2019-11-25, 06:31
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Ja, det är högst sannolikt den röda Ford Focus som står skriven på pappan men brukas (ägs) av MGM sedan första oktober.
Personer under 25 som köper bilar skriver ofta bilen på sina föräldrar för att minska försäkringspremien.
Kan vara så att dom har hittat något i den och var kanske därför pappan var inne då
Citera
2019-11-25, 06:50
Medlem
tomyhockeys avatar
Sökandet efter Wilma: Bil i beslag
I helgen togs en bil i beslag i samband med sökandet efter Wilma Andersson, 17, i Uddevalla, skriver GT.

Enligt obekräftade uppgifter misstänker polisen att bilen användes i samband med försvinnandet.

Bilen ska vara knuten till den man som i går anhölls – och sedan släpptes – för skyddande av brottsling. Misstankarna kvarstår.

En 22-årig man i Wilmas närhet är häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Citera
2019-11-25, 06:54
Medlem
Det hämtades en blå Renault,(scenic tror jag)utan skyltar,krossad sidoruta samt punka på två däck ovanför Äsperöd, väldigt nära Stenshult av polisen igår eftermiddag
Citera
2019-11-25, 07:00
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
En formalitet? "Hej vi griper dig av ren formalitet, men var lugn, vi släpper ut dig sen när vi tryckt på dig och sökt igenom din bostad, om vi inte hittar några bevis". Måste finnas mer än "formalitet" för att gripa någon.

Hej,

Om jag säger såhär då: För att Polisen ska kunna ta till tvångsmedel som husrannsakan, beslag etc.
Citera
2019-11-25, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Sökandet efter Wilma: Bil i beslag
I helgen togs en bil i beslag i samband med sökandet efter Wilma Andersson, 17, i Uddevalla, skriver GT.

Enligt obekräftade uppgifter misstänker polisen att bilen användes i samband med försvinnandet.

Bilen ska vara knuten till den man som i går anhölls – och sedan släpptes – för skyddande av brottsling. Misstankarna kvarstår.

En 22-årig man i Wilmas närhet är häktad misstänkt för att ha mördat henne.

Låter ju som att det måste vara Forden som det skrivs där. Men om det är Forden kan man undra varför den inte togs i beslag tidigare. Hade polisen inte koll på den förrän den togs upp här.
Citera
2019-11-25, 07:02
Medlem
Kattskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Ja och dom har inte sökt där ännu vilket jag finner konstigt.. Istället prioriteras det att söka två gånger på samma ställe

Munkedal och ut mot lysekil borde dom också söka

De har sökt längs den vägen också. I allafall upp till Lane.
Citera
2019-11-25, 07:02
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Grannen berättar att det var upprörda röster som hördes under torsdagskvällen och ljuden kom ifrån den misstänkte mannens lägenhet, menar grannen.

– Det var skrik och bråk. Det lät som om de slängde något i golvet flera gånger och kastade grejer. Men efter ungefär tjugo minuter blev det helt tyst och jag har inte hört någonting sedan dess.
sr.se

Citat:
En natt i slutet på förra veckan, alltså vid samma tid som den sista kända observationen av Wilma gjordes, så hörde grannen tunga steg i trapphuset.
– Det var inga vanliga steg, utan det lät extra högt. Jag tänkte att det kanske var någon som var full eller så, men nu vet jag inte vad jag ska tro.
Aftonbladet

Citat:
Pappan säger att han med säkerhet vet att hans son inte gjort det som han misstänks för.

– Min son skulle aldrig göra nåt sånt här. Aldrig. Jag lovar, säger han enligt Expressen

Pappan verkar på ett sydländskt vis ”lova!” att sonen inte gjort något. Det stärker med andra ord misstankarna ytterligare.

Teori:

Mord i pojkvännens lägenhet.
Wilma förs ut på natten från lgh.
Någon av familjens bilar används vid bortförandet. Pappan kanske hjälper till.
MGM häktas.
MGM:s pappa förhörs.
MGM:s pappa ”lovar” att de är oskyldiga.
Senast redigerad av RingRing2014 2019-11-25 kl. 07:14.
Citera
2019-11-25, 07:06
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crillo82
Det hämtades en blå Renault,(scenic tror jag)utan skyltar,krossad sidoruta samt punka på två däck ovanför Äsperöd, väldigt nära Stenshult av polisen igår eftermiddag
Det var inte en ljusblå Hyundai accent som någon skrev betedde sej underligt i Ljungskile tidigare i tråden då?
Citera
2019-11-25, 07:07
Medlem
Tyvärr har Pappan haft alldeles för lång tid på sig att få bort alla spår av W och GMG i sin bil. Men vi får hoppas att han inte lyckats få bort alla rester av DNA
Citera
2019-11-25, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Låter ju som att det måste vara Forden som det skrivs där. Men om det är Forden kan man undra varför den inte togs i beslag tidigare. Hade polisen inte koll på den förrän den togs upp här.
Det kan vara så att den parkerats då att de fått leta efter den.
Citera
2019-11-25, 07:11
Medlem
tomyhockeys avatar
Den mordmisstänkte pojkvännen fortsatte att arbeta som vanligt efter Wilmas försvinnande, enligt uppgifter till GT.
Citera
2019-11-25, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Det kvittar om det kommer ett erkännande eller ej, men precis som du säger så krävs det bevis.

En person där jag bor blev mördad, hans polare blev anhållen sen häktad. Han erkänner mord, pekar ut plats där kroppen finns. Polis åker dit och kroppen hittas. Den misstänkta tar tillbaka sitt erkännande, och frias från mord. Sinnessjukt.

I detta fallet måste åklagaren ha någon form av bevis eftersom misstankegraden höjdes i samband med att han blev häktad. Men det återstår väl att se när dom släpper ut mer info...

Han verkar trots skyldig eller ej ha ställt till det för dig då många rykten börjar florera under helg. Om det ligger ngn sanning eller ej får vi se men. Men utifrån det jag hört så har han ställt till det för sig så jag har gott hopp om att de börjar bli lite jobbigt och hålla ihop ”sin story” så länge till.
Han har mycket och förklara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in