2019-11-26, 22:47
Medlem
ryktet är att han är snäll !
Citera
2019-11-26, 22:49
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
kanske Wilma är i frysen eller kalt kylskåp till nästa år

Jag har också varit inne på det förut. Kylskåp duger dock inte till att långtidsförvara likdelar eftersom de, som allt kött, kommer att ruttna även i kylen och börja lukta. Frysen däremot går bra.

Saken är den att de borde ha hittat Wilm
Citera
2019-11-26, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalite
Nu vill jag minnas att det var fem dagar innan polisen ens misstänkte pojkvännen?
Nej utan kropp har dem svårt att bevisa mord. Kanske hittat blod enligt min teori. Vad ska dem annars göra? Säg att hundar går bet på likdofter, ingen har sett honom bära ner en kropp som tydligen är jäkligt svårt att dölja och inga spår i några bilar. Man kan bara ta för givet att dem avlyssnar telefoner, bevakar konton osv. Det är inte enkelt att gömma en kropp. Men det krävs ingen hjärnkirurg att få en person att försvinna.

Nej, Wilma anmäldes försvunnen på söndagen. På tisdagen gick polisen ut med att hennes pojkvän blivit anhållen misstänkt för mord.
Vilka bevis som finns vet ingen annan är dom inblandade i ärendet just nu.
"Inga spår i några bilar" stämmer inte heller, polisen har beslagtagit en bil som misstänkts varit inblandad i detta.
Citera
2019-11-26, 22:50
Medlem
Faxes avatar
När man gör en husrannsakan, går man igenom hela huset? det verkade som dom kom tillbaka några dagar senare och gjorde nån undersökning av ett förråd. Hur är det med tex, går man upp på taket och kollar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Var så säker, hon kommer att hittas! Förr eller senare.
Det ÄR värre för de anhöriga om hon förblir försvunnen (i ovisshet) än om hon hittas avliden.

Jag började tvivla på ett hittande när jag läste att polisen funderar på att avveckla sökandet, men man får hålla tummarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Precis. Sen tror jag att det kan vara så att de väntar på analyser, dna och sånt kan ta några dagar...så nästa gång han förhörs kommer han få det jobbigt.

En förhörsledare får inte ljuga. Så då måste någon vän faktiskt ha sagt att han är svartsjuk osv.

https://lexiqon.se/far-polisen-ljuga-for-den-misstankte-i-ett-polisforhor/
Citera
2019-11-26, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kontot startat i oktober. Kan nog vara den svartsjuka MGM som startat det. En liten hälsning till Wilma om hur man uppför sig.

Tycker att din teori är intressant.

W stövlar hem till MGM och ifrågasätter vad han håller på med?
Citera
2019-11-26, 22:52
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Jag började tvivla på ett hittande när jag läste att polisen funderar på att avveckla sökandet, men man får hålla tummarna.
Men mp fortsätter leta?
Citera
2019-11-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
När man gör en husrannsakan, går man igenom hela huset? det verkade som dom kom tillbaka några dagar senare och gjorde nån undersökning av ett förråd. Hur är det med tex, går man upp på taket och kollar?

Man söker igenom alla tillhörigheter i hela bostaden vid husrannsakan.
Man går inte upp på tak om man inte misstänker något men finns det en vind går man upp där.

Om det är en lägenhet så innefattas inte alltid fristående förråd i en husransakan, men oftast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoffa2
exakt! har väldigt svårt att tro att en tonåring i sverige har det kontot.

Wilma ville gärna kalla sig Wilma Nouvelle.
Sista skrev hon där dagen innan hon försvann...
Citera
Medlem
Om det är w som skrev på kontot verkade hon vilja bilda familj med T?
Citera
2019-11-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Men mp fortsätter leta?

Kan hända iofs, men de har väl också sin tidsram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in