2019-11-24, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Antagligen så har hon sänkts i sjön, att dragga hela sjön under den här delen av året är svårt. Dels så kan inte dykarna vara nere särskilt länge trots tempererade våtdräkter. Kroppen är också troligtvis sänkt med tyngder och då det är så pass kallt så bildas heller inga gaser. Man kan helt enkelt se det som att den är konserverad för närvarande..
En miniubåt kan vara ett alternativ.
Citera
2019-11-24, 21:43
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Går täcka över spår. Brandlukt långt ut i skogen försvinner nog på ett tag med blåst.
En kropp som eldas upp blir till aska.Ryms i en urna.Tänk krematorium.Jag har sett begravningar i utlandet där kroppen eldas upp ovanpå en hög med ris.Svårt att skilja från vanlig aska.Inte så märkligt eftersom kroppen består mest av vatten och olika kolföreningar.Det som kan synas är tandlagningar.Amalgam och eventuella guldkronor eller titanium delar.
Citera
2019-11-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Varför döda MGM, när pappa behandla henne som en i familjen?? Du förstår inte vår kultur, så du har inget att säga

Vilken kultur pratar du om?

Är du kurd? Jag är det, och från samma område som MGM.
Fru- och flickvänsmördare är absolut inte accepterade eller respekterade i våran region.
Tvärtom så förstör det hela familjens anseende om sonen är en mördare.
Och det är nog pga dessa konsekvenser som pappan antagligen gått extrema längder för att sonen inte ska stämplas som mördare.
Somliga här vill istället få det till att de ska ha dödat henne för att rädda sin heder.......hah!

Förövrigt så verkar användaren Komment1 ha bra koll på de involverade, medan du, ballobas, verkar bara vara en pajas som är här av syftet att missleda och få uppmärksamhet.
Citera
2019-11-24, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur tänker du?

Ja, i och med GW och pappan.
Citera
2019-11-24, 21:46
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
En kropp som eldas upp blir till aska.Ryms i en urna.Tänk krematorium.Jag har sett begravningar i utlandet där kroppen eldas upp ovanpå en hög med ris.Svårt att skilja från vanlig aska.Inte så märkligt eftersom kroppen består mest av vatten och olika kolföreningar.Det som kan synas är tandlagningar.Amalgam och eventuella guldkronor eller titanium delar.
Vet du ärligt talat hur mycket hetta som krävs för att en kropp ska brinna???
Kan ge dig en hit lite varför tror du dem kör in kistan i en förbränningsugn med oljebrännare för att få upp temperaturen!
Många fall dessa saker utomlands är symboliska saker och handlingar många ggr brinner inte kroppen upp ens utan blir bara förkolnad sedan begraver dem den!
Citera
2019-11-24, 21:49
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Jag har sagt det flera gånger. Har mgm haft tillgång till bil kan han/de åkt flera timmar bort och sen tillbaka. Gott om tid på sig innan någon ens reagerade på att hon var borta. Även om de skulle ha anmält henne försvunnen 06:00 fredag morgon (vilket inte skedde) hade mgm haft en hel natt på sig.

Jag har också tänkt att man kan köra långt men vet ni vad, jag tror man är jävligt stressad, nervös och rädd för att bli upptäckt i sån situation. Han visste inte i förväg när hennes föräldrar skulle börja undra – man får säkert hjärtflimmer så fort man ser en polisbil och tror att man snart kommer upptäckas. Tror inte han tog henne så långt även fast han nu i efterhand inser att han borde ha!

Hon kommer hittas snart...
Citera
2019-11-24, 21:49
Avstängd
Snart kommer det - Wilmas kropp har hittats - papzen har lämnat bra uppgifter.

Därför fick han gå hem - sekretess o yppandeförbud - han var anhållen på sannolika skäl.
Citera
2019-11-24, 21:50
Medlem
Bara nyfiken, hur givande är en s.k. avlyssning och hur går det till? Är det som på film att de sitter och lyssnar i realtid eller sparas ljudupptagningar? MGM har ju rötter från Kurdistan och enligt google kan det vara allt från 1-8 olika språk. Låter som ett jävla tufft jobb då de garanterat inte kommer tala svenska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Nej det gör man inte. Varenda domare tycker sånt kan väntas tills på måndagen. Helt onödigt att stressa och onödigt slöseri på skattepengar

I så fall skulle man vara tvungen att släppa ut en anhållen om tiden löper ut under helgen så det stämmer inte.

En person får anhållas i avvaktan på att domstol ska pröva en fråga om häktning. En person får också anhållas om det är av stor vikt för utredningen. Ett beslut om att anhålla någon fattas av åklagare. Senast klockan 12 tredje dagen efter ett beslut om anhållande måste åklagaren göra häktningsframställan till domstol. Bestämmelser om att anhålla någon finns i 24 kapitlet, 6, 11, 12 och 13 § i rättegångsbalken.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har funderat på detta mängder av gånger och kan det inte vara så att de släpper en MGM trots kvarstående misstankar och sedan sätter span på denne i förhoppning om att denne skall röja något som gör att fallet skall kunna lösas? Kanske ser jag för mycket på amerikanska deckare?

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ja, jag ville bara inte ropa ut det fullt så solklart. Då jag tror inblandade kan läsa.

Brottsprovokation utförs inte enligt svensk lagstiftning. Punkt där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Är det bekräftat att Psht*wan Sa*ed är MGMs bror?
Jag reagerade på att han nyligen har "gillat" följande sidor på Facebook:

Missing People
Rescue Photo - Uddevalla
FIKK
Efterlyst
Polisen västra Fyrbodal
Hitta Wilma Andersson 17 år
Polisen väst - hundförarna

Han har inte delat något inlägg om henne, inte offentligt iallafall, vilket man förmodligen gör i en sådan situation, om man genuint bryr sig om att hitta personen d.vs.
Bara jag som tycker detta känns märkligt?

Inget konstigt. Bara väntade på att en yngre bror skulle uppenbara sig. Är han under 18 så lär han få ta smällen. Än bättre om han är under 15.
De skyldigas frikort från fängelsestraff...
Citera
2019-11-24, 21:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Snart kommer det - Wilmas kropp har hittats - papzen har lämnat bra uppgifter.

Därför fick han gå hem - sekretess o yppandeförbud - han var anhållen på sannolika skäl.

Nja jag är skeptisk. Man skulle ha hållit honom tills hon hittades isåfall. Dom kunde ha hållit honom 3 dygn utan problem. Om så var fallet alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in