2019-11-25, 23:30
Medlem
Hur förklarar ”expertis från USA” att ingen kunde förutspå att makarna Palme inte skulle ta tunnelbanan hem också, eller följt med (eller fått sällskap av) Mårten och flickvännen, eller att de i elfte timmen inte skulle ringa en taxi eller en bil ur säkerhetsjouren, eftersom det var sent och dessutom fredagkväll?

Hur visste man att Palme inte redan hade ordnat skjuts hem?

Hur visste man att han inte hade ringt in personskydd som mötte upp vid Grand?

Eller att de skulle välja just den promenaden de tog?

Visste mördaren att de skulle komma att passera Tunnelgatan/Sveavägen och därmed öppnades möjligheten att fly in i gränden - som av en ren händelse råkar vara just Petterssons flyktväg 1970 vid bajonettmordet - och upp till en av polisen högt bevakad gata, Malmskillnadsgatan?

Anyone?
Citera
2019-11-25, 23:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Ja.. oj oj oj. Du verkar ju väldigt insatt hörrö Rena rama GW-klassen lol!

Är det inte märkligt att Christer Pettersson erkände mordet (vid flera tillfällen) och strax före sin död ville träffa familjen Palme? Är det inte konstigt att

Förklara exakt VAD i mordet som talar för något annat än ett slumpartat vansinnesdåd där mördaren (som hatade Palme) tog chansen, för att han kunde (Pettersson) och kände till området/flyktvägen som sin egen byxficka.

Berätta!

(obs detta är ett konspirationsforum, snack om CP tas i annat forum en okej då...)

OPs ärende och papper i harwardkarusellen stals och raderades samma dag från skattemundiheten av en (ex.?) flickvän till en man som passerar mordplatsen och är delvis ursprung till CP-ryktet.

ett antal högt uppsatta militärer berättar trovärdigt om att sydafrika var in blandat i mordet. Sydafrika är officiellt mottagare mottagare för hemlig avlyssningsanläggning som egentligen skulle användas mot säpo.) Kopisarna CIAs avlyssningsexperter råkar vara i stockholm denna kväll. OP stod på ett stort antal dödslistor.Staybehind kryssar också i kvarteren. kända sydafrika-mördare syns samma dag i stockholm.

Ett stort antal personer tipsar om mordet dagarna innan.

WT-observationerna grupperar sig runt mordplatsen redan innan OP lämnat mordplatsen. Som förövrigt skulle bli planerat center för sveriges motståndsrörelse vid kupp eller ockupation.

En butikschef vid mordplatsen under eftermiddagen på morddagen blir så irriterad över massa sambandstester att man ... ringer polisen.

LP såg aldrig GM och utpekandet är en fars för alla som studerat det.

EN radiosändning samma dag talar om att "han måste bort" i en pastisch över GIII men som uppenbarligen handlar om OP. Mannen som köper avlyssnings prylar deltar i produktionen. Mannen skriver ut sig från sjukhus samma dag som mordet och besöks i sitt hem samma dag av ett gäng som sedan kommer att leda mycket av den tekniska delen i MOP. Ett hundratals tips om honom som deltagare i MOP kommer in efter mordet bland annat från poliser. det visar sig att de ovanliga patronerna som hittats på platsen också fanns hos samma person.

När mordet begås sitter en pikétbuss av sveriges mest palmehatande poliser på första-parkett uppe på åsen. De skall egentligen vara en mil därifrån men har i stället förföljt paret palme och står sedan med utsikt över mordet i mördarens flyktväg. Dessa poliser har varit i sydafrika på tortyr-aftnar och annat skumt. De utgör del av kuppförsvaret och har möten bakom stängda dörrar tränar skytte i stadsmiljö i en skytteförening där även dagen lägenhetsbesökare varit med.. Mer en hälften av dessa poliser är i dag dömda för alvarliga brott. De hade också egenheten att ha nazi-herrmiddagar med nazihälsningar och föreläsningar av palmehatare.

Kulorna som hittas efter meditation av bla indisk underrättelseman kan omöjligt vara de som använts vid mordet.

På samma sätt kan inte en så kraftig ljudalstrare som .357 in använts enligt vittnens relarioner.

CP var bekant med med huvudvittne som står i mördarens väg och ser honom fly, han säger att det inte var CP.

CP är utåtagerande och har inga "kalla" brott på sitt samvete utan utbrott och segerdanser.

CP har alibi på stationen i märsta.

Blod skall flyta [i samma kontext som som OP] säger en man innan mordet med krutstänk på rocken. Som ritade gravsten med OP på och sen blev mördad after ett påstått erkännande.

CP frikändes av den enda domstol som prövat honom och som bestod av juridikutbildade.

Flera seriösa initierade tips om hur mordet gått till har skickats till journalister.

CP tog aldrig med sig nån packning till det frivillliga polisförhöret utan sa till kompisar att han är strax tillbaka.
Senast redigerad av heheho 2019-11-25 kl. 23:45.
Citera
2019-11-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
(obs detta är ett konspirationsforum, snack om CP tas i annat forum en okej då...)

OPs ärende och papper i harwardkarusellen stals och raderades samma dag från skattemundiheten av en (ex.?) flickvän till en man som passerar mordplatsen och är delvis ursprung till CP-ryktet.

ett antal högt uppsatta militärer berättar trovärdigt om att sydafrika var in blandat i mordet. Sydafrika är officiellt mottagare mottagare för hemlig avlyssningsanläggning som egentligen skulle användas mot säpo.) Kopisarna CIAs avlyssningsexperter råkar vara i stockholm denna kväll. OP stod på ett stort antal dödslistor.Staybehind kryssar också i kvarteren. kända sydafrika-mördare syns samma dag i stockholm.

Ett stort antal personer tipsar om mordet dagarna innan.

WT-observationerna grupperar sig runt mordplatsen redan innan OP lämnat mordplatsen. Som förövrigt skulle bli planerat center för sveriges motståndsrörelse vid kupp eller ockupation.

En butikschef vid mordplatsen under eftermiddagen på morddagen blir så irriterad över massa sambandstester att man ... ringer polisen.

LP såg aldrig GM och utpekandet är en fars för alla som studerat det.

EN radiosändning samma dag talar om att "han måste bort" i en pastisch över GIII men som uppenbarligen handlar om OP. Mannen som köper avlyssnings prylar deltar i produktionen. Mannen skriver ut sig från sjukhus samma dag som mordet och besöks i sitt hem samma dag av ett gäng som sedan kommer att leda mycket av den tekniska delen i MOP. Ett hundratals tips om honom som deltagare i MOP kommer in efter mordet bland annat från poliser. det visar sig att de ovanliga patronerna som hittats på platsen också fanns hos samma person.

När mordet begås sitter en pikétbuss av sveriges mest palmehatande poliser på första-parkett uppe på åsen. De skall egentligen vara en mil därifrån men har i stället förföljt paret palme och står sedan med utsikt över mordet i mördarens flyktväg. Dessa poliser har varit i sydafrika på tortyr-aftnar och annat skumt. De utgör del av kuppförsvaret och har möten bakom stängda dörrar tränar skytte i stadsmiljö i en skytteförening där även dagen lägenhetsbesökare varit med.. Mer en hälften av dessa poliser är i dag dömda för alvarliga brott. De hade också egenheten att ha nazi-herrmiddagar med nazihälsningar och föreläsningar av palmehatare.

Kulorna som hittas efter meditation av bla indisk underrättelseman kan omöjligt vara de som använts vid mordet.

På samma sätt kan inte en så kraftig ljudalstrare som .357 in använts enligt vittnens relarioner.

CP var bekant med med huvudvittne som står i mördarens väg och ser honom fly, han säger att det inte var CP.

CP är utåtagerande och har inga "kalla" brott på sitt samvete utan utbrott och segerdanser.

CP har alibi på stationen i märsta.

Blod skall flyta [i samma kontext som som OP] säger en man innan mordet med krutstänk på rocken. Som ritade gravsten med OP på och sen blev mördad after ett påstått erkännande.

CP frikändes av den enda domstol som prövat honom och som bestod av juridikutbildade.

Flera seriösa initierade tips om hur mordet gått till har skickats till journalister.

CP tog aldrig med sig nån packning till det frivillliga polisförhöret utan sa till kompisar att han är strax tillbaka.

Asg*
Och ändå har ingen i periferin av alla dessa velat kamma in de 50 skattefria miljonerna, genom att riskfritt gola?

Låter som om det var ganska livlig trafik runtom i Stockholm City? Lika diskret som en kackerlacka på en vit matta
Citera
2019-11-26, 00:04
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Asg*
Och ändå har ingen i periferin av alla dessa velat kamma in de 50 skattefria miljonerna, genom att riskfritt gola?

Låter som om det var ganska livlig trafik runtom i Stockholm City? Lika diskret som en kackerlacka på en vit matta

Hurrru, ingen kan få de 50 goda laxarna så är systemet konstruerat och det vet alla, de är bara där för att öka dårtipsen..,.
Citera
2019-11-26, 00:05
Medlem
hehehos avatar
On 12th December, 1986, Daniel Sheehan submitted to the court an affidavit detailing the Irangate scandal. He also claimed that Thomas Clines and Ted Shackley were running a private assassination program that had evolved from projects they ran while working for the CIA. Others named as being part of this assassination team included Rafael Quintero, Richard Secord, Felix Rodriguez and Albert Hakim. It later emerged that Gene Wheaton and Carl E. Jenkins were the two main sources for the Secord-Clines affidavit.
Citera
2019-11-26, 00:06
Medlem
hehehos avatar
The independent:

According to the documents, following these developments, the CIA began to search for an assassin to kill Khan. They could not find a suitable shooter in Pakistan and then turned to Afghanistan for this purpose.

The Afghan government of King Mohammed Zahir Shah had finally found a man, named Syed Akbar, to take the task and also made arrangements for him to be killed.

Akbar fired two shots at Khan when he had just started his speech at Company Bagh (Company Garden) in Rawalpindi on October 16, 1951.

Khan was shot in the chest and rushed to a local hospital and given a blood transfusion, but the 56-year-old succumbed to his injuries. The assassin was also immediately shot dead.

The bullets used to assassinate Khan, one of the founding fathers of modern Pakistan, were used by high-ranking US military officers and were not usually available in the market, the report concluded
Citera
2019-11-26, 01:01
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Hur kommer ni runt de här logiska kullerbyttorna;

Att ingen visste att Palme skulle gå på bio (inte ens Palme själv!) förrän just kort före bion skulle börja?

Att ingen kunde förutspå hur makarna skulle ta sig till och från bion och att de var utan livvakter?

Vilken professionell mördare skulle omaskerad och helt öppet skjuta statsministern på en av av Stockholms huvudgator, en fredagkväll, en lönehelg?

Vilken professionell mördare skulle fly till fots uppför en trappa till en ökänd knark och prostitutionsgata där det frekvent är poliser?

Varför passade inte mördaren på att skjuta Palme på onsdagen istället när han och hustrun promenerade till och från en asiatisk restaurang i staden, eller i Gamla Stan där de bodde, och där man enkelt skulle kunna fly obemärkt?

Hur förklarar man Cedergrens uppgift (till sin död!) om ett med Palmemordet identiskt vapen som han lånat ut till Pettersson?

Hur förklarar man Lisbets ihållande utpekande (till sin död!) av Pettersson som dessutom stöds av flera psykologer och personer som själva upplevt trauman?

Hur kommer det sig att Pettersson (som kunde kvarteren runt mordplatsen utantill) saknade alibi, ljög, brände kläder, talade bredvid mun, och dessutom erkände dådet flera gånger och senast kort före sin död och bad om att få träffa familjen Palme?

Hur kommer det sig att Pettersson flydde exakt samma flyktväg som Palmes mördare flydde vid bajonettmordet 1970?

Hur kommer det sig att ingen valt att ”gola” och säga sanningen och därmed få 50 miljoner skattefritt?

Det här är ju fullständigt häpnadsväckande. Vilken kunskap! Att du inte berättat det här förr. Efter alla dessa oändliga inlägg i denna tråd så har du hela tiden känt till sanningen.

Har du berättat det du vet för polisen? Jag menar, bevisen du har måste ju omgående presenteras för polisen! Jag är djupt imponerad även om jag har lite svårt för att hålla mig för skratt. Det måste jag medge.

Men för guds skull - presentera bevisen för polisen. Och gärna här också om du tror att vi klarar att läsa de innersta hemligheterna om Palmemordet?

Sigge Cedergren, bajonettmordet på 70-talet, Lisbeths utpekande, brända kläder, ingen som visste att de skulle gå på bio! Oj oj oj vilka dramatiska nyheter.
Citera
2019-11-26, 10:44
Medlem
Jag kan ju formulera om frågeställningen, så att även ni förstår vad jag syftar på utöver min tidigare frågeställning. Själva essensen så att säga. Glöm inte de logiska kullerbyttorna nu! Inga floskler, fabler, fantasier, skrönor. Bara logiska svar tack.

1. Vad, exakt VAD med mordet på Olof Palme är det som verkar vara planerat eller professionellt i motsats till slumpmässigt och amatörmässigt?

2. Om det nu var en konspiration; Varför har då ingen - inte ens i periferin av denna konspiration! - lockats av tanken att enkelt och riskfritt kamma hem belöningen på 50 skattefria miljoner genom att bara säga århundradets sanning?
Citera
2019-11-26, 10:59
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att ingen valt att ”gola” och säga sanningen och därmed få 50 miljoner skattefritt?

Det är ju precis det som har hänt. Dock var det en mindre summa på den tiden, men flera av CP:s bekantskaper gjorde just tafatta försök att "gola" för att få pengarna som lovats dem av förhörsledare. När deras lögner genomskådades slogs det hål på en av de blott två indicier som fanns mot CP. Den andra var Lisbeths vittnesmål, som ogiltigförklaras av all tillgänglig forskning kring vittnespsykologi.

Det enda som finns kvar av ditt argument således är att mordet var värt mer än 50 miljoner.
Citera
2019-11-26, 11:24
Medlem
Lägg ner attityden, att jag redan vet alla svar. Det gör jag naturligtvis inte. Men jag kommer inte heller runt de logiska kullerbyttorna. Jag ställer bara frågor här, som du/ni inte svarar på. Ni försöker inte ens, utan bara kontrar med attityd om att jag redan vet alla svar.

Såhär; För mig så är mordet rent amatörmässigt på ALLA delar. Där har du ”mitt problem”. Jag ser rent objektivt på hur mordet gick till, och kan bara konstatera att det har alla karaktärsdrag av ett hatbrott i affekt. Det är MIN bild. Därför passar Pettersson (eller någon annan galning) bäst in i scenariot.

Sen har vi ju det här med logik... Konspirationsteorier passar helt enkelt inte in för mig, och för mig så framstår man som korkad om man kan dra den slutsatsen - att detta var noga planerat och professionellt. Vad baserar man detta på? Lösryckta rykten och rena fantasifoster som sensationsjournalister har skapat ihop med en rad dilettanter och privatspanare. That’s what it is. Jag köper inte den substanslösa ”indicielösningen” helt enkelt. Speciellt inte när de faktiska omständigheterna om hur mordet utfördes vittnar om en amatör...
Citera
2019-11-26, 11:57
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Fel. Jag sysslar däremot bara med logik. Jag söker logiska svar, på logiska frågor. Sorry om det var för svårt för dig...

Jag har inga fakta förutom det som är logiska faktum, kriminaltekniska sådana. De med substans, relevans. Inget annat.

Och för övrigt så är det inte JAG som anklagar någon. Det gjorde bevisen, vittnena, samt målsäganden. Det finns bara en person som är dömd för mordet på Palme. JAG hade inget med den biten att göra.

Va? Har du inga bevis för dina påståenden? Du gissar? Varför är du så hånfull mot andra människor då? Det har aldrig slagit dig att intelligenta människor i den här tråden för längesedan granskat och besvarat de frågor du ställer? Läs tråden.

För att hjälpa dig att tänka kan jag kort nämna att hela ditt resonemang faller som ett korthus eftersom du utgår från ett okänt faktum:

"Ingen visste att paret Palme skulle gå på bio".

Det har du ingen aning om.

"Telefon/bostaden var inte avlyssnad".

Det har du ingen aning om.

"Hur visste någon att paret Palme skulle promenera hem"

Genom att stå på en trottoar och betrakta paret Palmes promenad söderut.

"Gärningsmannen var ensam på mordplatsen alltså var han en ensam galning".

Nej, det är en ologisk slutsats. Du gissar.

Du är bara ännu en tragisk nolla som gått på precis allt som polisen hävt ur sig. Kom in i matchen. Och sluta vara hånfull och oförskämd.

LOL.
Citera
2019-11-26, 11:59
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Lägg ner attityden, att jag redan vet alla svar. Det gör jag naturligtvis inte. Men jag kommer inte heller runt de logiska kullerbyttorna. Jag ställer bara frågor här, som du/ni inte svarar på. Ni försöker inte ens, utan bara kontrar med attityd om att jag redan vet alla svar.

Såhär; För mig så är mordet rent amatörmässigt på ALLA delar. Där har du ”mitt problem”. Jag ser rent objektivt på hur mordet gick till, och kan bara konstatera att det har alla karaktärsdrag av ett hatbrott i affekt. Det är MIN bild. Därför passar Pettersson (eller någon annan galning) bäst in i scenariot.

Sen har vi ju det här med logik... Konspirationsteorier passar helt enkelt inte in för mig, och för mig så framstår man som korkad om man kan dra den slutsatsen - att detta var noga planerat och professionellt. Vad baserar man detta på? Lösryckta rykten och rena fantasifoster som sensationsjournalister har skapat ihop med en rad dilettanter och privatspanare. That’s what it is. Jag köper inte den substanslösa ”indicielösningen” helt enkelt. Speciellt inte när de faktiska omständigheterna om hur mordet utfördes vittnar om en amatör...

Du sprider själv en substanslös indicielösning. Vad är det för fel på dig? Tror du att alla andra människor är idioter? Har du besökt en läkare?

Lägg ner attityden.

LOL.
Senast redigerad av Basfakta 2019-11-26 kl. 12:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in