2019-11-25, 16:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Vad säger att brottet inte är av "hederskaraktär"? Om hon har hotat att dumpa pojkvännen kan det förstås såra hans stolthet, det skulle innebär att han förlorar ansiktet inför vänner och bekanta. Kan det räcka som motiv - om inte han får henne så ska ingen annan heller få henne?
Jag tror inte det hedersrelaterat fråga mig inte varför men nej tror mer som sagt slumpens skörd och sedan hände det bara, Att han däremot haft hjälp det kan man skriva fast till 100% men i vilken omfattning är frågan!
Citera
2019-11-25, 16:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja tekniska bevis blir viktigt i denna utredningen. Blir nog svårt att få honom för mord annars.
Speciellt då vittne lyser med sin frånavro.
Slutar väl som med Mats Alm att han blir dömd för brott mot griftefriden och inget annat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Pojkvännen råkade mörda Wilma, ringde farsan som kommer och hämtar upp kroppen.
Kör några mil bort och gräver ner kroppen djupt under marken i en skog.
Hur stor sannolikhet är det att man hittar henne då?
Båda två kommer gå fria i brist på bevis.
The end.

Vet att någon polis i Veckans Brott berättade att ett område med mycket växtlighet, där det mitt i finns en yta utan växtlighet ALTERNATIVT ett område utan växtlighet, där det mitt i finns växtlighet, kan tyda på att man grävt (ned en kropp). Men det kan ju vara svårt att se nu i november...
Citera
Medlem
Det var poliser och tekniker i ett sophus intill mgms bostad förut. De tog med sig sopkärl därifrån. Kan något ha hittats?
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Dessutom blir hederskontexten intressant när det gäller MGMs eventuella erkännande. Ett sådant riskerar dra skam över hela klanen och dessutom avslöja även pappan som brottsling. Kanske därför MGM är motiverad knipa käft. Vad blir släktens straff om han erkänner och drar pappan med sig i fallet?
Nån "skam över klanen" tror jag inte man bekymrar sig om, det är snarare ett bevis på att man är en riktig man om man tar livet av flickvännen. En stolt man som vet att bevara släktens heder. För att slippa straff brukar en yngre släkting ta på sig brottet på känt manér. Unga personer slipper straff i Sverige, sånt känner de till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
MGMs Pappa bil har varit synlig på bilskroten mellan Munkedal och Hedekas under helgen. Ägaren till bilskroten bor i Uppsala och är utlandsfödd..
Jobba pappan på skroten kanske..läge att gå igenom några bilvrak där då kanske.
Citera
2019-11-25, 16:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
En röd focus har g.m kört stått på pappan, de har hittat den nu och ska kolla i den.

Var hittades den röda Focusen, vad styrker sanningshalten?

Länka gärna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Det har varit många diskussioner om heder i den här tråden. Man kan titta på heder från olika håll. Men än pratar man om hans heder och stolthet för att han blir dumpad är det i te troligt. Blir han dumpad har han förmodligen sådant självförtroende att han försöker få henne tillbaka eller hittar en ny tjej rätt fort.

Ja att bli dumpad är inget som förstör ens "heder" om man nu inte är gift, otrogen eller något sånt är en hedersgrej som jag fattat det.

I vilket fall verkar inte detta vara ett hedersbrott, antagligen ett bråk som gått överstyr och han har haft ihjäl BO.
Citera
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Har inte följt den här tråden så ursäkta om jag sparkar in öppna dörrar.
Men om hon nu ÄR bragd om livet så är den stora frågan om man inte bör titta närmare på gärningsmannens kulturella egenheter samt utbildningsnivå och kringliggande intressen för att lista ut hur han gjort sig av med kroppen.

Just närheten till vatten gör att en sänkning ligger nära till hands, men då känns det som att det behövts tillgång till båt. Styckning hade sannolikt lämnat för mycket spår. Jag gissar personligen på att hon körts med bil och grävts ned i skogen någonstans, det verkar enklast tänkbart och är sannolikt vad den misstänkta personen skulle kunna klara av i panik.
Citera
2019-11-25, 16:53
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnet
MGMs Pappa bil har varit synlig på bilskroten mellan Munkedal och Hedekas under helgen. Ägaren till bilskroten bor i Uppsala och är utlandsfödd..

Pappan kanske har fått hjälp av den här kontakten, kanske en medhjälpare?
Citera
2019-11-25, 16:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Om man är anställd på elbolaget kan man se specifika lägenheters elförbrukning. Antar att denne person arbetar på kundtjänst på samma elbolag

Vilket inlägg pratar vi om ang. ökad elförbrukning? Är det en sanning eller trådsanning?
Citera
2019-11-25, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur lätt tror du det är att gräva i en skog? Det är ett jävla jobb med rötter och sten.

Lättare än att stycka en kropp, mentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in