2019-11-25, 14:15
Medlem
Finns videos på flygande tefet där än idag experter inom olika områden som CGI, foto, färg, fysik, inte kan säga med 100% säkerhet om det är fejk eller riktigt!

Det finns NOLL sådana bilder på isvägen...hur kommer det sig Den Dumma Silen...kan detta vara världens största hemlighet som dom gömmer för oss?
Fast vi människor under antika Grekland FASTSTÄLLDE jordens form....hur tappad är du egentligen?

Har du flugit nån gång?
Hur tror du dessa människor som jobbar inom detta fält är utbildade? Genom falsk fysik osv? Du/Ni är för fan helt blåsta i huvudet.

Genom falsk fysik som vill dom kontrollera massorna. Under medeltiden så brände dom folk som oss som sa att jorden av rund, folk som ville ha progress, folk som ville flyga! Med falsk fysik lärde vi oss bygga flygplan, utveckla GPS-system..
De som vill kontrollera massorna måste ju skita på sig när dom insåg att vi kunde bygga flygplan genom falsk fysik som de lär ut oss.
Koko bäng bäng, det är vad du är lilla gosse...sök professionell hjälp
Senast redigerad av JokerM 2019-11-25 kl. 14:22.
Citera
2019-11-25, 14:27
Medlem
kasperwolfgangs avatar
jag börjar ana att flatearther´s faktiskt har rätt.

jag vill ha tips på saker att kika på, som vider artiklar och ja jag vet inte vad.

omtumlande att börja inse detta och dra bort dimridå´n framför ens ögon =)
Citera
2019-11-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang

jag vill ha tips på saker att kika på, som vider artiklar och ja jag vet inte vad.

Trevligt! Välkommen till verkligheten. Du kan ju börja med att fundera lite själv på vad allt detta kan innebära, vilka motiv som kan ligga bakom, hur vi tar oss framåt, och så vidare... Sen finns det såklart material i mängder att ta till sig.

👍
Senast redigerad av Dendummasillen 2019-11-25 kl. 15:21.
Citera
2019-11-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Människor som du med ditt svammel är en starkt bidragande faktor till att kritiskt tänkande individer ser det sektliknande beteende ni representerar. Tack. 🙌

Förresten, så var jag som dig för en dag eller två, har kollat på dom där youtube videorna och svalde allt dom klippte ihop!
Sen räckte det bara (som du propagerar för hela tiden) tänka kritiskt och kolla på lite dubunks videos för att inse hur jävla sjukt denna plattjord tanke är...men synd att du inte har kommit så långt ännu utan fortsätter hyckla och trolla. Bra jobbat
Senast redigerad av JokerM 2019-11-25 kl. 15:31.
Citera
2019-11-25, 15:45
Medlem
Citat:
Nej, ni har en teori om varför de faller.

Gravitation är en vetenskaplig teori.
Vilket med vardagsspråk betyder att det är så bevisat som något kan bli, det handlar mao inte om en "gissning" utan om vetenskaplig fakta.

Citat:
En teori som måste stämma eftersom ni inte kan tänka er någonting annat än en sfärisk jord.

Inte alls, vetenskap fungerar inte på det sättet. Det är fritt fram för vem som helst att visa att gravitationsteorin är felaktig.

Gravitation är en vetenskaplig teori (läs bevisad) därför den har ett massivt empiriskt stöd. Samtidigt finns det ingenting som talar emot teorin.
Citera
2019-11-25, 15:48
Medlem
Citat:
För skillnaden i fallet är obefintlig.
Det var ett väldigt konstigt svar på frågorna:
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Hur kan du utifrån bilder veta att kraften som ligger bakom skiljer sig åt?
Varför vill du ignorera kraften som ligger bakom hur saker faller om det är där skillnaden går observera?
Frågorna ställde jag efter du påstått att du genom att observera bilder på en rund jord sett att fallet är lika som i din platta verklighet, men kraften som ligger bakom fallet skiljer sig åt.
Citat:
Det är kraften(om det nu är en kraft) som ligger bakom fallet som skiljer sig åt.
Hur vet du att kraften som ligger bakom fallet på en rund jord skiljer sig åt mot kraften som ligger bakom fallet på en platt jord?
Citera
2019-11-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Gravitation är en vetenskaplig teori.
Vilket med vardagsspråk betyder att det är så bevisat som något kan bli, det handlar mao inte om en "gissning" utan om vetenskaplig fakta.

Inte alls, vetenskap fungerar inte på det sättet. Det är fritt fram för vem som helst att visa att gravitationsteorin är felaktig.

Gravitation är en vetenskaplig teori (läs bevisad) därför den har ett massivt empiriskt stöd. Samtidigt finns det ingenting som talar emot teorin.

Du misstar vår vetskap om HUR saker faller med vår teori om VARFÖR de faller.

Att det skulle vara vetenskapligt bevisat att det rör sig om en kraft som drar saker mot en sfärisk mittpunkt, är trams.
Citera
2019-11-25, 16:11
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Trevligt! Välkommen till verkligheten. Du kan ju börja med att fundera lite själv på vad allt detta kan innebära, vilka motiv som kan ligga bakom, hur vi tar oss framåt, och så vidare... Sen finns det såklart material i mängder att ta till sig.

👍

kan jag få lite länkar till material kanske??
Citera
2019-11-25, 18:07
Medlem
Citat:

Att det skulle vara vetenskapligt bevisat att det rör sig om en kraft som drar saker mot en sfärisk mittpunkt, är trams.

Det är inte trams, det är nästintill bevisat att det är så, medans ingenting talar för det motsatta. Det motsatta som du tror men inte har någon som helst kunskap om. Bra jobbat, grattis!
Citera
2019-11-25, 18:16
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Den sfäriska jorden hoppar över observationer för att kunna bekräfta sin rundhet. Det är trams-vetenskap.
Vilka observationer är det som hoppas över?
Att kurvan inte syns rakt uppifrån, till exempel, är en observation som stämmer med den sfäriska modellen. Från låg höjd måste man titta ”längs med” för att se kurvan. Tittar man rakt ned då måste man vara så högt upp att man ser större delen av den synliga sidan av den sfäriska jorden. Det samma gäller krokiga brädor.
Citera
2019-11-25, 18:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vänligen presentera denna ”vetskap”.
Om du menar densitet så är det motbevisat med att folk flyter i luft under fritt fall.

Citat:
Vänligen förklara vad som får objekten att flyttas i sidled i Cavendish-experimentet.
Citera
2019-11-25, 18:29
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang

Har du något exempel på vad flat earther’s har rätt i?

Du gör helt rätt i att kika på klipp och artiklar, då avslöjas det att de har fel, har medvetet eller omedvetet missuppfattat den sfäriska modellen eller ljuger rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in