2019-11-26, 15:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harjevik
Ingen mening att älta, kuppen misslyckades.

Om Trump sagt, I want Pre quo JOE. Inte heller det olagligt. Hade varit helt ok.

Joe skröt om sitt brott i TV, toppen av ett isberg ser det ut som om man lyssnar på G.
Först måste man ju ta ett beslut om impeachment.
Innan det blir aktuellt att ens säga.

Om det är olagligt, det är en av sakerna man kollar på i dessa impeachment hearings.

Bidens är irrelevanta för aktuella händelser i tråden och mot Impeachment.
Citera
2019-11-26, 15:39
Medlem
Citat:

Om Trump sagt, I want Pre quo JOE. Inte heller det olagligt. Hade varit helt ok.

Så du menar att Trump ville ha en politisk rival utredd men samtidigt att Trump inte ville ha någonting alls utrett?

Jag hänger inte med på den här sortens logik som du intar här. Trump vill ha saker utredda men han ville inte ha det. Vad betyder det ens?
Citera
2019-11-26, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Vilken epic fail av Pelosi och miffona. De vill impeacha Trump för att han bett Ukraina samarbeta med USA angående hackning av DNC servrar i samband med valet 2016. .

Men Trump säger ju att han inte ville att Ukraina skulle samarbeta kring något alls. "I want nothing!"

Så då blir ju frågan att utreda varför Trump höll inne med pengarna? För någonting fick ju honom att inte lämna över assistansen.
Citera
2019-11-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Men Trump säger ju att han inte ville att Ukraina skulle samarbeta kring något alls. "I want nothing!"

Så då blir ju frågan att utreda varför Trump höll inne med pengarna? För någonting fick ju honom att inte lämna över assistansen.
Ja det måste vara svårt att inte klarat av grundskole engelska för dig.

Vad vill du ha av Ukraina?

Inget!
Jag vill inte ha något i utbyte!
Jag vill bara att de gör vad som är det rätta!

Han ville att de skulle göra det rätta och utrota den inhemska korruption som åt upp bidrag från bla USA. Något som var själva grundpelaren i Ukrainas nya presidents vallöfte. Del av detta var givetvis Bidens som var direkt delaktiga i stölden av amerikanska skattepengar av Burisma.
Citera
2019-11-26, 17:52
Medlem
Citat:

Joe skröt om sitt brott i TV, toppen av ett isberg ser det ut som om man lyssnar på G.

Nej rättvisan misslyckades inte,den visade faktiskt sin styrka med tanke på vetskapen om att republikaner är i majoritet i senaten och kan där genom sitt politiska övertag stoppa ett av demokraterna helt riktigt och enligt lagbok och konstitution sund politiskt agerande. Hade inte demokraterna agerat hade USA varit än mer illa ute då en majoritet av väljarna utan tvivel blivit förbannade på demokraternas politiska flathet och undfallenhet. Men demokraterna visade sig vuxna uppgiften och agerade när Trump maktmissbruk eskalerade.

Och ordet kupp används inte i en demokrati även om USA:s president mer än gärna anammar diktaturens enkla ordretorik. Men Kina verkar ju ha anammat Trumps enkla lågpannade retorik där ord som fake news och visselblåsare allt oftare hörs från kinesiska företrädare när deras koncentrationsläger kommer på tal så lika barn leka bäst verkar ju stämma.

Republikanerna har inte haft något genuint försvar att ta till för att få trovärdighet i sina anföranden under dom officiella förhören så dom är förlorare oavsett med tanke på just deras pinsamma framtoning under förhören. Däremot har dom ju som sagt makten att låta Trump fortsätta sin politiska och moraliska erodering av U.S.A och det kan stå faktiskt dom dyrt framöver.
Citera
2019-11-26, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Ja det måste vara svårt att inte klarat av grundskole engelska för dig.

Vad vill du ha av Ukraina?

Inget!
Jag vill inte ha något i utbyte!
Jag vill bara att de gör vad som är det rätta!

Han ville att de skulle göra det rätta och utrota den inhemska korruption som åt upp bidrag från bla USA. Något som var själva grundpelaren i Ukrainas nya presidents vallöfte. Del av detta var givetvis Bidens som var direkt delaktiga i stölden av amerikanska skattepengar av Burisma.

Så Trump höll inne pengarna för att han vill att Ukraina skulle göra det rätta och senare efter att visselblåsaren dykt upp så fann Trump att Ukraina hade gjort "det rätta"?
Citera
2019-11-26, 18:13
Medlem
Mycket intressant att inte ens Adam Schiff vill tydligt avslöja om han är för eller mot impeachment, panelen som inte ens är för Trump inser också problematiken med vad dessa hearings egentligen resulterat i, har alla republikaner slutit upp bakom Trump, tom hans interna motståndare?
Demokraterna verkar ha skapat motsatt effekt än de önskade, tom Schiff slirar på svaren

https://youtu.be/SgYbh7pYy9E
Citera
2019-11-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Mycket intressant att inte ens Adam Schiff vill tydligt avslöja om han är för eller mot impeachment, panelen som inte ens är för Trump inser också problematiken med vad dessa hearings egentligen resulterat i, har alla republikaner slutit upp bakom Trump, tom hans interna motståndare?
Demokraterna verkar ha skapat motsatt effekt än de önskade, tom Schiff slirar på svaren

Man har väl inte funderat färdigt och alla har väl inte sagt sitt kring frågan. Det är ju vettigt att tänka sig för innan man gör något. Vilket Trump också skulle ha tänkt på.

Om Trump nu, som han säger inte ville ha något innan han lämnade över pengarna så kan han ju för all del förklara varför han höll dem inne. Det är mer konstigt tycker jag.
Citera
2019-11-26, 18:32
Medlem
Citat:
Man har väl inte funderat färdigt och alla har väl inte sagt sitt kring frågan. Det är ju vettigt att tänka sig för innan man gör något. Vilket Trump också skulle ha tänkt på.

Om Trump nu, som han säger inte ville ha något innan han lämnade över pengarna så kan han ju för all del förklara varför han höll dem inne. Det är mer konstigt tycker jag.

Det är sant, han påstår att han ville se att nya regeringen var ok innan han släppte pengarna, om det är sant eller inte har vi ingen aning om, men det är ett rimligt skäl.
Jag vet när jag köpte fastigheter i ett annat land hur jag hade ont i magen för att släppa pengarna, gjorde många förfrågningar till både höger och vänster innan jag gav ok och säljaren tyckte jag slirade med betalningen
Citera
2019-11-26, 18:41
Medlem
Citat:
Det är sant, han påstår att han ville se att nya regeringen var ok innan han släppte pengarna, om det är sant eller inte har vi ingen aning om, men det är ett rimligt skäl.
Jag vet när jag köpte fastigheter i ett annat land hur jag hade ont i magen för att släppa pengarna, gjorde många förfrågningar till både höger och vänster innan jag gav ok och säljaren tyckte jag slirade med betalningen

Så du vill hävda att en nervös Trump gjorde förfrågningar om Bidens och DNC både till höger och vänster då. Det stämmer ju väl med vad vittnena uppgivit.

Han höll då tillbaka pengarna och när visselblåsare blåste så lämnade han snabbt över pengarna.

Ja, du ser ju hur det ser ut.
Citera
2019-11-26, 18:43
Medlem
klybans avatar
Citat:

Först måste man presentera fallet för huset i sin helhet, sen kommer en beslutstid där man funderar på vad man läser och komma fram till en slutsats
Sen efter allt förarbete, det är först då man tar omröstningen om man ska lägga förslaget inför Senaten för omröstning.

Svaret om man röstar för en impeachmentförslag till senaten, det kommer när man anser sig färdiga med förundersökningen och lägger upp för omröstning.(Och endast när man anser fallet är klart för omröstning eller nedläggning, inte en sekund innan, hur det kan vara svårt och förstå är mycket udda.)

Och efter allt detta, så vet vi redan resultatet av ett impeachmentförslag till Senaten.
Det handlar om samma som trumpen försökte med i Ukraina-skandalen och optics som tvätta byken i det offentliga.(pga ett brott som POTUS talesman bekräftat som quid pro quo.)
Och är detta försvaret som vi sett det senaste, så existerar inget försvar ens för handlingarna som är gjorda ens.
Citera
2019-11-26, 18:45
Medlem
Citat:
Så du vill hävda att en nervös Trump gjorde förfrågningar om Bidens och DNC både till höger och vänster då. Det stämmer ju väl med vad vittnena uppgivit.

Han höll då tillbaka pengarna och när visselblåsare blåste så lämnade han snabbt över pengarna.

Ja, du ser ju hur det ser ut.

Hävdar ingenting, säger bara att det verkar vara ett rimligt skäl, så skulle jag vilja att tex SIDA gör innan dom skickar pengar som i många fall går direkt ner i privata fickor, ordning och reda tycker jag är bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in