Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Mer eller mindre en konstruktion.
Varför skulle annars korruption och alla utredningar och uttalanden om utredningar plötsligt vara totalt ointressanta för Trump.
Och kan någon föreställa sig Donald Trump spontant använda begreppet "quid pro quo", eller ens veta vad det betyder...?
Jag kan tänka mig att samtalet eller utbyte av meddelanden i någon form ägde rum, för att få det "on the record".
Försvaret av Trump går ju ut på, ibland, att Trump hade rätt att kräva något för den assistans USA skulle skänka Ukraina.
Så jag undrar också, varför blev han i just det läget så väldigt intresserad av att säga att han absolut inte vill kräva något. Och dessutom med begreppet QPQ? Och det skulle sättas på pränt också.
Och sen ett annat försvar är att Trump nu ändå gjorde QPQ då det handlade om korruption. Som sedan blev ointressant helt plötsligt.
Sen att Trump och andra klagar på att Obama inte betalade ut pengar, samtidigt som de hävdar att man inte vill betala ut stora summor till länder som Ukraina för att det är så mycket korruption.
Alltså, man bör ju om man kan tänka se att det hela är byggd på väldigt osäker grund.