2019-11-24, 22:32
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
1) Allt prat om Burisma,och att Joe bidens son är en knarkare - verkar vara trumpeternas sätt att undvika frågan: Har Donald Trump begått ett tjänstefel värdigt riksrättsåtal? Ja eller nej?

Så som situationen ser ut just nu och vad som har framkommit under förhören, så är svaret nej. Än så länge har man inte kunnat bevisa att Trump har begått ett tjänstefel värdigt ett riksrättsåtal.

Däremot, begick Joe Biden ett quid pro quo i mars 2016 eller inte?, ja eller nej?

“I said, ‘You’re not getting the billion.’ I’m going to be leaving here in, I think it was about six hours. I looked at them and said: ‘I’m leaving in six hours. If the prosecutor is not fired, you’re not getting the money, Well, son of a bitch, he got fired.” – Joe Biden, vice president i en intervju som gjordes den 23 januari 2018

Även om Biden inte är ämnet för tråden, så är det högst relevant att prata om hans inblandning i den här röran, annars blir det svårt att bilda sig en helhetsbild av situationen.
Citera
2019-11-24, 22:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Verkar gå dåligt för media, libs och Dems att få Trump åtalad.
Citat:
"By massive margins, Independents say that the impeachment issue is 'more important to politicians than it is to me' (62% to 22%) and 'more important to the media than it is to me' (61% to 23%)."
https://twitter.com/MZHemingway/status/1198338763685945344
Citera
2019-11-24, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Så som situationen ser ut just nu och vad som har framkommit under förhören, så är svaret nej. Än så länge har man inte kunnat bevisa att Trump har begått ett tjänstefel värdigt ett riksrättsåtal.

Däremot, begick Joe Biden ett quid pro quo i mars 2016 eller inte?, ja eller nej?

“I said, ‘You’re not getting the billion.’ I’m going to be leaving here in, I think it was about six hours. I looked at them and said: ‘I’m leaving in six hours. If the prosecutor is not fired, you’re not getting the money, Well, son of a bitch, he got fired.” – Joe Biden, vice president i en intervju som gjordes den 23 januari 2018

Även om Biden inte är ämnet för tråden, så är det högst relevant att prata om hans inblandning i den här röran, annars blir det svårt att bilda sig en helhetsbild av situationen.

Jag förstår,men i här och nu så är det Trumps agerande som är i fokus.

"i would like you to do us a favor though"
Sen tillägger man Col.vindmans påstående om att det call summary som vita huset släppt,inte är den hela sanningen och att Burisma verkar vara det enda Trump har i åtanke när det gäller jakten på korruption.

Får jag fråga dig: vore det mer eller mindre lämpligt av trump att be sitt inrikesdepartement,eller kongressens etiknämnd,eller FBI att öppna en utredning om joe biden,burisma,hunter biden,mfl ?

Eller att frysa bistånd och be den ukrainske presidenten som just nu befinner sig i ett krig, om en tjänst?
vilket anser du vara mest lämpligt?
Citera
2019-11-24, 23:46
Medlem
https://www.newsweek.com/devin-nunes-spent-57000-flights-europe-allegedly-investigate-bidens-1473765
Misstankarna kring Nunes har nu bekräftats med dokument som visar att han spenderade 57 000$ av skattebetalarnas pengar för att åka till Europa och utreda Biden's. Nu kommer han förmodligen att utsättas för utredning och är uppenbart jävig när det gäller impeachment. Bananrepublikanerna lyckas verkligen hela tiden hitta nya sätt att falla magplask på.
Citera
2019-11-25, 00:18
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du är dåligt påläst i ämnet, eller om du medvetet ignorerar hur Biden Jr. överhuvudtaget lyckades få en plats och ta en examen från Yale. Han misslyckades först med att bli antagen till Yale (1992 ?) och studerade då vid Georgetown istället. Farsan fick sedan i egenskap av senator börja dra i tåtarna. När så den nye rektorn för Yale, Anthony Kronman tillträdde så lyckades Biden Jr. bli antagen till Yale law school. Samma Kronman som är vän med Barack Obama (båda med nära kopplingar till University of Chicago Law School). Kronman har även haft ett nära samarbete med advokatfirman Boies, Schiller & Flexner...helt mirakulöst slumpade det sig så att det är samma advokatfirma som Hunter Biden sedermera jobbade som advokat för. I scratch your back, you scratch mine...

Vad jobbade annars Biden Jr. med? Jo han satt som exekutiv vice president i MBNA America, ett förvaltningsbolag (bank) som var en av de större bidragsgivarna till pappa Bidens politiska kampanjer. Efter det jobbade han som lobbyist i Washington med hjälp av pappa, för att sedan fortsätta som styrelseledamot hos Amtrak, speciellt utsedd av George W. Bush, personlig vän till pappa Biden.

Där har du Biden Jrs ”arbeten” i ett nötskal, allt tack vare pappa. Inget fixat på egna meriter.
Kul förvisso för Biden Jr., men inget han fick p.g.a. av sina kunskaper inom något område.
Att Biden Jr. sedan blir involverad i Burisma är ju bara lök på laxen, ett företag som sysslar med helt andra saker än vad han någonsin har gjort (naturgas). Till råga på allt så kan han inte ett ord ryska/ukrainska. Hans enda värde för Burisma är att han var vice presidentens son. Det i sin tur är en nationell säkerhetsrisk.

Visst är det så, men det är en djäkla skillnad att sitta i styrelser som en person med ett brett kontaktnät som t.ex. en f.d. framgångsrik VD i ett stort företag, och sitta där som son till vice presidenten i världens mäktigaste land. Det är illa om man inte förstår de farliga implikationerna detta innebär.

Tja, det är ju lite skillnad på en fotbollsspelare och sonen till vice presidenten i världens mäktigaste land. Jag hoppas att du förstår skillnaden i den potentiella faran som lurar.

Följer man den här tråden, så slås man av den enorma fanatismen som Trumphatarna verkar besitta. Personligen så respekterar jag alla åsikter, men jag tycker att det är beklämmande om man är så blind i sitt hat gentemot en person, att man totalt bortser från alla övertramp som sker på den andra sidan. Det är en oärlighet (dumhet?) som är tråkig, då det tyvärr tar kål på alla seriösa diskussioner. Det pågår fulspel från båda sidorna, det är politik det handlar om, så ser det ut världen över. Innan man gapar och skriker, bör man ta detta i beaktning.

Ingen går vinnande ur en konstant pajkastning åt båda hållen, särskilt då emotionella utspel hela tiden ska trumfa sakliga och väl underbyggda argument. Det i sin tur gör att seriösa debattörer drar öronen åt sig och inte ger sig in i några diskussioner.

LOL, du pratar om Trump-hatare men så ägnar du dig själv åt att riktigt dynga ned Hunter utifrån halvsanningar/halvfakta - visst finns säkert fog bakom att han åkt räkmacka genom livet.

Men jag tar liksom inte upp i varje mening, och inlägg om att Trump levt räkmacka, trixat sig fram genom konkurser, säkert nyttjat sin pappas kontakter under åren... osv. En del sant, en del överdrivet och en del vi inte ens vet om...

Nej, jag förstår inte faran - alls. Detta är också OT.

Det är isf lika farligt med Ivankas kinesiska beroende, hon är verkligen beroende av statsapparaten i Kina.... DÄR kan vi snacka om risk. Hunter har sin lön. Än så länge har inte sett honom fastna i syltburken, och tills dess borde han hållas utanför denna tråd.
Citera
2019-11-25, 00:39
Moderator
Chantres avatar
Schiff har nu kommit fram till att han har bevis i klass med en pansarbåt. Ändå är han osäker på om partiet kommer att gå vidare.

Citat:
Schiff commented on the Democrats' impeachment push during an interview earlier Sunday with CNN's "State of the Union," and said despite an "ironclad" case against the president, he couldn't say if his party will impeach Trump or not.
https://www.foxnews.com/media/trump-impeachment-adam-schiff-lee-zeldin

Har pansarbåten börjat läcka?
Citera
2019-11-25, 00:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Schiff har nu kommit fram till att han har bevis i klass med en pansarbåt. Ändå är han osäker på om partiet kommer att gå vidare.

https://www.foxnews.com/media/trump-impeachment-adam-schiff-lee-zeldin

Har pansarbåten börjat läcka?

Schiff förbereder alltså allmänheten på att man inte kommer ställa Trump inför riksrätt vilket - till vissa skribenters förtret - säger i princip allt man behöver veta om Demokraterna och riksrättsförhören.
Senast redigerad av KlausStein 2019-11-25 kl. 00:58.
Citera
2019-11-25, 01:09
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag förstår,men i här och nu så är det Trumps agerande som är i fokus.

Absolut, men det är viktigt i sammanhanget att Bidens inblandning inte förkastas eller glöms bort, eftersom där råder det inga tvivel att ett quid pro quo begåtts. Det är också Bidens agerande som delvis ligger till grund för processen mot Trump just nu, och samtalet med den ukrainske presidenten den 25 juli.

Citat:
"i would like you to do us a favor though"
Sen tillägger man Col.vindmans påstående om att det call summary som vita huset släppt,inte är den hela sanningen och att Burisma verkar vara det enda Trump har i åtanke när det gäller jakten på korruption.

Ja, men det är endast ett mycket svajigt vittnesmål från en ukrainskfödd militär med tvivelaktiga avsikter, som uppenbarligen är emot Trump. Hela intrycket under förhöret som jag fick är att visselblåsaren de facto är Vindman själv, och att man har försökt att blanda bort korten så att man tror det är någon annan. Hur det än ligger till, så finns det inga konkreta bevis, mer än diverse vittnens subjektiva uppfattningar. Sådant håller inte i längden, det vill till något mer konkret.

Citat:
Får jag fråga dig: vore det mer eller mindre lämpligt av trump att be sitt inrikesdepartement,eller kongressens etiknämnd,eller FBI att öppna en utredning om joe biden,burisma,hunter biden,mfl ?

Eller att frysa bistånd och be den ukrainske presidenten som just nu befinner sig i ett krig, om en tjänst?
vilket anser du vara mest lämpligt?

Under normala omständigheter vore den rätta vägen för Trump att använda sig av de informella kanaler som finns till hans förfogande. Tyvärr är hostiliteten gentemot Trump på en sådan nivå att han helt enkelt inte kan lita på diverse departement, etiknämnder och FBI. Det är ju också därför han uppenbarligen använde sig av någon han verkligen litade på (Giuliani) för att komma till botten med det hela.

Att Trump sedan i ett samtal den 25 juli med den ukrainske presidenten bad honom att undersöka Biden, crowdstrike och korruption i största allmänhet , var i mina ögon klockrent. Hade jag varit väljare, då hade Trumps agerande i samtalet precis varit så som jag skulle vilja att min president framträdde.

Läs noga igenom vad Trump sa i samtalet:
"I would like you to do us a favor though, because our country has been through a lot and Ukraine knows alot about it. I would like you to find out what happened with this whole situation with Ukraine, they say Crowdstrike ... I guess you have one of your wealthy people... The server, they say Ukraine has it. There are a lot of things that went on, the whole situation .. I think you’re surrounding yourself with some of the same people. I would like to have the Attorney General call you or your people and I would like you to get to the bottom of it. As you saw yesterday, that whole nonsense ended with a very poor performance by a man named Robert Mueller, an incompetent performance, but they say a lot of it started with Ukraine. Whatever you can do, it's very important that you do it if that's possible."

I hela det här stycket så ber alltså Trump den ukrainske presidenten att försöka gå till botten med den ukrainska inblandningen i det amerikanska presidentvalet 2016 (Crowdstrike). Trump pratar om ”what happened with this whole situation with Ukraine.”... ”There are a lot of things that went on, the whole situation”....”but they say a lot of it started with Ukraine.”

Märk väl att här nämns inte Biden eller Burisma överhuvudtaget. Trump pratar om den allmänna situationen. Sedan så kommer nästa stycke där Biden nämns:

”Good because I heard you had a prosecutor who was very good and he was shut down and that's really unfair. A lot of people are talking about that, the way they shut your very good prosecutor down and you had some very bad people involved. Mr. Giuliani is a highly respected man. He was the mayor of New York City, a great mayor, and I would like him to call you. I will ask him to call you along with the Attorney General. Rudy very much knows what's happening and he is a very capable guy. If you could speak to him that would be great. The former ambassador from the United States, the woman, was bad news and the people she was dealing with in the Ukraine were bad news so I just want to let you know that. The other thing, There's a lot of talk about Biden's son, that Biden stopped the prosecution and a lot of people want to find out about that, so whatever you can do with the Attorney General would be great. Biden went around bragging that he stopped the prosecution so if you can look into it ... It sounds horrible to me."

Här pratar han om Giulianis inblandning, vilken alltså inte var någon hemlighet i sig. Sedan så hänvisar han till att Attorney General (William Barr) kommer ta kontakt med ukrainarna (vilket han även nämnde i det föregående stycket).

Biden kommer in i samtalet då Trump säger att det snackas mycket om att Biden stoppade korruptionsutredningen och fick riksåklagaren (Shokin) sparkad. Trump tyckte det lät förfärligt, och det tror jag att alla andra normala människor också tycker. (Med tanke på Bidens egen inblandning och jäv-situation) Utifrån detta samtal så var det helt klart en legitim förfrågan av Trump.
Citera
2019-11-25, 01:54
Medlem
Citat:
Nej, jag pratar inte om halvsanningar/halvfakta, sådant överlåter jag gladeligen till dig Garre74 (jag säger det med glimten i ögat). Det jag tog upp är fakta. Att Biden Jr. åkt räkmacka genom livet råder det inget tvivel om, och det är han givetvis inte ensam om i politikervärlden. Good for him, det är inte det som är problemet. Det som är oroande är att en stor del av impeachment förhören grundar sig på Trumps samtal den 25 juli som visselblåsaren uppmärksammade, och i det samtalet tas Biden upp. Alltså så har han en roll i sammanhanget, och den rollen är vital.

Det som är oroväckande i sammanhanget är att Demokraterna helt och hållet ignorerar Joe Bidens högst tvivelaktiga omdöme att låta sin son sitta med i ett korruptionsmisstänkt ukrainskt företag, samt lotsa sonen i Air Force Two till Kina där han kommer hem med ett avtal värt 1,5 miljarder dollar.

Man har helt enkelt börjat i fel ände. Det man skulle börja med är att utreda varför en vice president öppet skröt om att ha kört en quid pro quo i ett fall där riksåklagaren var i färd med att utreda hans egen son.

Det om något är oroväckande. När man sedan hade gått till botten med det, så hade man eventuellt kunna utreda om Trump möjligtvis gått fel tillväga i sin iver att sätta dit de som försökte påverka valkampanjen 2016, Biden och andra misstänkt korrumperade.

Allt detta är saker du själv skulle kunna göra en fact check på om du vill. Det tar bara några minuter.

Till exempel: HB fick inte 1.5 miljarder i Kina.
https://www.factcheck.org/2019/10/trumps-claims-about-hunter-biden-in-china/

Flera vittnen har frågats under förhören av demokrater om Bidens agerande i Ukraina och även om flera såsom Kent öppet säger att det fanns "apperance of a conflict of interest" säger också alla att de inte sett några indikationer på att Joe Biden har gjort något fel eller inte agerat enligt den utrikespolitiska agenda USA har i Ukraina.

Varför ska de gå till botten med detta när det finns noll bevis på att något felaktigt har begåtts? Republikanerna hade ju kunnat starta en legitim utredning om detta, förslagsvis innan man förlorade kontrollen över huset.

Men tydligen var det inte intressant innan Biden blev en potentiell rival i nästa val...
Citera
2019-11-25, 02:11
Medlem
Citat:
Nej, jag pratar inte om halvsanningar/halvfakta, sådant överlåter jag gladeligen till dig Garre74 (jag säger det med glimten i ögat). Det jag tog upp är fakta. Att Biden Jr. åkt räkmacka genom livet råder det inget tvivel om, och det är han givetvis inte ensam om i politikervärlden. Good for him, det är inte det som är problemet. Det som är oroande är att en stor del av impeachment förhören grundar sig på Trumps samtal den 25 juli som visselblåsaren uppmärksammade, och i det samtalet tas Biden upp. Alltså så har han en roll i sammanhanget, och den rollen är vital.

Det som är oroväckande i sammanhanget är att Demokraterna helt och hållet ignorerar Joe Bidens högst tvivelaktiga omdöme att låta sin son sitta med i ett korruptionsmisstänkt ukrainskt företag, samt lotsa sonen i Air Force Two till Kina där han kommer hem med ett avtal värt 1,5 miljarder dollar.

Man har helt enkelt börjat i fel ände. Det man skulle börja med är att utreda varför en vice president öppet skröt om att ha kört en quid pro quo i ett fall där riksåklagaren var i färd med att utreda hans egen son.

Det om något är oroväckande. När man sedan hade gått till botten med det, så hade man eventuellt kunna utreda om Trump möjligtvis gått fel tillväga i sin iver att sätta dit de som försökte påverka valkampanjen 2016, Biden och andra misstänkt korrumperade.

Självklart har Trump vuxit upp med en silversked i mun och åkt räkmacka på pappans bekostnad, ingen säger något annat. Hans pappa byggde upp ett miljondollarsimperium som Donald Trump lyckades expandera till ett miljardimperium. Dock är skillnaden här att hans ”räkmackeri” inte har inneburit en fara för den inrikespolitiska säkerheten så som fallet är med Bidenfamiljen. Jag hoppas att du är ärlig nog att ta till dig den informationen.

Nej, det är inte alls OT, hela sammanhanget är ju vitalt för att alla ska förstå hur allt ligger till. Allt detta är sammanflätat. Man kan inte hela tiden enbart ta russinen ur kakan.

Nej, Ivankas ”kinesiska beroende” är inte alls lika farligt, eftersom hon först och främst redan var en framgångsrik affärskvinna långt innan Trump klev in i politiken, stor skillnad mot Biden Jr.
För det andra så har hela Trump familjen avsagt sig all framtida nyetablering i utlandet, för att förhindra att eventuella jäv-situationer uppkommer, och det gjorde de på egen begäran för att vara så transparanta som möjligt.

Som avslutning måste man åter igen säga att, nej Bidenaffären bör inte hållas utanför denna tråd, den är navet i hela narrativet just nu kring impeachment affären.

Som någon sa.... "Nu vet jag inte om du är dåligt påläst i ämnet, eller om du medvetet ignorerar "

Men det hela var ju inte så att Joe Biden kom på detta med att sparka Shokin själv.... det kom från kongressen/senaten att Shokin skulle bort. Det var uttalat samma hot från EU, IMF....
Ukrainarna själv hade mycket lågt förtroende för Shokin.

Hade Shokin varit kvar så hade det liksom inte direkt hänt något överhuvudtaget...

Det finns alltså INTE en quid pro quo alls.

Att Shokin själv iefterhand säger hur mycket han jobbade och att han fick sparken för att han skulle utreda Burisma. Jaha? Skulle han säga att han fick sparken för att han var kass...?
Citera
2019-11-25, 02:17
Bannlyst
Citat:
Absolut, men det är viktigt i sammanhanget att Bidens inblandning inte förkastas eller glöms bort, eftersom där råder det inga tvivel att ett quid pro quo begåtts. Det är också Bidens agerande som delvis ligger till grund för processen mot Trump just nu, och samtalet med den ukrainske presidenten den 25 juli.

Ja, men det är endast ett mycket svajigt vittnesmål från en ukrainskfödd militär med tvivelaktiga avsikter, som uppenbarligen är emot Trump. Hela intrycket under förhöret som jag fick är att visselblåsaren de facto är Vindman själv, och att man har försökt att blanda bort korten så att man tror det är någon annan. Hur det än ligger till, så finns det inga konkreta bevis, mer än diverse vittnens subjektiva uppfattningar. Sådant håller inte i längden, det vill till något mer konkret.

Under normala omständigheter vore den rätta vägen för Trump att använda sig av de informella kanaler som finns till hans förfogande. Tyvärr är hostiliteten gentemot Trump på en sådan nivå att han helt enkelt inte kan lita på diverse departement, etiknämnder och FBI. Det är ju också därför han uppenbarligen använde sig av någon han verkligen litade på (Giuliani) för att komma till botten med det hela.

Att Trump sedan i ett samtal den 25 juli med den ukrainske presidenten bad honom att undersöka Biden, crowdstrike och korruption i största allmänhet , var i mina ögon klockrent. Hade jag varit väljare, då hade Trumps agerande i samtalet precis varit så som jag skulle vilja att min president framträdde.

Läs noga igenom vad Trump sa i samtalet:
"I would like you to do us a favor though, because our country has been through a lot and Ukraine knows alot about it. I would like you to find out what happened with this whole situation with Ukraine, they say Crowdstrike ... I guess you have one of your wealthy people... The server, they say Ukraine has it. There are a lot of things that went on, the whole situation .. I think you’re surrounding yourself with some of the same people. I would like to have the Attorney General call you or your people and I would like you to get to the bottom of it. As you saw yesterday, that whole nonsense ended with a very poor performance by a man named Robert Mueller, an incompetent performance, but they say a lot of it started with Ukraine. Whatever you can do, it's very important that you do it if that's possible."

I hela det här stycket så ber alltså Trump den ukrainske presidenten att försöka gå till botten med den ukrainska inblandningen i det amerikanska presidentvalet 2016 (Crowdstrike). Trump pratar om ”what happened with this whole situation with Ukraine.”... ”There are a lot of things that went on, the whole situation”....”but they say a lot of it started with Ukraine.”

Märk väl att här nämns inte Biden eller Burisma överhuvudtaget. Trump pratar om den allmänna situationen. Sedan så kommer nästa stycke där Biden nämns:

”Good because I heard you had a prosecutor who was very good and he was shut down and that's really unfair. A lot of people are talking about that, the way they shut your very good prosecutor down and you had some very bad people involved. Mr. Giuliani is a highly respected man. He was the mayor of New York City, a great mayor, and I would like him to call you. I will ask him to call you along with the Attorney General. Rudy very much knows what's happening and he is a very capable guy. If you could speak to him that would be great. The former ambassador from the United States, the woman, was bad news and the people she was dealing with in the Ukraine were bad news so I just want to let you know that. The other thing, There's a lot of talk about Biden's son, that Biden stopped the prosecution and a lot of people want to find out about that, so whatever you can do with the Attorney General would be great. Biden went around bragging that he stopped the prosecution so if you can look into it ... It sounds horrible to me."

Här pratar han om Giulianis inblandning, vilken alltså inte var någon hemlighet i sig. Sedan så hänvisar han till att Attorney General (William Barr) kommer ta kontakt med ukrainarna (vilket han även nämnde i det föregående stycket).

Biden kommer in i samtalet då Trump säger att det snackas mycket om att Biden stoppade korruptionsutredningen och fick riksåklagaren (Shokin) sparkad. Trump tyckte det lät förfärligt, och det tror jag att alla andra normala människor också tycker. (Med tanke på Bidens egen inblandning och jäv-situation) Utifrån detta samtal så var det helt klart en legitim förfrågan av Trump.

Jag håller inte med i er argumentation.

Det är varken jäv eller någon konflikt då beslutet att sparka shokin togs av USA,EU,IMF,och världsbanken gemensamt. Med motivering att Shokin gjorde för lite för att få bukt med korruption.

1) Vindman kom till USA som 3 åring. Vindman har tjänstgjort i USA:s armé i hela sitt vuxna liv. Att ifrågasätta hans etnicitet när han dessutom mottagit ett purple heart-award , känns långsökt.

2) Crowdstrikes grundare är amerikansk medborgare. Den fysiska servern finns eller finns inte kvar. Och det har faktiskt ingen betydelse då FBI gjort en virtuell avbildning enligt direktör Wray,och mccabe. Låt oss säga att de ljuger: har det fortfarande någon relevans för det faktum att Trump bad en främmande makt om hjälp med att utreda en politisk opponent?
Senatens underättelsekommitté samt den hela samlade underättelsetjänsten i USA (NSC,FBI,CIA,NSA) ser Ryssland som boven i dramat. Inte Ukraina. NSC vädjar dessutom till den amerikanska befolkningen om att sluta gå på bluffen om att Ukraina hackade DNC.

3) Hunter Biden är en amerikansk medborgare som bor i Maryland. Justitiedepartementet i Washington DC under ledning av William Barr är ett fullgott alternativ till Ukrainas åklagare Shokin.
Rudy Giuliani är inte rätt man för att leda en utredning om korruption i Ukraina. Varken Justitiedepartementet eller amerikanska UD har fattat beslut om att Rudy ska få vara point man. Det beslutet togs av presidenten ensamt. Och i hemlighet

Min fråga till dig är: Hur hade du känt om Obama gjort samma sak som Trump i hela denna ukraina-affär? Skulle du fortfarande tycka det är OK?
vh
Citera
2019-11-25, 02:19
Bannlyst
Tackar, jag uppskattar dina ord.
mitt nickname är en eloge till en briljant konservativ krönikör som likt jag tror på allt det som GOP brukade stå för.

Citat:
Jag vill även passa på att ge både Krauthammer & Garre74 tummen upp för att ni inte sänker er till en sådan låg nivå att era egna personliga känsloyttringar grumlar era tankar. Att ha en fast övertygelse, oavsett åt vilket håll, är det inget fel på, däremot är det en smula enerverande när folk låter känslorna och hatet ta över, det är aldrig en bra utgångspunkt för vettiga och mogna konversationer, så kudos till er båda.

OT - Även gamle Charles Krauthammer (därav dit nick Krauthammer?), en briljant politisk analytiker hade varit nöjd. (Han var för övrigt emot Trump, men alltid med vettiga argument).

Edit: Glömde lägga till användaren ertil också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in