2019-11-26, 20:27
Medlem
mjohan84s avatar
Bränd bil? Är det konstaterat vems den är ? Får känslan isåfall att de dumpat kläder , fortsatt på 44an mot ramseröd... sedan vidare på småvägar , dumpat tjejen

Sedan tillbaks mot stan , bränt bilen där utanför stadsgränsen och gått in till stan
Citera
2019-11-26, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel4444
Passerade i eftermiddag fastigheten där Mgm bor och då kom polisen ut från huset bärandes på typ påsar eller liknande
Ok hoppas de hittat bra grejer
Citera
2019-11-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Klart dom blir frustrerade här om förhörsledarna vet att dom har rätt person och han bara tiger. Dom vill ju lösa det , hitta en ev kropp så att familjen först kan få ett avsluta, sen läggs det stora resurser nu på sökandet , samt att svenska folket väntar på resultat ! Förhörsledarna är vanliga människor precis som du och jag ! Att dom sen inte visar frustrationen för den misstänkte är en sak , men självklart blir även dom frustrerade . Den misstänkte kan bara neka , var tyst, handlar inte om rutin på hur ofta du varit med , det handlar om hur du själv är som människa .
De är speciella människor. Inte vem som helst klarar tekniken eller har rätt personlighet. Klarar man inte pressen som förhörsledare utan att behålla lugnet så skall man inte pyssla med förhör. Det är inte en utbildningfråga utan rätt man på rätt plats. Men du får gärna fortsätta jobba med dina utropstecken.
Citera
2019-11-26, 20:29
Medlem
Jag har varit med i tråden från början, men har inte fått klarhet i vem Pshtew*n Sa*ed är?? Han är bror till MGM? Han är son till Sh*baz sa*ed, samt har tidigare kommenterat Wilma och wilmas systers bilder med hjärtan, samt även skrivit ”älskar dig” till MGM pappa. Hur hänger detta ihop? Är Wilmas syster ihop med MGM.s bror Pshtew*an ?!?!
Citera
2019-11-26, 20:30
Medlem
Kan ta väldigt lång tid att hitta kroppen då den sannolikt ligger på ca 50 m djup ute i Byfjorden!
Citera
2019-11-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel4444
Passerade i eftermiddag fastigheten där Mgm bor och då kom polisen ut från huset bärandes på typ påsar eller liknande

Löning precis , dom behövde hämta den misstänktas räkningar
Citera
2019-11-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Kanske har hon valt orden om att det finns en möjlighet att hitta henne vid liv för att ingjuta hopp i alla som söker frivilligt ? Kanske skulle vara mindre uppslutning om dom gick ut med att ”Hoppet är ute att finna henne vid liv”

Så länge man inte kan bekräfta att hon är död kan hon vara vid liv.
Citera
2019-11-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Styv lerjord kring UA. Harvarna går djupare än 5-6 då kan jag lova.

Tyvärr har du en del att lära där, harvar du djupare så kommer du slita upp växtresterna från tidigare med tuvor som följd förutom att det kommer se jävligt ut, har harvat och sått över 1000 ha i mitt liv och lite har man lärt.
Citera
2019-11-26, 20:34
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Grymt jävla jobbar Aina!👍👍😂👍
Tack. Blev inte så bra men bättre än inget
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Tack, bra eftersökte något liknande tidigare i tråden men tänkte google Earth
Jo jag tyckte att de kunde underlätta att se lite bättre.
Men gör en med Google Eath du, inget hindrar dig
Citera
2019-11-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Jag har varit med i tråden från början, men har inte fått klarhet i vem Pshtew*n Sa*ed är?? Han är bror till MGM? Han är son till Sh*baz sa*ed, samt har tidigare kommenterat Wilma och wilmas systers bilder med hjärtan, samt även skrivit ”älskar dig” till MGM pappa. Hur hänger detta ihop? Är Wilmas syster ihop med MGM.s bror Pshtew*an ?!?!

Jag har också ifrågasatt detta. Vissa säger att det är MGMs bror, andra säger att det inte är. Verkar som att ingen vet till 100%.
Personligen verkar sammanträffandet vara lite väl osannolikt enligt mig, gissar på att dom 2 är bröder.
Det har nämnts tidigare att MGMs mamma bor i Göteborg, det gör även denna killen.
Citera
2019-11-26, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tidig söndag morgon kan det va ganska dött. Torsdag och fredag är nästan de värsta dagarna trafikmässigt. Jag tror på mellanlagring av kropp med benäget bistånd från farsan och senare dumpning ej i panik.
Jag tänker att kroppen måste ligga inom 10 mil radie annars måste bilen tankas. Jag menar någon idiot kanske kör till Norge och dumpar kroppen på ett fjäll och tvingas tanka. Alla mackar borde ändå kollas upp inom 30 mil utifall GM är så dum.

Endast en komplett idiot hade valt att passera en gräns med lik i lasten föreställer jag mig. Uteslutet i min bok.

Att ge sig ut på stora vägar med större risk för att träffa polisen direkt, eller indirekt genom en olycka som leder till upptäckt, nja, det hamnar långt bak i samma bok.

Mellanlagring tycker jag låter väldigt orimligt om det finns möjlighet att avhända sig liket utan mellanlagring.

Tillståndet panik är väl knappast synonymt med att tänka rationellt och logiskt, till exempel tänka att man väntar tills man inte har panik?

Överlevnadsinstinkten tar över när man får panik, i det här fallet att undkomma straffansvar och ett raserat liv, men man agerar ogenomtänk, irrationellt och ologiskt.

Brist på erfarenhet och kunskap i det här fallet, en plötslig situation som MGM aldrig har funderat på, oplanerat, paniken kommer som ett brev på posten, liket måste bort direkt.

Den som inte äger ett lik vill knappast dra på sig ett, såvida man inte är en förhärdade yrkeskriminell. Lite ur de första sidorna i min bok.

Vi tycker och tror olika
Citera
2019-11-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De är speciella människor. Inte vem som helst klarar tekniken eller har rätt personlighet. Klarar man inte pressen som förhörsledare utan att behålla lugnet så skall man inte pyssla med förhör. Det är inte en utbildningfråga utan rätt man på rätt plats. Men du får gärna fortsätta jobba med dina utropstecken.

Klart att dom är speciella människor och har rätt teknik, men frustrerad lär även dom bli. Vilka utropstecken?!

Har suttit i förhör , folk blir rädda bara för man hör ordet polis. Men att sitta i ett förhör är inte värre än något annat möte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in