2019-11-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Min spontana tanke är att dom arbetar ihop (Däcklagret), men jag vet inte. Kan vara släktband också.

Nej, det kan inte vara släktband. De har inte ens samma ursprung.
Senast redigerad av shqiptarjokosovar 2019-11-24 kl. 21:54. Anledning: Grammatikfel
Citera
2019-11-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Från Sveriges radio:

”TT har talat med Tommy Nilsson, som försvarar den man som anhölls tidigare i dag. Advokaten säger att hans klient förnekar brott, men vill inte gå in på detaljer med hänvisning till utredningssekretess.
- Misstanken är grovt skyddande av brottslig. Sedan i sak vad som har kommit fram är alldeles för känsligt att prata om.”

Vad jag förstår är det bra mycket som krävs för åtal för skyddande av brottsling grovt brott. Så inte konstigt att personen fick gå. Lite förhör med bra rubricering och lite skrämsel samt lite information var nog förhoppningen här. Inget med andra som gav något.

Citat:
Min spontana tanke är att dom arbetar ihop (Däcklagret), men jag vet inte. Kan vara släktband också.
Det rör sig om en släkting enligt GP.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Brottsprovokation utförs inte enligt svensk lagstiftning. Punkt där.

Ursäkta? Vi har inte skrivit om brottsprovokation. Förstår inte alls hur du får det till brottsprovokation faktist.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag ligger fortfarande långt bak i trådinläsningen så om ingen annan svarat än.....

En användare kollade upp elförbrukningen för MGMs lgh, ja, och upptäckte att det lördagen den 16 november förbrukades det onormalt mycket el.

Hemska tanke, kan det ha varit en restaurangpizzaugn??? En sådan på hjul?
Hahaha ja de blir bara bättre och bättre.
Dom har alltså baxat upp en pizza ugn till 3e våningen utan hiss, för att tillaga/bränna kroppen!?
Vi säger att de är möjligt... Röken/lukten som sen blir släpper dom sen ut med köksfläkten då, eller har dom vädrat så de inte ska lukta i hela huset?

Nog för att de är svårt att hitta på grejer som ev skulle kunna används som förbrukar extra el, men kom igen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och då kan man använda en undervattenskamera, typ en sjöuggla, gör det inte svårare än det är.

Du får det att låta så enkelt. För det första så är solljuset enormt begränsat vid den här tiden på året, lägg där till att vi är på vinterhalvåret så de få timmar man får tid till att leta går i princip åt att rigga upp allt och göra sig startklar.
Citera
2019-11-24, 21:54
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ursäkta? Vi har inte skrivit om brottsprovokation. Förstår inte alls hur du får det till brottsprovokation faktist.

Att släppa någon i syfte att se vad han hittar på härnäst, är brottsprovokation.
Citera
2019-11-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Snart kommer det - Wilmas kropp har hittats - papzen har lämnat bra uppgifter.

Därför fick han gå hem - sekretess o yppandeförbud - han var anhållen på sannolika skäl.

Hade han lämnat bra uppgifter så hade han häktats för misstanke om att ha varit inblandad och för att polisen ska få tid att verifiera uppgifterna . Tvärt om tror jag , han gjorde ett bra intryck och hade bra svar på alla frågor han fick.
Citera
2019-11-24, 21:56
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Brottsprovokation utförs inte enligt svensk lagstiftning. Punkt där.

Mjaaa.. är inte det där en gråzon?
Citera
2019-11-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Det är enbart bedrövligt att ta del av era fantastiska inlägg som uppenbarligen redan klarat upp denna tragiska story. För fan - lyssna på Leif GW som klara av detta innan det ens inträffade. Jag tror inte någon av er är så begåvade att ni via FB klarar av detta innan att polisen( eller GW) gjort det. Leif GW har redan gjort klart vad som hänt. Så det så! Gå och lägg er!

'Det behövs inte lyssna på någon GW. Han har mycket fel och ofta även om han rapar statistik.
Han vet fan inte mer än någon annan i fallet just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Mjaaa.. är inte det där en gråzon?
Nix, dom åker åt helvete om det uppdagas.
Citera
2019-11-24, 21:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Att släppa någon i syfte att se vad han hittar på härnäst, är brottsprovokation.
Nej det är det inte. Det är dock knappast inom trådens ämne.
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
En miniubåt kan vara ett alternativ.
Dagens Sonar ser du bra föremål etc
Citera
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:

I helvete att det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in