Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Tidig söndag morgon kan det va ganska dött. Torsdag och fredag är nästan de värsta dagarna trafikmässigt. Jag tror på mellanlagring av kropp med benäget bistånd från farsan och senare dumpning ej i panik.
Jag tänker att kroppen måste ligga inom 10 mil radie annars måste bilen tankas. Jag menar någon idiot kanske kör till Norge och dumpar kroppen på ett fjäll och tvingas tanka. Alla mackar borde ändå kollas upp inom 30 mil utifall GM är så dum.
Endast en komplett idiot hade valt att passera en gräns med lik i lasten föreställer jag mig. Uteslutet i min bok.
Att ge sig ut på stora vägar med större risk för att träffa polisen direkt, eller indirekt genom en olycka som leder till upptäckt, nja, det hamnar långt bak i samma bok.
Mellanlagring tycker jag låter väldigt orimligt om det finns möjlighet att avhända sig liket utan mellanlagring.
Tillståndet panik är väl knappast synonymt med att tänka rationellt och logiskt, till exempel tänka att man väntar tills man inte har panik?
Överlevnadsinstinkten tar över när man får panik, i det här fallet att undkomma straffansvar och ett raserat liv, men man agerar ogenomtänk, irrationellt och ologiskt.
Brist på erfarenhet och kunskap i det här fallet, en plötslig situation som MGM aldrig har funderat på, oplanerat, paniken kommer som ett brev på posten, liket måste bort direkt.
Den som inte äger ett lik vill knappast dra på sig ett, såvida man inte är en förhärdade yrkeskriminell. Lite ur de första sidorna i min bok.
Vi tycker och tror olika