2019-11-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
"– Efter ett utförligare förhör med den misstänkte har jag beslutat att försätta mannen på fri fot. Misstanken om brott kvarstår, men misstanken motiverar inte längre ett frihetsberövande, säger åklagaren i ett pressmeddelande."

Observera det fetade!

Tommy (advokaten) tycks ofta vara med i såna här fall. Han var idas (Trollhättan) mördares försvarare också.
Citera
2019-11-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske ett förhör bara. Polisen har ju fortfarande koll på honom. Att han släppts betyder inte att han är oskyldig till allt i det här fallet.

Troligast ett förhör så brukar det vara så här tidigt i utredningen. Det säger absolut inget om vad som senare händer i ärendet.
Citera
2019-11-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewsFlashs
Dialektalt uttryck.

MGM har varit smått otrevlig och nonchalant - på rikssvenska.

Hade ingen aning om att tyken var dialektalt. Är göteborgare och använder definitivt ordet tyken och trodde det var allmänt vedertaget. Tyken=uppkäftig/otrevlig
Citera
2019-11-24, 21:25
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Tommy (advokaten) tycks ofta vara med i såna här fall. Han var idas (Trollhättan) mördares försvarare också.
Advokaten kanske är offentlig försvarare.Polisen och åklagare har särskilda listor på offentliga försvarare.
Citera
Medlem
Någon man som varit med och sökt skrev på Uddevalla aktuella händelser för 2 timmar sedan att mannen som anhölls tydligen hade bil och kunnat köra hur långt som helst, och att man därför bör kalla in MP nationellt pga det.
Citera
Medlem
Att han blev anhållen en kortare period, kan det inte vara så att polisen endast vill kunna sätta in telefonavlyssning på honom?
Personen i fråga har ju inte varit misstänkt tidigare, blir han delgiven misstanke om inblandning så har ju polis rätt att avlyssna. Eller är jag helt fel ute?
Citera
2019-11-24, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du citera det vittnesmålet, har säkert läst det men minns inte.

En väg som slutar i tomma intet bör vara en lämplig plats om man vill jobba ostört.
Kan ju faktiskt vara tvärt om också. En bil eller en aktivitet på en i annars öde plats kan ju väcka mer uppmärksamhet än t.ex vid en rastplats intill en motorvägen. Bor själv på en enskild mindre väg med få fastigheter och reagerar alltid lite extra på om en okänd bil står parkerad på den då jag haft inbrott i huset. Men visst, vet man att inget hus dyker upp bakom något krön så ja.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är ju ganska självklart att det är intressantare att ha honom ute än inne. Så länge kroppen inte är hittad.

Just saying...

Finns det något i samband med kroppen som kan binda honom till kroppen eller platsen har han all anledning att vara orolig, det där med att ha kontroll över dumpningsplatsen är inte att förringa.

Vem minns väl inte Nerijus och byssjan, ute och letar mask med full koll över sökare och dumpningsplats, jo jag tackar.

Helt rätt, släpp ut honom, förr eller senare åker han in igen, trots allt fortfarande misstänkt.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
"– Efter ett utförligare förhör med den misstänkte har jag beslutat att försätta mannen på fri fot. Misstanken om brott kvarstår, men misstanken motiverar inte längre ett frihetsberövande, säger åklagaren i ett pressmeddelande."

Observera det fetade!

Har funderat på detta mängder av gånger och kan det inte vara så att de släpper en MGM trots kvarstående misstankar och sedan sätter span på denne i förhoppning om att denne skall röja något som gör att fallet skall kunna lösas? Kanske ser jag för mycket på amerikanska deckare?
Citera
2019-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Mycket svårt att bli av med en kropp helt och hållet. I synnerhet på kort tid.
Ja, men underlättar med En eld och sen täcka över resterna med löv och ris.
Citera
2019-11-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Någon man som varit med och sökt skrev på Uddevalla aktuella händelser för 2 timmar sedan att mannen som anhölls tydligen hade bil och kunnat köra hur långt som helst, och att man därför bör kalla in MP nationellt pga det.

Jag har sagt det flera gånger. Har mgm haft tillgång till bil kan han/de åkt flera timmar bort och sen tillbaka. Gott om tid på sig innan någon ens reagerade på att hon var borta. Även om de skulle ha anmält henne försvunnen 06:00 fredag morgon (vilket inte skedde) hade mgm haft en hel natt på sig.
Citera
2019-11-24, 21:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har funderat på detta mängder av gånger och kan det inte vara så att de släpper en MGM trots kvarstående misstankar och sedan sätter span på denne i förhoppning om att denne skall röja något som gör att fallet skall kunna lösas? Kanske ser jag för mycket på amerikanska deckare?

Ja, jag ville bara inte ropa ut det fullt så solklart. Då jag tror inblandade kan läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in