och glömt pinkoder otaliga gånger (höga IQ:n till trots).

Men ser du inte skillnaden?
Är du också anklagad för mord?
Citera
2019-11-27, 12:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men ser du inte skillnaden?
Är du också anklagad för mord?

Nej jag ser ingen skillnad. Alla kan likt SD någon gång under sin livsstid bli misstänkt för brott. Visserligen inte mord men kanske annat.

Man får hoppas att åtminstone polisen inte håller dumheter som att man slagit sönder telefoner och glömt pinkoder emot en då.

SD hade väl inte slagit sönder telefonen och/eller glömt pinkoden samma dag som mordet, eller?
Citera
2019-11-27, 12:55
Medlem
Citat:

Även efter en friande dom i TR kommer det att finnas en hop personer som
fortfarande tror han är skyldig, men inte du så klart

Själv avvaktar jag FUP:et innan jag uttalar mig i skuldfrågan.
Fast jag är ganska nyfiken på HD, det ska medges.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in