Citat:
Det är för riskabelt. Det är en MGM som inte finns i något belastningsregister överhuvudtaget. Att han skulle ha kylan att kontakta någon, som i sin tur skulle vara beredd att förvara hennes kropp, är minst sagt otroligt. Det är för stor risk att detta skulle uppdagas. Mest troligt har MGM handlat i panik och gjort sig av med kroppen på enklast tänkbara sätt. Det i sin tur talar för ett irrationellt beteende som gör att det här inte är planerat, och att hon kommer att hittas.
Hade MGM varit så strategiskt lagd att han hade kontaktat folk som skulle förvara en avliden, då hade han också haft en strategi för att komma undan familjens misstankar. Att, som han gjort nu, stoppa huvudet i sanden och inte höra av sig till W:s familj har bara väckt misstankar.
Så nej, jag tror inte för en sekund att det finns något rationellt beteende i detta.
Hade MGM varit så strategiskt lagd att han hade kontaktat folk som skulle förvara en avliden, då hade han också haft en strategi för att komma undan familjens misstankar. Att, som han gjort nu, stoppa huvudet i sanden och inte höra av sig till W:s familj har bara väckt misstankar.
Så nej, jag tror inte för en sekund att det finns något rationellt beteende i detta.
Håller med!! Det är absolut mest troligt att MGM ”råkat” mörda W under ett bråk och sedan ringt någon han litar på till 100% för hjälp (troligtvis pappan alternativt sin bror) De har tillsammans lindat in kroppen i något, burit ner kroppen under natten till en bil, för att sedan dra till någon plats för att dumpa kroppen. Troligtvis har medhjälparen kommit på ett lämpligt ställe, då MGM förmodligen ej kunnat tänka klart. Jag tror hon finns i havet. Förmodligen slängt i henne tillsammans med ett antal stenblock för att hon ej ska flyta upp till ytan inom den närmsta tiden. Alternativt har medhjälparen kontakter (lastbilschaufför ?! ) som tagit med sig kroppen i lastutrymmet och sedan dumpat den typ i Tyskland eller dylikt. Dock måste denna person isåfall varit beredd att offra extremt mkt för att hjälpa MGM och gärningsmannen. Sådan motiv skulle kunna vara heder eller en stor summa pengar.