2019-11-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Det vattendraget ca 2km från Hovhult? Verkar binda ihop två mindre sjöar/vattendrag

På Bulid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är en del som inte ser synkat ut mellan folkbokföring o fejjan. Den yngsta medlemmen i sen 5-personers familjen på Hovhult är på fejjan kopplas till en av de äldre männen som enligt ratsit bor i huset. G*ffoor. De två äldre män som är skrivna i pappans hus, verkar inte alls bo där.
Så gör de ofta för att lyfta bidrag. De bor kanske inte ens i Sverige. Alt har de flera pass och namn med ytterligare bidrag. Inget nytt alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Varför döda MGM, när pappa behandla henne som en i familjen?? Du förstår inte vår kultur, så du har inget att säga
Du har en riktigt trist ton och du kör med något sorts översitteri.

Låt folk spekulera - har du något att säga så försök vara hövlig. Nej, vi förstår inte din kultur - det är en skitkultur när man kan döda en sjuttonårig flicka bara för att man kan.

Låt dessa män ruttna. Att en liten tös på 17 bast skulle vara ett sådant hot att man måste döda henne, då är man en väldigt liten människa och inte värd att ens bli kallad man. En liten flugskit bara.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Jo, jag vet att han var helt okej med förhållandet. Så skärp dig och sluta hitta på saker som inte stämmer.
Bra att du säger ifrån! Vilken förälder skulle inte stötta sitt barn om hen hamnat i helvetet. De fattar inte hur lätt och snabbt man kan förflyttas från himlen till helvetet. Hoppas de vänder sig till sanningen mycket snart, det kommer ändå fram.
Citera
2019-11-24, 20:39
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Det är en del som inte ser synkat ut mellan folkbokföring o fejjan. Den yngsta medlemmen i sen 5-personers familjen på Hovhult är på fejjan kopplas till en av de äldre männen som enligt ratsit bor i huset. G*ffoor. De två äldre män som är skrivna i pappans hus, verkar inte alls bo där.

Så långt är jag med. Jag menade den äldre kvinnan (om jag ej missminner mig 39 år gammal) som är skriven på adressen och som är gift med MGM:s far. Jag har tolkat det som att denna kvinna inte är MGM:s mor. Enligt en annan användare i tråden bor MGM:s mor i Göteborg. Jag letade efter GBG-koppling och tros mig ha funnit den där. Såtillvida informationen angående Göteborg stämmer alltså.
Citera
Medlem
Mannen är släppt nu ! Om det nu var pappan el någon annan 😕
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Varför döda MGM, när pappa behandla henne som en i familjen?? Du förstår inte vår kultur, så du har inget att säga

Vadå kultur?
Folk är ju individer, och gör inte allt enligt ett & samma mönster.
Citera
2019-11-24, 20:40
Medlem
Summer24s avatar
Mgm2 släpps fri. Dock fortf misstänkt enl AB
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Vad är grejen med elförbrukningen som det tjatats om sen i går?
Vem har sett hur elförbrukningen har varit och varför har man kollat det?
Är det i lägenheten de har varit onormal förbrukning just vid tiden då W skulle ha försvunnit?

Jag ligger fortfarande långt bak i trådinläsningen så om ingen annan svarat än.....

En användare kollade upp elförbrukningen för MGMs lgh, ja, och upptäckte att det lördagen den 16 november förbrukades det onormalt mycket el.

Hemska tanke, kan det ha varit en restaurangpizzaugn??? En sådan på hjul?
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Aftonbladet nu.

"Den man som på söndagseftermiddagen anhölls under sökinsatsen efter försvunna Wilma, 17, har släppts på fri fot.

Detta då misstankarna mot honom inte motiverar ett frihetsberövande, skriver åklagarmyndigheten på sin hemsida.

Mannen är dock fortfarande på sannolika skäl misstänkt för grovt skyddande av brottsling."
Citera
2019-11-24, 20:41
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tyvärr har du rätt..
Hos kurderna finns den vidriga hederskulturen där mannen äger kvinnan. Titta på de kända fallen med Pela Atroshi och Fadime. Där hjälptes familjens män åt att förkorta tjejernas liv i Allahs namn...fy faaan va vidrigt. Allt för att bevara den Kurdiska hedern...

Garanterat har denna tjej gått samma väg som de andra

Har man planerat och varit flera kan det gått till på detta vis. Behöver inte lämna spår i GMs lägenhet.
https://www.theguardian.com/world/2010/feb/04/girl-buried-alive-turkey
Citat:
The girl, who has been identified only by the initials MM, was found in a sitting position with her hands tied, in a two-metre hole dug under a chicken pen outside her home

A postmortem examination revealed large amounts of soil in her lungs and stomach, indicating that she had been alive and conscious while being buried. Her body showed no signs of bruising.

The girl had previously been reported missing.

The informant told the police she had been killed following a family "council" meeting.

När familjeråden inte handlar om Thailandssemester eller ny bil... Alla lika alla olika!

Men frågan är om dylikt kan drabba utomstående? Kan BO som utomstående skadat familjens "anseende"? Vi behöver etnologer inom brottsbekämpning numera...
Citera
2019-11-24, 20:41
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
På Bulid?
Nja.. Nej detta är lite längre norrut. Kollar du på kartan ser du vilken bro jag syftar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in