2019-11-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
QuidProJoe kandiderade inte och var således ingen politisk motståndare när Guiliani började utreda Bidens utpressning och korruption i Ukraina. Era halmgubbar verkar bli mer och mer desperata i samma takt som folket vänt sig bort från Stalinisternas häxjakter. Enorm humor.

Det är väl klart att Trump team kunde räkna ut att Biden skulle kandidera. Helt blåsta är de ju inte. Klart att de som förbereder en kampanj kan börja fokusera på möjliga kandidater framåt i tiden.

Och vi vet ju inte vad de eftersökt på andra ställen, varken om Biden eller någon annan kandidat som de räknat med. Man gråter av skratta va!? Det är humor!
Senast redigerad av ertil 2019-11-26 kl. 20:02.
Citera
2019-11-26, 20:05
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
JAg väntar och se vad deras beslut är och om man tar vidare imepachment till senaten.
Allt annat är bara korkad att spekulera i när det komemr till den delen av imeapcyhment processen.

Varför förkomma är frågan, varför inte vänta på processen och sen vad den säger?
Eller vad berör detta på att man msåte förekomma.
Enda frågan som kommer upp när ni vill stressa saker och ting, det är att det inte ska göras ordentligt.
Vad är det ett argument för att inte göra det ordentligt och göra det rätt direkt i förslaget till Senaten om impeachmentförslaget?
Eller det omvända.

Du får som alla andra vänta på de går igenom imeapchmentfallet, tar ett beslut om omröstning, sen en faktisk omröstning.
Och först då du har svaret om det går vidare, inte ens sekund innan.
Men inte du, så vad baserar du den tokiga på?

Det är inte du som ska gå igenom allt bevisning och vittnesmål.
För om du hade gjort detta, så hade man aldrig behövt skicka pengarna till Ukraina.
För du har bestämt dig skydda trumpen oavsett vad han gör, och innan ens en granskning skett.

För ställa det du skriver i ett perspektiv med verkligheten och vad som verkligen sker i verkligheten
Så kan man inte hävda att man inte förstår hur saker och ting fungerar, för då ser man bara korkad ut.

Eh, ja. Men som det ser ut just nu är det en bragd om det ens går till en omröstning. Spekulationer är inget konstigt att ha, det har du sysslat med i tre år konstant i det här delforumet.
Citera
2019-11-26, 20:07
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Republikanerna klagade ju enormt på att det var slutna förhör och ville ha öppna. Så då kom men överens om att sköta det öppet. Varför de var slutna först var för att i möjligaste mån hindra att folk pratade samman och ljög om diverse. Och sen att de hade offentliga förhör är ju för att folk ska få insyn i vad som pågår. Det är ju demokratiskt att låta folk ta del av saker och ting så mycket som möjligt.

Jag tycker absolut det fanns fog för att göra en utfrågning men jag skulle nog gissa på att de inte går vidare, men å andra sidan har jag inte läst någon sammanfattning än så jag kan ha fel där. Och ska senaten rösta så ser det ju ut som om att han inte fälls.

Att han inte fälls blir lite knepigt. Att en president kan skicka en person utomlands för att trycka om om utredning av en politisk motståndare tror jag försämrar det politiska klimatet i USA enormt mycket.

Det där är ju mest en mediaanka och spekulation om något. Finns inget mer än hörsägen som bekräftar det. Hade det varit belagt, så hade det vankats omröstning just nu.
Citera
2019-11-26, 20:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Eh, ja. Men som det ser ut just nu är det en bragd om det ens går till en omröstning. Spekulationer är inget konstigt att ha, det har du sysslat med i tre år konstant i det här delforumet.
Det tar vi när beslutet är tagit, inte före och i förundersökningsarbetet i impeachment processen.

Spekulera för du alltid göra, så länge du håller dig inom ramarna för trådens ämne och moderatorers tillägg.
Men frågan är här varför de inte får göra sina egna undersökning i sin egen tid.
De är ju enda part som existerar också på detta.
Så vad är argumentet att du vill benämna när de är klara med sin förundersökning i impeachmentprocessen?

Men har inget i impeachmnet processen skett till efter januari ut, så kan man lätt ställa sig frågan hur det går.
Och inser man får definiera inget, det betyder inga nya uppgifter bland annat och Januari ut.

Dock är det mycket märkligt att du ska dikterar villkoren för den anklagande parten, precis som du är ointresserad och redan bestämt dig att inget man någonsin kommer avslöja i Ukraina-skandalen kommer du bry dig om ens det allra minsta.
Kan det var så?
Citera
2019-11-26, 20:20
Medlem
Citat:
Det är väl klart att Trump team kunde räkna ut att Biden skulle kandidera. Helt blåsta är de ju inte. Klart att de som förbereder en kampanj kan börja fokusera på möjliga kandidater framåt i tiden.

Och vi vet ju inte vad de eftersökt på andra ställen, varken om Biden eller någon annan kandidat som de räknat med. Man gråter av skratta va!? Det är humor!
Så du menar att det är olagligt att utreda någon som helst om det kan tänkas att de i framtiden kommer kandidera till någon politisk post? Garvar ihjäl mig, ni Stalinister gör iaf skäl för namnet, lol.
Citera
2019-11-26, 20:28
Medlem
Don McGahn ska tydligen vittna nu. Vad kan ha för något att komma med?
Citera
2019-11-26, 21:16
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Don McGahn ska tydligen vittna nu. Vad kan ha för något att komma med?

Kanske säger han; "executive privilege", "violation of attorney client privilege"
Citera
2019-11-26, 21:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Kanske säger han; "executive privilege", "violation of attorney client privilege"

Jag tror representanthuset och/eller senaten är en instans där sådant kan upphävas men är inte 100% säker
Citera
2019-11-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror representanthuset och/eller senaten är en instans där sådant kan upphävas men är inte 100% säker

Vissa samtal kan presidenten bestämma inte ska talas om. I alla fall offentligt. Känner mig lite på glid här med vad som gäller. Vad som gäller om det är ett vittnesmål om något brottsligt är också en intressant fråga. Tycker mig ha hört att då får man alltid uttala sig.
Citera
2019-11-26, 21:33
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Det är hans plikt att utreda korruption begånget sv Amerikaner, särskillt när dessa hjälpt ett bolag svindla amerikanska skattebetalares pengar, som är fallet med Burisma.

Nej, det är inte presidenten och hans personliga advokats uppgift att agera brottsutredare. Det finns myndigheter för sånt.
Citera
2019-11-26, 23:06
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Ok, men du verkar inte heller ha förstått min fråga. Hur tror du att Fox News hade reagerat om Schiff sagt redan i nuläget att det blir impeachment?

Ok, vi kan alltså konstatera att du inte kan läsa. Som jag tidigare sade:

"det finns tusentals olika sätt som Schiff kan formulera sig på för att låta folk förstå att Trump skulle ställas inför riksrätt utan att säga det rakt ut."

Det här vet såklart Fox om, liksom Schiff, jag och alla andra tänkande människor. Utom just du.
Citera
2019-11-26, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Nej, det är inte presidenten och hans personliga advokats uppgift att agera brottsutredare. Det finns myndigheter för sånt.
Vad fan yrar du om? Presidenten får skicka vem fan han vill att undersöka vad fan han vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in