2019-11-25, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Det verkar inte finnas hejd på din lust att vanhedra LW. Tragiskt!

När LW var ute med KK och åkte fyrhjuling 4 dagar innan hon mördades var hans mugglarpolare M-J med.
http://coord.info/GLVTNDYY
Tror du de hade gruppsex, eller?

Medinsyn verkade tvärsäker på att BH enbart var vän med LW, men du menar att det kan finnas en svartsjuk kvinna i hans närhet som blivit tokig?

Tror du åklagaren hållit SD inlåst i 3 månader för nöjes skull?

Hur ska vi veta? Eller menar du att med tanke på alla inblandades höga moral vore det totalt uteslutet?

Nå, det skulle ha varit M-J då som tackade nej till erbjudandet. Men det kanske tjatades?
Citera
2019-11-25, 20:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

När LW var ute med KK och åkte fyrhjuling 4 dagar innan hon mördades var hans mugglarpolare M-J med.

Medinsyn verkade tvärsäker på att BH enbart var vän med LW, men du menar att det kan finnas en svartsjuk kvinna i hans närhet som blivit tokig?

Medinsyn tror jag fick sin info direkt från
SD så att hen var tvärsäker på att BH
enbart var vän med LW var väl vad hon
sagt till SD. Eller vad SD valde att tro.
Eller vad SD säger för att dölja att han
hade någon anledning att vara svartsjuk.
Citera
2019-11-25, 20:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Champagneoklock 2019-03-27:
Mannen, som föraren i bärgningsbilen ska ha mött befann sig på vägrenen på väg mot V*valla.

Googlekartan från V*sterleden, E18 uppdaterades i juni -18, dvs endast några veckor efter mordet på LW.
Vid studie av vägrenen där SD kan misstänkas ha rört sig i anslutning till brottet, iakttas fläckar på några ställen.

Till fläck nr 1: Utgå rakt ut från fp till vägrenen. Alldeles i närheten ses skuggan av en gatlykta. Dryga metern i riktning mot vägskylten och V*valla, syns en tydlig och distinkt fläck av rödbrun färg. - Ser ni den?

Vandra neråt vägrenen, bort från V*valla och till skuggan av nästa gatlykta; 1/2 m bakom skuggan kan en mindre fläck av samma nyans som nr 1 ses.

Nr 3: Mitt på vägrenen, ytterligare några m västerut; minst i storlek och något mindre mättad än de övriga.

Att sommaren -18 var extremt het är väl känt, men hur såg det ut med nederbörden veckorna efter LWs försvinnande - någon som har koll?

En teori är att Gm vek av till höger och in bland träden för skydd innan han vågade sig ut mot motorvägen för att där vända om och gå mot V*valla. Vid forcering av besvärlig växtlighet och med adrenalinet pumpandes för högtryck kan han i sådana fall ha rispat sig på ena benet eller foten ex, beroende på vad han bar på fötterna, utan att vara medveten om blodet. Eller näsblod, som kan orsakas av hög stressnivå.

Som jag minns det regnade det inte alls den perioden i Stockholm, och det låter inte så troligt att det regnade i Örebro heller. Det var ju extremt torrt den sommaren. Jag letade lite, men hittade inte något specifikt just nu för Örebro.

Gm borde varit blodig och spår borde ha lämnats på skor och kläder. Nu ser det också ut som att gräset har slagits, så flera personer har vistats på platsen förmodligen.

Minns också att någon i tråden nämnde att det hade vårstädats och att man samlat skräp i påsar längs vägen, men var det före mordet? Kanske?

Däremot minns jag att jag såg bilder på polisbilar som stod parkerade i vägrenen när man gjorde brottsplatsundersökning. Man hoppas ju verkligen att de hade detta i åtanke då, att gm kunde ha löpt den vägen.
Även om många missar gjordes då, betyder det inte att kriminalteknikerna inte hade sådant i huvudet. Plus att hundar borde ha kunnat upptäcka dessa eventuella blodfläckar.
Citera
2019-11-25, 21:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Stämmer mycket väl; största fläck nr 1 som ligger rakt ut från fp och på vägrenen liknar typiskt koagulerat blod. Övriga fläckar som kan ses i området vägrenen uppgår till 5-6 st; i mitten, närmare motorvägen eller närmare asfaltskanten, vilka också minskar i storlek ju längre västerut vi rör oss.
Sista? kan ses vid avfart Ekersvägen och i höjd med R*ttarevägen 1C, vilket är det sista huset på gatan.

Sträcka mellan första och sista fläck är ca 160 m.
Flyktväg västerut är en stark hypotes - inte minst vad gäller tidsbesparing.
Citat:
Har kontrollerat nederbörden 15/5-30/6: ytterst sparsam nederbörd under denna period. Kartan är uppdaterad juni -18, således alltifrån 2 1/2-6 veckor efter LWs försvinnande.
Det finns skäl anta ingen eller ringa nederbörd den aktuella tiden. Härtill kommer att Google bör ha undvikit den värsta semestermånaden juli + tiden dessförinnan. - Det är också skillnad mellan intorkade blodfläckar och färskt blod. - Man kan säga att blodfläckarna i sig samt det brott som ägt rum på intilliggande plats pekar på någon av dagarna under den nederbördsfria perioden.
Citat:
- Har man ens bevis för att gm flydde österut mot cykel- och gångbron för att runda V*vallaskogen?
Har inte sett några sådana bevis - om man inte med ”bevis” kalkylerar med att vittnen ev. kan finnas. - Men samtidigt vet vi ju hur det kan förhålla sig med vittnen: De tror sig ofta ha hört eller sett något de t.ex. snappat upp skvallervägen, alt. något de drömt, alt, att de kan vara lagda åt mytomanhållet, alt. läser in mer i det de sett och hört än vad som motsvaras av verkligheten.
Citat:
En man har enligt tidig uppgift i tråden iakttagits på vägrenen aktuella kväll.
Följer man de rödbruna fläckarna västerut 160 m, med utgångspunkt rakt ut från fp, så är det en smal sak att efter en rask promenad-småjogg försvinna uppför slänten och in på återvändsgatan R*ttarevägen, innan bullerplanket åter tar vid.
En självklar flyktväg för en snabbfotad GM - och tidsvinnande: En bil innehållande en kikare är det enda som behövs för att både snabbt ta sig hem och enkelt skaffa sig alibi genom att t.ex. i höjd med All*ogegatan iaktta något lämpligt som händer på bron (som sedan kan omvandlas till en sedvanlig kvällspromenad i maklig takt).

Bron kan med lätthet ses från t.ex. Allm*geg:
https://www.google.com/maps/@59.2873891,15.1844621,3a,15y,167.59h,91.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSzlLdVMKN_iyVG21tCq1fA!2e0!7i1 3312!8i6656

Det förtjänar också påpekas att man lätt kan förflytta sig från Rättareg till Allm*geg (två möjliga p-platser för en bil). - Gångtid från t.ex. Allm*geg - LW:s bostad: 270 m, max 3 min:
https://www.google.se/maps/dir/Allmogegatan+1,+703+60+%C3%96rebro/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/@59.2876363,15.1828685,17z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465c152e565ecc9d:0xe25 7912fabfe2d02!2m2!1d15.1841302!2d59.2873111!1m5!1m 1!1s0x465c152e2462852d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15 .1845289!2d59.2894903!3e2
Citat:
En bil kan ha parkerats på den större asfalterade ytan. Färdväg med bil härifrån till B*t*svägen är 3 minuter.
Har man sedan för vana att gena över tomter, eller har provåkt sträckan, kan man nog även här hitta tidsbesparande sekunder.

Div. sträckor inkl. avståndet från B-vägen till centrum av det avspärrade området där polisen ska ha gjort ett fynd (och vilket antas ha varit LW:s mobil):
https://kartor.eniro.se/?c=59.288296,15.183443&z=17&l=aerial&d={%22r%22:[[59.294972,15.179758,59.29243,15.181367],[59.288869,15.186678,59.2878,15.185616,59.287882,15 .185176],[59.287378,15.184661,59.287702,15.181711,59.290556, 15.183717,59.292299,15.181518]]}
Citera
2019-11-25, 21:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mycket du tror.. men det kan man ju göra även här - inte bara i kyrkan :-)

Jag däremot tror inte att någon tvingade Lena att geocacha. Hur skulle det ha gått till?

Lika lite tror jag att SD behövde tjata angående sexet. Det var nog ömsesidigt frivilligt.

HD kanske undrade varför maken tycktes trivas med pastorn i skogen. Men hon kanske trodde att maken höll på att bli religiös?

Dessutom hade hon ju små barn och sin egen hälsa att oroa sig för. Inte först och främst huruvida pastorn tänkte ragga upp hennes make..

Angående att inte få som man vill så tycktes både LW och SD vara personer som inte klarade av att ta ett nej. Och hotelserna tycks ha haglat från båda sidorna om man nu läsere vad du och andra tror.

Sen låter det också märkligt när du tror att paret kände sig tvunget att dra sig till skogen för att inte väcka grannarna. Hur högt skrek de till varandra?

Nej, jag kan nog hålla med om att jag inte tror att SD tvingad L*ena att geocacha. Det ser jag mer som att hon var trög i starten, fastnade inte riktigt för det. Och att SD fortsatta att "tjata". Att det är SD som kanske (typ) uppvaktar henne.

Jag fattar inte riktigt hur de kunde lägga ut bilder så frikostigt och skriva som de gjorde. Väldigt tydligt vad som höll på att ske.

Nu vet jag inte vad du menar till skogs, för det är enbart en liten plätt i slutet av Rättarevägen som är gräsbelagd och det står några träd på denna. Men husen står väldigt nära, så någon större avskildhet är det inte tal om. Det är väl där grannarna har väckts av att de pratade. Jag tror inte att de har behövt skrika till varandra, bara varit högljudda?
Citera
2019-11-25, 21:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../ Gm borde varit blodig och spår borde ha lämnats på skor och kläder.
Det beror ju helt och hållet på hur mordet gick till; om LW var bunden eller kunde kämpa emot och klösas eller sparkas, om GM kan ha orsakat sig ett småsår av ren oförsiktighet, om GM fick ofrivilligt näsblod, osv.
Citat:
Nu ser det också ut som att gräset har slagits, så flera personer har vistats på platsen förmodligen.
Ja, men det är långtifrån säkert att någon som t.ex. Reviews: som helt korrekt och enligt alla kriminologins lagar, ställer upp olika hypoteser för ett fall, för att sedan pröva dessa mot kända fakta i verkligheten, i brist på sådana oundgängliga hypoteser har sett något alls; kanske bara planlöst ryckt upp lite buskar i hopp om att finna fiberfynd, eller tagit div. jordprover för att jämföra med t.ex. klädesplagg. - Har några blodhundar setts nosa nere på motorvägen..?
Citat:
Minns också att någon i tråden nämnde att det hade vårstädats och att man samlat skräp i påsar längs vägen, men var det före mordet? Kanske?
Du ser: Osäkerheten växer...
Citat:
Däremot minns jag att jag såg bilder på polisbilar som stod parkerade i vägrenen när man gjorde brottsplatsundersökning. Man hoppas ju verkligen att de hade detta i åtanke då, att gm kunde ha löpt den vägen.
Även om många missar gjordes då, betyder det inte att kriminalteknikerna inte hade sådant i huvudet. Plus att hundar borde ha kunnat upptäcka dessa eventuella blodfläckar.
Ja, vad de hade i huvudet kan diskuteras. - Och hur beslutsordningen fungerat efter alla inhyrda konsulter... kan också diskuteras. - Inte konstigt om NFC blir dränkta i ett sopberg av tekniska "bevis" om inga korrekta hypoteser ställs upp.
Citera
2019-11-25, 21:30
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Som jag minns det regnade det inte alls den perioden i Stockholm, och det låter inte så troligt att det regnade i Örebro heller. Det var ju extremt torrt den sommaren. Jag letade lite, men hittade inte något specifikt just nu för Örebro.
Sökte på väderhistoriken och nederbörd i Ö-bro. Fick upp "lätta skurar" först efter första veckan i juni. Mellan 15/5 och månaden ut - 0 nederbörd. En uppgift som ska tas med en nypa salt; kontrollerade bara en tidpunkt/dygn.
Förra sommaren var stekhet och grillförbud utfärdades just pga sparsam nederbörd. Så håller det inte för omöjligt att det var torka under de första veckorna efter försvinnandet.
Citat:
Gm borde varit blodig och spår borde ha lämnats på skor och kläder. Nu ser det också ut som att gräset har slagits, så flera personer har vistats på platsen förmodligen.
Backa i tid Street View till juli -17; gräset ser här likadant ut.
/.../
Citat:
Ska kolla upp var exakt de bilarna stod parkerade. Har för mig att det var i höjd med vägskylten?
Citera
2019-11-25, 22:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Ska kolla upp var exakt de bilarna stod parkerade. Har för mig att det var i höjd med vägskylten?
Div. bilder från skylt och plank:
https://minfil.com/Raj9M0B5ne/Plankmix_png

Några arbetande hundar har jag inte sett, undantaget någon bild på en kritisk hundchef som menade att LW borde ha hittats tidigare.
Citera
2019-11-25, 22:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Flyktväg västerut är en stark hypotes - inte minst vad gäller tidsbesparing.Det finns skäl anta ingen eller ringa nederbörd den aktuella tiden. Härtill kommer att Google bör ha undvikit den värsta semestermånaden juli + tiden dessförinnan. - Det är också skillnad mellan intorkade blodfläckar och färskt blod. - Man kan säga att blodfläckarna i sig samt det brott som ägt rum på intilliggande plats pekar på någon av dagarna under den nederbördsfria perioden.Har inte sett några sådana bevis - om man inte med ”bevis” kalkylerar med att vittnen ev. kan finnas. - Men samtidigt vet vi ju hur det kan förhålla sig med vittnen: De tror sig ofta ha hört eller sett något de t.ex. snappat upp skvallervägen, alt. något de drömt, alt, att de kan vara lagda åt mytomanhållet, alt. läser in mer i det de sett och hört än vad som motsvaras av verkligheten.En självklar flyktväg för en snabbfotad GM - och tidsvinnande: En bil innehållande en kikare är det enda som behövs för att både snabbt ta sig hem och enkelt skaffa sig alibi genom att t.ex. i höjd med All*ogegatan iaktta något lämpligt som händer på bron (som sedan kan omvandlas till en sedvanlig kvällspromenad i maklig takt).
Citat:
Bron kan med lätthet ses från t.ex. Allm*geg:
https://www.google.com/maps/@59.2873891,15.1844621,3a,15y,167.59h,91.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSzlLdVMKN_iyVG21tCq1fA!2e0!7i1 3312!8i6656
Ännu en parkeringsplats i närheten, ovanför R*ttarevägen 1C, visst? Och ännu bättre skyddat från insyn.
Citat:
Det förtjänar också påpekas att man lätt kan förflytta sig från Rättareg till Allm*geg (två möjliga p-platser för en bil). - Gångtid från t.ex. Allm*geg - LW:s bostad: 270 m, max 3 min:
https://www.google.se/maps/dir/Allmogegatan+1,+703+60+%C3%96rebro/Byalagsgatan+4A,+703+60+%C3%96rebro/@59.2876363,15.1828685,17z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x465c152e565ecc9d:0xe25 7912fabfe2d02!2m2!1d15.1841302!2d59.2873111!1m5!1m 1!1s0x465c152e2462852d:0xcffa11d0b143e01e!2m2!1d15 .1845289!2d59.2894903!3e2
Har man sedan för vana att gena över tomter, eller har provåkt sträckan, kan man nog även här hitta tidsbesparande sekunder.
Denna gångbro, Ekersvägen, övergår till Apelvägen varpå man efter en kortare bit kan svänga in på Videvägen.

Dalaan 2018-09-11:
Citat:
Citat:
De kom gåendes på Apelvägen från "stan" hållet, inte från Nya Hjärsta eller Dammvägen.
Uppfattar det så att D menar att flickorna hade passerat gångbron innan de syntes på Apelvägen - eller?

Dalaans gick ut till bilen runt 23.40. Skriken hade då tystnat. Paret vittnar om två flickor m cykel på Apelvägen in mot Videvägen. Klockan är då runt 23.45 - 00.15.

Ett intressant inlägg av MV 2018-09-16:
Citat:
Du är inne på ett intressant spår. Men om du kommer ihåg så efterlyser man även 2 tjejer som skulle vart ute och gått i området. Nu är det bara min hypotes. Men dom två tjejerna är någonting som SD uppgivit att han skulle ha stött på när han själv var ute. Och det för att slå sönder utredarens påstående att SD skulle rört sig via motorvägen upp bakom cykelväg och genom skogen till hemmet. När det gäller den äldre kvinnan så har hon enligt uppgift lämnat information som rör SD och det skulle vara till nackdel för SD om hon kom fram.

Varför har jag då den här hypotesen? 🤔
Jo, för polisen vet exakt vilka mobiltelefoner som varit aktiva i området och skulle dessa två tonåringar vara ute och gå utan sina mobiler.
Nää, det är verkligen inte troligt. Och man har kollat upp samtliga nummer och kartlagt dom. Så det skulle betyda att det rört sig två tonårstjejer genom det aktuella området utan mobiler. Som ingen har sett eller hört.
Föga troligt! Därav min tro att SD lämnat uppgifter om dessa två tonårstjejer för att skapa sig ett alibi.

Vi får avvakta och se i förundersökningen.
Fetad text: Flickorna kan ha observerats från vägrenen, alternativt från Allmogegatan med utsikt upp mot gångbron. Och enligt MVs hypotes skulle SD därmed kunna slå sönder utredarnas påstående om att han rört sig via V*vallaskogen aktuella kväll.

Vilket också skulle stämma närapå exakt i tid med hypotesen att SD lämnar fp runt 23.40. Den tid det tar flickorna att nå Videvägen: c:a 5 minuter (enligt g-maps). De kan ha gått långsamt och småpratat under tiden. Man får då lägga till ytterligare 2-3 minuter.
Citat:
Div. sträckor inkl. avståndet från B-vägen till centrum av det avspärrade området där polisen ska ha gjort ett fynd (och vilket antas ha varit LW:s mobil):
https://kartor.eniro.se/?c=59.288296,15.183443&z=17&l=aerial&d={%22r%22:[[59.294972,15.179758,59.29243,15.181367],[59.288869,15.186678,59.2878,15.185616,59.287882,15 .185176],[59.287378,15.184661,59.287702,15.181711,59.290556, 15.183717,59.292299,15.181518]]}
Citera
2019-11-25, 22:52
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Div. bilder från skylt och plank:
https://minfil.com/Raj9M0B5ne/Plankmix_png

Några arbetande hundar har jag inte sett, undantaget någon bild på en kritisk hundchef som menade att LW borde ha hittats tidigare.
Tack för bildkollage! Fläck nr 1 är belägen mitt emellan de första träden, således en bit västerut i förhållande till de bilar som syns på flygbilderna.
Citera
2019-11-25, 23:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Hon och SD lyckades ju dölja vad de höll
på med för de övriga i TeamFemFemma så
det hade säkert kunnat lösas. Dessutom
så spelar det ingen roll vad de faktiskt
gjorde. Bara vad KKs partner trodde att
de gjorde.
Citera
2019-11-25, 23:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Sent ska syndaren vakna...

Anser du att en människa inte får ändra sig när en kommit på bättre tankar och då söka förlåtelse och upprättelse, inte minst upprättelse för frun genom att tala om vilken jävla douchebag vederbörande är som dragit frun i skiten bara för att få ligga. Ärlighet varar längst fortfarande... eller? Jag tycker det är rakryggat och absolut uppriktigt och till och med en skvätt ädelt. Att försöka dölja det för all framtid är dömt att misslyckas.

Det är inte alltför ovanligt att den otrogna parten snackar en massa skit om sin livskamrat/sambo eller vad vi nu ska kalla den som oftast är ovetandes om hela den snaskiga historien.

Nu spekulerar jag! Ponera att Sd gjort detta, snackat en massa skit om sin fru HD till LW. Han är inte den första som kör med "Min fru förstår mig inte" kortet. Jag har hört det mesta då jag har vänner som varit både älskare och älskarinnor och sedan blivit "blåsta" med en massa skitsnack. Det kan ju helt enkelt vara det som LW ville tala om för HD och som ledde till att SD totalt tappade allt och gav sig på LW.

Vad är sannolikheten för det?

Men jag tror inte det var några ädla motiv eller omsorg om HD som låg bakom "bikten". Om hon hade gjort det ganska snart men nej, LW väntade flera år och till dess att hennes eget förhållande med SD gått i stöpet.
Ärlighet varar inte alltid längst, särskilt inte om "sanningen" ska ligga och jäsa till en surdeg i några år. Det passade inte LW att ta det från start tydligen.

En utpressare som "ärligt" berättar när de inte får som de vill är ju inte så värst "ärlig" trots allt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-25 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in