2019-11-26, 16:38
Medlem
Jag hajar! Jättebra av dig. genom att läsa alla notiser i massmedia från tidigare samt titta på de rapporter man sänt via olika tidningar såsom Bohusläningen, GP mm. finns lite information också om var b. la. polis och MPS mm. söker.

Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänker i första han på platser som bostäder, arbetsplatser, fyndplatser, vittnesplatser osv.
Sen kanske en karta där man vet att det varit sökande, men de verkar vi inte heller veta så mycket om.
Just nu har jag inget att göra en karta av mer än de jag länkat tidigare...
https://minfil.com/bdH1RfBan0/Wilma_Andersson_jpg
Citera
2019-11-26, 16:39
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Ehh Barzan Khoshnaw hette den gärningsmannen. Samma efternamn som ägaren till skroten i Hedekas. Där MGM fars bil ryktas ha setts innan den beslagtogs av polis. Tror inte på sammanträffandet dock...

Det här är väldigt intressant. Polistips?
Citera
2019-11-26, 16:39
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Hade du tagit ett lik på axeln och burit ner i ett trapphus mitt i ett bostadsområde?
Är man dessutom klen i kroppen (han ser ut som en sparris), rejält rädd och uppskärrad över vad som hänt så blir de knappast enklare.
Lik har jag klarat mig från att bära, men annars har jag använt det där ett otal gånger, dels pga träning och under annan utbildning.

Av alla sätt du kan bära en *slapp* människa är det förmodligen det enklaste, om du nu kanske inte har en specialdesignad bärsele a la alpinräddare.

Du springer troligen inget maraton med en person knappt under din vikt på ryggen men är du normalt arbetsför är några trappor ner och in i en bil inga som helst problem. Eller ut några hundra meter i valfri mörk skog.
Citera
2019-11-26, 16:40
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Eller så användes bilen till bortforsling?

Alltså tvätta bort rester!
Ja sa idigt att han ev kan ha använt arbetsbilen för att köra kroppen, men då var det flera som sa att det inte var möjligt så dessa bilar loggar var man kör osv.
Men OM de hade varit så kan de förklara varför han sagt att han spytt och måste göra ren bilen... om de nu är så.
Citera
2019-11-26, 16:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nå, det var lite längre än en vecka. Slarvigt av mig.

Men i till exempel fallet om L*na W*sström som finns här på FB, så tog det nästan 1,5 år innan de plockade in MGM på Sannolika och MGK på Skäligen (fri för tillfället).

Så det är inte dags att ge upp ännu. W*lma lever sannolikt inte, tyvärr. Men de lyckades plocka in MGM och hans misstänkta far relativt snabbt. Och misstankegraden har ökat.

Egentligen är det viktigare att hitta kroppen först kan jag tycka så att man kan fastställa dödsorsak innan naturen förstör den möjligheten. LW hittades efter "bara" 5 dagar.

Här finns en risk att MGM med beskyddare går fria eller döms till bara brott mot griftesfriden. W*lmas måste hittas snart.
Citera
Medlem
Någon mer än jag som reflekterat kring att MGM pappa sitter bänkad i denna tråd och kommer sopa igen bevis ifall han upptäcker att någon är dem på spåren?
Undrar ifall man har någon bevakning på familj/närstående?

Och jag vet att ingen dömts ännu och kan inte anses skyldiga - men av historierna att döma så känns dem högst inblandade.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Lik har jag klarat mig från att bära, men annars har jag använt det där ett otal gånger, dels pga träning och under annan utbildning.

Av alla sätt du kan bära en *slapp* människa är det förmodligen det enklaste, om du nu kanske inte har en specialdesignad bärsele a la alpinräddare.

Du springer troligen inget maraton med en person knappt under din vikt på ryggen men är du normalt arbetsför är några trappor ner och in i en bil inga som helst problem. Eller ut några hundra meter i valfri mörk skog.
Klart att det är möjligt för vissa, men är det möjligt för denna sparris? Som dessutom förmodligen mår dåligt psykiskt med enorm press och rädsla att bli upptäckt? Nja, knappast skulle ja säga.
Citera
2019-11-26, 16:44
Medlem
longbow4ys avatar
Det är inte lätt att gräva mitt ute i skogen. Enklare är att gräva i en grusgrop eller liknande.
Men grusgropar som är lätta att komma till är inte helt enkelt att hitta kanske mitt i natten?.
MEN
Inte långt ifrån fyndplatsen med glasögon och brända klädrester finns på kurödsvägen skalbankarna med lättgrävt material, gamla snäckskal. Och en liten tjärn. Med parkeringsplats.
Har inte inte hittat i tråden att man sökt igenom det området och tjärnen.

https://www.bohuslansmuseum.se/besok-museet/skalbanksmuseet/
https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/besok-och-upptack/naturreservat/kurods-skalbankar.html
Citera
2019-11-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ja sa idigt att han ev kan ha använt arbetsbilen för att köra kroppen, men då var det flera som sa att det inte var möjligt så dessa bilar loggar var man kör osv.
Men OM de hade varit så kan de förklara varför han sagt att han spytt och måste göra ren bilen... om de nu är så.

Eller om han bara tittat till offret i efterhand emellan 2 besök ??
Ja detta är ju definitivt en grej han har fått förklara i förhör iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix

Håller med. Är inte omöjligt. Jag själv är inte stor, smal tjej, väger ca 60 kg och är 173 cm lång. När mitt stora barn på 50 kg somnat i soffan så bär jag h*n till sin säng. Visst är det tungt, men ja gör det. Så är inte alls omöjligt att bära någon själv. Dessutom lär ju adrenalinet i kroppen va skyhög i ett sådant senario där man bragt nån om livet. Såklart man kan bära 50 kg då...
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B00ney
Någon mer än jag som reflekterat kring att MGM pappa sitter bänkad i denna tråd och kommer sopa igen bevis ifall han upptäcker att någon är dem på spåren?
Undrar ifall man har någon bevakning på familj/närstående?

Och jag vet att ingen dömts ännu och kan inte anses skyldiga - men av historierna att döma så känns dem högst inblandade.
Hade jag varit inblandad som anhörig eller annat så hade jag så klart försökt att ta del av så mycket information som möjligt och då även läst här.
Tror att det är väldigt många som har koll här utan att märkas. Därför är det viktigt att ev fynd osv inte röjs med plats osv innan polis varit på plats.
Sen utgår man ju från att polisen har koll på alla anhöriga och misstänkta dygnet runt. Vore en stor skandal om någon kunde röra sig utan att ha ögon på sig.
Citera
2019-11-26, 16:46
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauriceP
Hej! Ny på tråden, men läst mycket från början i tråden.
En MGM:s agerande är ju inte direkt logiskt i en stressad situation som denna, om han har bragt BO om livet. Kanske ofrivilligt eller frivilligt vilket inte spelar så stor roll om man inte har gjort sådana här saker tidigare. I Lisa Holm fallet hade förövaren både kissat på sig och skitit på sig efter det att han bragt BO om livet, trots att han har varit militär. MGM i detta fallet har nog plastat in BO i sopsäckar så att likhundarna inte kan få upp nåt spår utanför lgh. MGM har nog släpat ner BO nerför trappan genom att hålla BO under armarna och gått baklänges ner. Jag är själv i MGM:s storlek ungefär och bära 50 kg är definitivt inte lätt. Därför undrar jag varför likhundarna inte fått upp nåt spår utanför källardörren? Eller har man bara gjort sök på framsidan mot Göteborgsvägen, vilket låter dumt för där syns man ju mycket tydligt i gatubelysningen. Baksidan är mycket mörk på natten och grannar ser egentligen inte så mycket på baksidan på natten. Därvid kan MGM ha släpat BO till berget med buskage bredvid o bakom Toveks Bil. Utmärkt snabb plats att göra sig av med BO. Vet någon om man sökt efter BO där? Och vid vilken tidpunkt på natten hörde grannen bråk och vilken tidpunkt slutade bråket? Jag tänker att man kanske kollar film på TV på natten då kanske klockan kan ha varit 12-2 nånting tänker jag. Inte många som är vakna då en veckodag med jobb dagen efter. Dessutom springer man ju inte o kollar ut genom fönstret när man kollar film.
När det vittras lik i hundens näsa räcker det inte med 6timmar från personen dött. Har inte kollat noga men bor många äldre i dessa hus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in