2019-11-26, 14:25
Medlem
Vart har pappan sin bostad? Helt missat vart den är.
Citera
2019-11-26, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Nu är jag med👍👍
Tack för ditt tålamod och att du förklarade på ett jäkligt bra sätt.
Från och med nu ska jag aldrig glömma att det är minimistraffet TVÅ år som gäller! 😂👍

Det är lugnt! Det är högt tempo och många "om och men" i denna tråden! :-)

Ang. Brott mot griftefriden så krävs det i princip att förflyttningen/transporten/dumpandet av kroppen är en "isolerad händelse" för att han skall dömas till Brott mot griftefriden och inte Skyddande av brottsling.
Det krävs i princip att sonen ringt och sagt "jag har hittat Wilma död i lägenheten, vi måste göra oss av med kroppen" och att pappan därefter gör detta. Eller att pappan av någon outgrundlig anledning hittat Wilma död i lägenheten eller utomhus och sedan på måfå förflyttat denna kroppen.

Sedan är det ju inte omöjligt att åklagaren har Brott mot griftefriden som alternativ-yrkande, ifall det inte skulle kunna gå att bevisa att sonen dödat Wilma.
Citera
2019-11-26, 14:26
Medlem
Känns som de kommer dröja innan dom hittar något om dom ens gör det..
Citera
2019-11-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ang. golvet vet vi inte säkert, möjligt rykte. Kan tänka mig att golven varit rengjorda och det ser polisen, men vill kolla mer nogrant under bättre förhållanden, Skälva rengörandet på EN plats i lägenheten kan gjort att polisen ökade misstanken om brott och det kan finnas annat oxå. Men är det så att det tagit golvprover genom att ta bitar på ev. trägolv eller andra mattor i lägenheten så är det för att kunna analysera i lab. eller annat. Hur lång tid såna analyser tar vet jag inte, men kan säkert ta tid.

Om de funnit blod hade det ju varit glasklart och då hade golven varit kvar.
Det är inte så självklart. Luminol kan användas för att göra blod synligt på rengjorda ytor. Med t ex klorin.

Citat:
Luminol används inom kriminalteknik för att påvisa spår av blod, även om de synliga fläckarna har tvättats bort.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Luminol
Citera
2019-11-26, 14:28
Medlem
Jag känner lite såhär.. Grabben är ung. Om han älskade henne och har gjort det här i ren affekt i panik så borde hans samvete vara så krossat att han hade erkänt vid det här laget.
Att han inte samarbetar med polis gör misstankarna starkare att detta är nått han velat göra ett tag och undanröja henne från hans liv. Och att han sitter nöjd med gott samvete och kommer tiga in i döden.
Citera
2019-11-26, 14:29
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtxx81
Känns som de kommer dröja innan dom hittar något om dom ens gör det..
Hittar något?
Det är nog en hel uppsjö av saker som är hos NFC för undersökning och inväntar svar. Bara att inte vi vet vad.
Citera
2019-11-26, 14:29
Medlem
Dr_Kronas avatar
Om det nu är den misstänkte pojkvännen som är skyldig och hans släktingar har hjälp till med att dölja mordet så tycker jag att dom förutom straffet för mord osv även skall betala skadestånd till svenska staten för de tusentals timmar som polis och räddningstjänst och övriga har lagt ner.

Även de 10000-tals timmar dom frivilliga organisationer har lagt ner måste premieras.

Förutom allt lidande för de anhöriga så blir många miljoner i kostnader för skattebetalarna.

Det är bara att beslagta allt dom äger och visa ut dom.
Citera
2019-11-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
Det finns en sammanfattning i början av tråden.
Citera
2019-11-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linusida77
En fråga , stämmer det att polisen har brutit upp golvet hos det mtg. Med tanken på att han sitter häktad misstänkt för mord så gör jag ett antagande att brottet har skett i hans lägenhet då polisen ev har funnit en större mängd av blod ,därav brutit upp golvet ( om det nu stämmer )

Sedan blir jag föga förvånad över mångas livliga fantasier och "kollat för mycket på film " senarium.

Mtg har handlat i panik, han är troligen en första förbytare. Ingen serie mördare vi har att göra med.

Om han nu har bragt livet ur wilma, vilket han troligen har gjort för jag har stor tillförlit till polis och åklagare så är kroppen i närheten ,inom en radia på 2 mil. Och nej han har inte grävt ner henne. Troligen bara gömd. Han har varken redskapen, tiden, eller årstiden som talar för.

Det är mer troligt att hon ligger under bråtte.

Skulle fallet vara att han har lämnat kroppen till havs måste han ha tillgång till båt. Så nej, isådantfall har kroppen dumpats vid en bro. Jag känner.dock inte till området. Men jag förutsätter att polisen har scannat av ev kameror och ev bil som kan ha används.
Man bryter inte upp golv med mindre än att man starkt misstänker att det ligger en mindre vapenarsenal därunder. Ser man blod så topsar man detta. Ser man inget så använder man luminol. Möjligen kan man bryta upp en liten bit för att ta med sig. Men man bryter inte upp några golv. Om man vid en husrannsakan ser att en dörrtröskel sitter snett, och man där under hittar en pistol eller knark - DÅ finns inte en enda tröskel hel när polisen går därifrån. I övrigt försöker man vara försiktig när man gör husrannsakan. Man går inte in för att förstöra.

Jag tror hon ligger i en gömd skrotbil i bagageluckan. En skrotbil som inte är spårbar längre.
Citera
2019-11-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storbiceps12
se kartan i mitt inlägg

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Citera
2019-11-26, 14:33
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
För att få slut på diskussionen om T är muslim eller kristen. T har lägenhet på tredje våningen (1301), och de är väl två lägenheter per våning, så vilka är det som har juldekoration på balkongen?

Har sett att det finns uppgifter i tråden att det finns lägenhet i bottenplan +1, 2, och 3 vån. blir det helt fel.
Huset har 4 våningar, 1a vån ligger en trapp upp, således inte i bottenplan. Räknas 1a till 4e vån.

Vilken våning han bodde vet jag däremot inte.
Citera
2019-11-26, 14:33
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man bryter inte upp golv med mindre än att man starkt misstänker att det ligger en mindre vapenarsenal därunder. Ser man blod så topsar man detta. Ser man inget så använder man luminol. Möjligen kan man bryta upp en liten bit för att ta med sig. Men man bryter inte upp några golv. Om man vid en husrannsakan ser att en dörrtröskel sitter snett, och man där under hittar en pistol eller knark - DÅ finns inte en enda tröskel hel när polisen går därifrån. I övrigt försöker man vara försiktig när man gör husrannsakan. Man går inte in för att förstöra.

Jag tror hon ligger i en gömd skrotbil i bagageluckan. En skrotbil som inte är spårbar längre.

Det var ett påstående i tidigt skede i tråden. Undrande mer om det verkligen stämde. Men tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in