2019-11-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Så du vill hävda att en nervös Trump gjorde förfrågningar om Bidens och DNC både till höger och vänster då. Det stämmer ju väl med vad vittnena uppgivit.

Han höll då tillbaka pengarna och när visselblåsare blåste så lämnade han snabbt över pengarna.

Ja, du ser ju hur det ser ut.
Det är hans plikt att utreda korruption begånget sv Amerikaner, särskillt när dessa hjälpt ett bolag svindla amerikanska skattebetalares pengar, som är fallet med Burisma.

Och nej, det handlade inte om visselförrädaren utan om amerikanska myndigheters assessment om Ukrainas korruption och nya ledarskap.
Citera
2019-11-26, 18:47
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Mycket intressant att inte ens Adam Schiff vill tydligt avslöja om han är för eller mot impeachment, panelen som inte ens är för Trump inser också problematiken med vad dessa hearings egentligen resulterat i, har alla republikaner slutit upp bakom Trump, tom hans interna motståndare?
Demokraterna verkar ha skapat motsatt effekt än de önskade, tom Schiff slirar på svaren

https://youtu.be/SgYbh7pYy9E

Tucker tog upp det igår:
https://www.youtube.com/watch?v=KGXL3dh0Tuk

TimPool tog även upp hur Trump vinner, trots mediakriget mot honom:
https://www.youtube.com/watch?v=LIMke1g5ygM

Både HuffPo:s desperata artikel och den i Vanity Fair är ganska talande. Det går inget vidare för Dems.

https://www.huffpost.com/highline/article/invisible-wall/
Citera
2019-11-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Först måste man presentera fallet för huset i sin helhet, sen kommer en beslutstid där man funderar på vad man läser och komma fram till en slutsats
Sen efter allt förarbete, det är först då man tar omröstningen om man ska lägga förslaget inför Senaten för omröstning.

Svaret om man röstar för en impeachmentförslag till senaten, det kommer när man anser sig färdiga med förundersökningen och lägger upp för omröstning.(Och endast när man anser fallet är klart för omröstning eller nedläggning, inte en sekund innan, hur det kan vara svårt och förstå är mycket udda.)

Och efter allt detta, så vet vi redan resultatet av ett impeachmentförslag till Senaten.
Det handlar om samma som trumpen försökte med i Ukraina-skandalen och optics som tvätta byken i det offentliga.(pga ett brott som POTUS talesman bekräftat som quid pro quo.)
Och är detta försvaret som vi sett det senaste, så existerar inget försvar ens för handlingarna som är gjorda ens.

Jo visst, men varför slirar Schiff på en så enkel och tydlig fråga? Processen förstår vi
Citera
2019-11-26, 18:50
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Först måste man presentera fallet för huset i sin helhet, sen kommer en beslutstid där man funderar på vad man läser och komma fram till en slutsats
Sen efter allt förarbete, det är först då man tar omröstningen om man ska lägga förslaget inför Senaten för omröstning.

Svaret om man röstar för en impeachmentförslag till senaten, det kommer när man anser sig färdiga med förundersökningen och lägger upp för omröstning.(Och endast när man anser fallet är klart för omröstning eller nedläggning, inte en sekund innan, hur det kan vara svårt och förstå är mycket udda.)

Och efter allt detta, så vet vi redan resultatet av ett impeachmentförslag till Senaten.
Det handlar om samma som trumpen försökte med i Ukraina-skandalen och optics som tvätta byken i det offentliga.(pga ett brott som POTUS talesman bekräftat som quid pro quo.)
Och är detta försvaret som vi sett det senaste, så existerar inget försvar ens för handlingarna som är gjorda ens.

Som det ser ut nu så är det svårt att se att det ens blir en omröstning i huset. Det verkar vara lite spridda skurar och olika åsikter i deras led. Att QPQ inte är bevisat, utan att det mest bygger på hörsägen och svaga indicier gör inte arbetet lättare för Dems. De hade nog hoppats på lite starkare belägg så de kunde få till en omröstning relativt fort.
Citera
2019-11-26, 18:51
Medlem
Citat:
Hävdar ingenting, säger bara att det verkar vara ett rimligt skäl, så skulle jag vilja att tex SIDA gör innan dom skickar pengar som i många fall går direkt ner i privata fickor, ordning och reda tycker jag är bra

Det verkar rimligt att han är nervös och frågar till höger och vänster ända tills visselblåsaren gör entré då slutar slutar han fråga nervöst och lämnar över pengarna utan vidare.

Du hör ju hur det låter.

Vittnena har ju bekräftat din rimliga teori och förfrågningar till höger och vänster också, jag tror också du har rätt i detta.

Men att han sen plötsligt som av en händelse slutar fråga om Bidens och DNC servern ser verkligen misstänkt ut tillsammans med de nervösa förfrågningarna.

Så klart att det hela då bör utredas. Man kanske inte alls gör någon impeachmment men att fråga var ju helt rätt med tanke på hur hela bilden ser ut.
Citera
2019-11-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Som det ser ut nu så är det svårt att se att det ens blir en omröstning i huset. Det verkar vara lite spridda skurar och olika åsikter i deras led. Att QPQ inte är bevisat, utan att det mest bygger på hörsägen och svaga indicier gör inte arbetet lättare för Dems. De hade nog hoppats på lite starkare belägg så de kunde få till en omröstning relativt fort.

Utfrågningen kom ifrån Trumps beteende. Det är han som pratat med alla om Bidens och DNC servern.
Citera
2019-11-26, 18:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
JAg väntar och se vad deras beslut är och om man tar vidare imepachment till senaten.
Allt annat är bara korkad att spekulera i när det komemr till den delen av imeapcyhment processen.

Varför förkomma är frågan, varför inte vänta på processen och sen vad den säger?
Eller vad berör detta på att man msåte förekomma.
Enda frågan som kommer upp när ni vill stressa saker och ting, det är att det inte ska göras ordentligt.
Vad är det ett argument för att inte göra det ordentligt och göra det rätt direkt i förslaget till Senaten om impeachmentförslaget?
Eller det omvända.

Du får som alla andra vänta på de går igenom imeapchmentfallet, tar ett beslut om omröstning, sen en faktisk omröstning.
Och först då du har svaret om det går vidare, inte ens sekund innan.
Men inte du, så vad baserar du den tokiga på?
Citat:
Jo visst, men varför slirar Schiff på en så enkel och tydlig fråga? Processen förstår vi
Det är inte du som ska gå igenom allt bevisning och vittnesmål.
För om du hade gjort detta, så hade man aldrig behövt skicka pengarna till Ukraina.
För du har bestämt dig skydda trumpen oavsett vad han gör, och innan ens en granskning skett.

För ställa det du skriver i ett perspektiv med verkligheten och vad som verkligen sker i verkligheten
Så kan man inte hävda att man inte förstår hur saker och ting fungerar, för då ser man bara korkad ut.
Senast redigerad av klyban 2019-11-26 kl. 19:03.
Citera
2019-11-26, 18:59
Medlem
Citat:
Det verkar rimligt att han är nervös och frågar till höger och vänster ända tills visselblåsaren gör entré då slutar slutar han fråga nervöst och lämnar över pengarna utan vidare.

Du hör ju hur det låter.

Vittnena har ju bekräftat din rimliga teori och förfrågningar till höger och vänster också, jag tror också du har rätt i detta.

Men att han sen plötsligt som av en händelse slutar fråga om Bidens och DNC servern ser verkligen misstänkt ut tillsammans med de nervösa förfrågningarna.

Så klart att det hela då bör utredas. Man kanske inte alls gör någon impeachmment men att fråga var ju helt rätt med tanke på hur hela bilden ser ut.

Ja så kanske det är?, men vi har då i så fall en president som var rädd om skattebetalarnas pengar och kanske skulle fått stöd av kongressen i sin beslutsvånda, man kan ju bara spekulera i om han bara dragit iväg pengarna och dom ”försvann” som svenska SIDA pengar gör stup i ett!
Han han blivit ”impeachad” för det då istället?
Citera
2019-11-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ja så kanske det är?, men vi har då i så fall en president som var rädd om skattebetalarnas pengar och kanske skulle fått stöd av kongressen i sin beslutsvånda, man kan ju bara spekulera i om han bara dragit iväg pengarna och dom ”försvann” som svenska SIDA pengar gör stup i ett!
Han han blivit ”impeachad” för det då istället?

Trump var ju inte så rädd om assistansen när han fick höra talas om visselblåsaren.

Sen så klagar ju både Trump och republikanerna och protrumparna om att Obama inte lämnade ut pengar av just den orsaken. Obama hade inte frågat fram och tillbaka om en politisk motståndare i ett kommande val så han kunde hålla inne med pengarna. Det vågade inte Trump.

Kongressen var ju de som under våren röstat fram att assistansen skulle ges. Trump höll den inne ända tills visselblåsaren. Det var bara visselblåsaren som hände då. Ingen info om korruption eller något annat. Bara visselblåsaren.
Citera
2019-11-26, 19:14
Medlem
Citat:
Trump var ju inte så rädd om assistansen när han fick höra talas om visselblåsaren.

Sen så klagar ju både Trump och republikanerna och protrumparna om att Obama inte lämnade ut pengar av just den orsaken. Obama hade inte frågat fram och tillbaka om en politisk motståndare i ett kommande val så han kunde hålla inne med pengarna. Det vågade inte Trump.

Kongressen var ju de som under våren röstat fram att assistansen skulle ges. Trump höll den inne ända tills visselblåsaren. Det var bara visselblåsaren som hände då. Ingen info om korruption eller något annat. Bara visselblåsaren.

Ja helt klart att jag förstår nu mer varför tom Schiff tvekar om impeachment, visst kan man klaga på själva utförandet i tex en debatt, men att ta steget till att kalla det för alla sorts olagliga saker och göra Riksrätt känns oresonligt, och i TV avslöja hela utrikespolitiken för ryssarna....

Nä det håller inte även om man ogillar Trump
Citera
2019-11-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ja helt klart att jag förstår nu mer varför tom Schiff tvekar om impeachment, visst kan man klaga på själva utförandet i tex en debatt, men att ta steget till att kalla det för alla sorts olagliga saker och göra Riksrätt känns oresonligt, och i TV avslöja hela utrikespolitiken för ryssarna....

Nä det håller inte även om man ogillar Trump

Republikanerna klagade ju enormt på att det var slutna förhör och ville ha öppna. Så då kom men överens om att sköta det öppet. Varför de var slutna först var för att i möjligaste mån hindra att folk pratade samman och ljög om diverse. Och sen att de hade offentliga förhör är ju för att folk ska få insyn i vad som pågår. Det är ju demokratiskt att låta folk ta del av saker och ting så mycket som möjligt.

Jag tycker absolut det fanns fog för att göra en utfrågning men jag skulle nog gissa på att de inte går vidare, men å andra sidan har jag inte läst någon sammanfattning än så jag kan ha fel där. Och ska senaten rösta så ser det ju ut som om att han inte fälls.

Att han inte fälls blir lite knepigt. Att en president kan skicka en person utomlands för att trycka om om utredning av en politisk motståndare tror jag försämrar det politiska klimatet i USA enormt mycket.
Citera
2019-11-26, 19:44
Medlem
Citat:
Republikanerna klagade ju enormt på att det var slutna förhör och ville ha öppna. Så då kom men överens om att sköta det öppet. Varför de var slutna först var för att i möjligaste mån hindra att folk pratade samman och ljög om diverse. Och sen att de hade offentliga förhör är ju för att folk ska få insyn i vad som pågår. Det är ju demokratiskt att låta folk ta del av saker och ting så mycket som möjligt.

Jag tycker absolut det fanns fog för att göra en utfrågning men jag skulle nog gissa på att de inte går vidare, men å andra sidan har jag inte läst någon sammanfattning än så jag kan ha fel där. Och ska senaten rösta så ser det ju ut som om att han inte fälls.

Att han inte fälls blir lite knepigt. Att en president kan skicka en person utomlands för att trycka om om utredning av en politisk motståndare tror jag försämrar det politiska klimatet i USA enormt mycket.
QuidProJoe kandiderade inte och var således ingen politisk motståndare när Guiliani började utreda Bidens utpressning och korruption i Ukraina. Era halmgubbar verkar bli mer och mer desperata i samma takt som folket vänt sig bort från Stalinisternas häxjakter. Enorm humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in