2019-11-25, 23:08
Medlem
Marsipanankas avatar
Hej, om det är MGM som är GM/vållande, så tror jag att han ville bli av med kroppen ganska omgående. Jag tror en lite större resväska på hjul kan ha använts. Det väcker mindre frågor än en större sopsäck, om man nu skulle möta någon. Någon kan ha hämtat upp resväskan och kört iväg med den. På fredagen jobbade MGM som vanligt, men kan ha inhandlat/skaffat rengöringsmedel o annat, som han tvättade med på fredag, lördag.
Alternativt, kan BO ha hamnat i frysen som en desperat åtgärd. På lördagen kan frysen ha stått på full effekt, det drar en del, och därefter kan man ha delat kroppen i bitar och burit iväg i omgångar. Antar att det inte sprutar blod om det är stenhårt. Därefter kan delarna ha lagts en frys någonstans eller flera frysar?
Senast redigerad av Marsipananka 2019-11-25 kl. 23:12. Anledning: Ändra ett ord
Citera
2019-11-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koffras
Viggo

https://instagram.com/viggovonarbin?igshid=16gnrrmximmkt

Och om jag ser rätt på bilderna så finns Wilma bland hans följare wilmaanderzen
Det fanns många Wilma men wilmaanderzen bör vara den försvunne ?
Citera
2019-11-25, 23:09
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Om man är kunnig på bil modeller så kan man kolla vilka bilar som står på bilskrotar. De var så jag gjorde. 79 st ägs av Hedekas bilskrot exempelvis. Gå in på merinfo.se och sök på en bilskrot eller liknande, så kan man länka sig vidare där till uppgifter om fordon. Så här ser listan för Hedekas bilskrot ut:

https://biluppgifter.se/brukare/5566125505?utm_source=merinfo&utm_medium=web&utm_c ampaign=owner&utm_term=company
Det var där jag hittade den gula fiaten
Citera
2019-11-25, 23:10
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Har det sökts ovanför kappele i skogarna går väl en väg upp där sen kommer du ut vid Bratteröds bil och vidare mot Vassbovik/Ljungskile

Mycket villor i Kappelle, väldigt tätt inpå vägen bara en liten bit övanför järnvägen och upp mot heter det Emaus? Där de har djur..
Citera
2019-11-25, 23:10
Medlem
När polisen snackar Ljungskile så är dem i vassbo trakten.. Man kör rakt genom bratteröd och kommer till småvägar till Ljungskile... Det är där de håller till, inte ljungskile som ljungskile
Citera
2019-11-25, 23:11
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Mycket villor i Kappelle, väldigt tätt inpå vägen bara en liten bit övanför järnvägen och upp mot heter det Emaus? Där de har djur..
Nej... Ser Bratteröds vägen går upp i skogen sen vidare det jag nämnde
Citera
Medlem
HRTs avatar
Var jobbar fadern och brodern o med vad?
Kan man ha gömt henne i någon lokal, som familj eller släkt har tillträde till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om en granne i trappan råkar se honom kånka ner en sovande W, hur tänker du kring det?

Just den har jag inte löst än. Men jag har för mig att jag läste här någonstans att hon möjligtvis varit på fest i Ljungskile. Då hade det funkat utan att någon reagerat och han hade kunnat köra långt med henne. Men sen hade ju en granne hört tunga steg i trapphuset. Och just där kan jag inte få till det... Men det jag menade var att han kan ju ha satt henne i bilen och kört genom stan med henne utan att någon reagerat. Det är sent och hon somnat i bilen på väg hem, så hade nog dom flesta tänkt. Det är ju inte så att man direkt tänker "Hen måste vara död" när man ser någon sova i en bil.
Citera
2019-11-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ve de inte så att han var "den nya pojkvännen" till Vilma?
Varför skulle han slå ihjäl henne?
Hörde att Wilma och Viggo var på en fjårtisfest, och att Viggo var riktigt klängig över Wilma. Dock kom någon Lucas Mellqvist (Också en vän till Wilma) och styrde upp allting. Hörde inte något mer efter detta men tror Viggo är clean.
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kunde han veta att han skulle få flera dagar på sig, hur visste han att W pappa inte skulle fatta misstankar och anmäla W försvunnen redan under fredagen?

Det där med att MGM hade gott om tid på sig är en inbillning utan verklighetsförankring.

MGM har varit lika stressad som alla andra dräpare och mördare, elementärt att liket måste bort så fort som möjligt och gömmas om det finns en koppling mellan GM och BO.

Håller helt med dig, man vill nog gärna bli av med en kropp så snabbt som möjligt inte planeras det minutiöst i flera dagar efter ett mord.
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Vad händer om wilma inte hittas?
Vad händer om mgm säger i förhör vi var tillsammans i Ljungskile sedan ville hon vara ifred? Och jag anmälde henne försvunnen på Facebook .
Kan polisen gå på sånt skit .
Citera
2019-11-25, 23:14
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Nej... Ser Bratteröds vägen går upp i skogen sen vidare det jag nämnde

Ja skogsområdet eller fjället kan man väl kalla det Bratteröd och in där finns grusvägar, myrar, mossar och sjöar. Skogsavverkning kanske och en håla med lite granris över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in