2019-11-25, 08:11
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
De kanske inte var så täta som han trodde och kanske dessutom testamenterade bort häften av hans del.

Sedan är några miljoner ingenting om man inte kan hålla i pengar.

Nej, knarkande kostar, han har kanske bjudit sina "vänner", då blir det dyrt.
Citera
2019-11-25, 09:40
Medlem
Tigga pengar från soc och har bott 39 år i en liten svettig lägenhet på 37 kvm med vägglöss.

Man tycker att det kunde gått bättre i livet med det efternamnet.
Citera
2019-11-25, 10:26
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Tigga pengar från soc och har bott 39 år i en liten svettig lägenhet på 37 kvm med vägglöss.

Skulle tippa på att halva hans identitet sitter i namnet och den andra halvan i adressen Regeringsgatan...
Citera
2019-11-25, 11:02
Avslutad
Han verkar ha haft mycket otur och blivit anklagad för allt möjlig, den fine Sven.
https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skattesmall-for-chefredaktor-jag-har-blivit-lurad-6215893
Senast redigerad av pe11e 2019-11-25 kl. 11:07.
Citera
2019-11-25, 11:32
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Han verkar ha haft mycket otur och blivit anklagad för allt möjlig, den fine Sven.
https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/skattesmall-for-chefredaktor-jag-har-blivit-lurad-6215893

Otur? Silversked i munnen, adlig, kontakter och sen kastar han bort allt.
Citera
2019-11-25, 11:39
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Skulle tippa på att halva hans identitet sitter i namnet och den andra halvan i adressen Regeringsgatan...

Nåja, han har även en gedigen karriär som statist (om än bortklippt)

"jag har haft sex repliker mot eddie murphy, stand in åt
nick nolte i tre veckor, jag var med i ”en man i knipa” med michael keaton, ”cocktail” med tom cruise. ”blue velvet” med dennis hopper och isabella rossellini var min första statistfilm. det tråkiga är att det mesta av det här är bortklippt"

Känns nästan lite symboliskt.
Citera
2019-11-25, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nåja, han har även en gedigen karriär som statist (om än bortklippt)

"jag har haft sex repliker mot eddie murphy, stand in åt
nick nolte i tre veckor, jag var med i ”en man i knipa” med michael keaton, ”cocktail” med tom cruise. ”blue velvet” med dennis hopper och isabella rossellini var min första statistfilm. det tråkiga är att det mesta av det här är bortklippt"

Känns nästan lite symboliskt.

Han är ju en typisk person som är känd utan att ha någon verklig talang. Hur fan kan man anse att toastmaster är en riktig titel?
Citera
2019-11-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

Är väl iofs inte helt ovanligt att barn (i synnerhet pojkar) som skäms bort blir lata samt helt oförmögna att hantera livet och dess svårigheter.

Ser man bara livsnjutandet och inte det hårda arbete som ligger bakom blir det en väldigt skev bild av vad livet innebär.

Minns en dansk dokumentär där båda syskonen i en överklassfamilj slutade som knarkande socialfall. Liknande orsaker och oförmåga i fallet med Sven?
Senast redigerad av Mafia 2019-11-25 kl. 12:12.
Citera
2019-11-25, 12:29
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Jag tror att pe11e var ironisk.
Citera
2019-11-25, 13:11
Medlem
Diamantfinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nja, det han skriver på Facebook är att han behöver pengar till hyran annars vräks han.
Inget om vägglöss och allt folk som springer där
Han förnekar detta givetvis. Det rimmar inte med den aura han vill outa sig med: adelsstånd (trots att han är lågadel-figur) och flärdfull, prålig pajsare.
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Bläddra ner till den 2 nov !
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Inlägget där han publicerar sin korrespondens med Det Sociala. Underförstått nekar de honom försörjningsstöd för att det kommer in swishpengar på hans konto. Knark? Depression och ADHD har han också, säger han. Jag känner inte för att klistra in det här.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156871361658790&id=59878378 9
Efter 2 nov och även före framstår Sven von Essen som megamupp på Facebook. Han har satt en automatisering av Word Blitz-uppdateringar i feeden. Folk som gör så är det som regel fel i skallen på. Att han inte klarar av lägenheten, s.a.s. har bäddat för att bli av med den, är fan inte att undra på.
Citera
2019-11-25, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Allvarligt så tror jag att han har ngn obehandlad psykiatrisk diagnos, den fina uppväxten kanske inte var så perfekt, självdestruktiv, självmedecinering med droger osv.
Vilken normalt funtad människa skulle slänga bort alla perfekta förutsättningar, om de nu öht funnits.
Ser att det framkommit i inlägget ovanför, medan jag filade på mitt inlägg.
Senast redigerad av pe11e 2019-11-25 kl. 13:24. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-25, 13:49
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Är väl iofs inte helt ovanligt att barn (i synnerhet pojkar) som skäms bort blir lata samt helt oförmögna att hantera livet och dess svårigheter.

Ser man bara livsnjutandet och inte det hårda arbete som ligger bakom blir det en väldigt skev bild av vad livet innebär.

Minns en dansk dokumentär där båda syskonen i en överklassfamilj slutade som knarkande socialfall. Liknande orsaker och oförmåga i fallet med Sven?
Tycker att ovanstående resonemang går hand i hand med den svenska modellen! Därför ser det ut som det gör i Sverige idag. Såssesamhället är lika med noll självbevarelsedrift!
Senast redigerad av RazorKevlar 2019-11-25 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in