2019-11-25, 15:11
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Nu går polisen ut i Aftonbladet och ber om hjälp från allmänheten att leta i sina bodar och båthus.
Lol det är en ung tjej som är borta inte Agda 94 år som är dement.

z
Citera
2019-11-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag hittade någon artikel på aftonbladet om att grannen hörde skrik och bråk på torsdagkväll så du har nog rätt.
https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannens-ambitiosa-liv-och-relationen-med-wilma/

Senast sedd den 14 vid walkesborg. Står i rutan "detta har hänt".
Senast redigerad av divadnil 2019-11-25 kl. 15:14.
Citera
2019-11-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit

z
De menar naturligtvis inte att hon gått vilse, utan blivit forslad dit och gömd i avlidet tillstånd. Det är möjligt att du försökte vara rolig eller ironisk. Men i så fall begrep inte jag det. Självklart bör samtliga boende i Uddevallatrakten söka i sina förråd, uthus, lador och båthus.
Citera
2019-11-25, 15:15
Medlem
Har inte läst alla senaste kommentarerna men det står ju i media att man beslagtagit en bil med anknytning till någon närstående till MGM, en svart mercedes tror jag.
Någon som vet mer?
Citera
2019-11-25, 15:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zer0Shit

z

Förklara gärna det omöjliga i att Wilmas döda kropp gömts i ett förråd eller båthus.
Citera
2019-11-25, 15:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Lite teori/spekulation.

Det finns åtminstone 2 användare i tråden som hävdar att de känner MGMs familj.

En av dem påstod att MGMs förutbestämda öde var att gifta sig med en redan utsedd kurdiska, att detta var uppgjort sedan länge. Men MGM ville inte detta, han var kär i, och nöjd med W. (Det kan vara svårt för nu vuxna barn med dubbelkulturer, att göra som föräldrar/gamla traditioner vill, eller att smälta in och vara "normal" i samhället och tiden de faktiskt lever i.)

Det har antytts att MGM skulle ha haft en skuld.....jag såg att pappan hade försökt att sälja saker på någon FB-sida, W hade nyligen (?) satt ut annons om barnpassning.

Om MGM backar ut från att gifta sig med denna ev kurdiska, kan det vara så att HENNES familj vill röja W ur vägen.

Kan det vara så att kurdiskans hemgift är redan betald (och spenderad) och MGMs familj har inte haft råd att betala tillbaka den?

MGM kanske inte vet var W finns, död eller levande och han och hans familj är under hot? Det känns ju liksom inte som att denna kurdfamilj har den högsta statusen i kurdsamhället kanske.

Bara teori/spekulation.
Citera
2019-11-25, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Har inte läst alla senaste kommentarerna men det står ju i media att man beslagtagit en bil med anknytning till någon närstående till MGM, en svart mercedes tror jag.
Någon som vet mer?
En röd focus har g.m kört stått på pappan, de har hittat den nu och ska kolla i den.
Citera
2019-11-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Och den kompisen har inte sagt någonting, trots att hela Uddevalla letar efter Wilma och en person isåfall sitter oskyldigt häktad för mord...

Jag menar även att det kan vara en kompis i t ex bollnästrakten, där man påstår att hon setts, av flera oberoende vittnens utsagor.
Om W har motiv och bett kompisen vara tyst så kanske.
En kompis i Bollnäs eller utanför hemorten kanske har lättare att tiga - hon blir inte kollad.
Citera
2019-11-25, 15:19
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Någon som vet mer?

Varifrån har du uppgifter om att det är den svarta bilen? Tror vi alltså inte längre på den röda Ford teorin?
Citera
2019-11-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astras
Varför har du inte hört av dig till utredningen då? Sitter du på spaden eller?

Lägg lite info bakom dina påståenden som du säger dig veta (lol).

OT: Det är så dystert att det verkar gå mot att vi inte får något avslut på detta. Har det stått något mer om 40 åringen?
Jag har inte hunnit gå tillbaka och leta ännu.
Inget mer om honom. Bara att han är fortsatt misstänkt för skyddande av brottsling .
Citera
2019-11-25, 15:20
Medlem
Citat:
Jag menar även att det kan vara en kompis i t ex bollnästrakten, där man påstår att hon setts, av flera oberoende vittnens utsagor.
Om W har motiv (vilket vet vi ju inte) och bett kompisen vara tyst så kanske.
En kompis i Bollnäs eller utanför hemorten kanske har lättare att tiga - hon blir inte kollad.

Hon såg ju förvirrad ut enligt ett vittne. Hon KAN ju ha sjukdomsdebut av något slag, vad vet vi.
Citera
2019-11-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varifrån har du uppgifter om att det är den svarta bilen? Tror vi alltså inte längre på den röda Ford teorin?

Det stod när jag googlade i förmiddags i något av alla media, trodde ju ni redan skrivit om det här så därför lade jag inte på minnet. Jo en svart Mercees, för jag tänkte "Ja en svart bil är nog bättre än den röda Forden som syns lång väg".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in