2019-11-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helt klart pinsamt om det är pappan som är insydd:

Mannens pappa säger att sonen berättade att paret hade tjafsat innan försvinnandet.
– Han sa pappa, jag lovar jag har inte gjort någonting, berättar pappan.

Jag börjar tänka i banan att detta inte har med svartsjuka att göra ifall pappan nu också är anhållen. Wilma kanske hade kommit på/fått veta, något om familjen och bråk uppstod när MGM sa åt henne att inte prata med någon om detta och hon satte sig emot. Därav att pappan är inblandad. Man kan ju inte röja något inom familjen vilket hon kanske var på väg att göra?
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Varför skulle de väntat ända tills igår till att tända på bilen?
OM det nu är denna bilen. Det bollades en hel del teorier här om hurvida fadern skulle vara inblandad under kvällen innan
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
De kanske använde en elektrisk såg för att dela kroppen så hon fick plats i väskan.

Då har du ett stort problem med dna.,
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
En av dessa huvudmän har en fastighet utanför Rotviksbro mot Orust? Förstår jag dig rätt är MGM2 anställd på denna verkstaden?

Inte Rotviksbro, jag baserade min sökning på detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Ena jobbet, där polisen kom för en stund sedan, är på Hovhult nära hans hus. Precis framför busshållplatsen för gånglåtsvägen, också med bilar.

Att pappan är facebookvän med en av huvudmännen på Däcklagret är kanske inget att dra stora växlar på, men det sammanfaller ju med inlägget jag sökte utifrån.
Kan mycket väl vara här pappan jobbar, på Hovhultsvägen 6 i UA alltså.
Citera
2019-11-24, 20:01
Medlem
aina08s avatar
Citat:
De kanske använde en elektrisk såg för att dela kroppen så hon fick plats i väskan.
Hur tror du lägenheten sett ut efter man kört nåt blodigt med en elektrisk såg?
Och vilken väska?
Citera
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:

Ljudnivån!?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Fyfan vad dumt. Ja. Varför.. Skyller på att jag var ensam och sjukt stressad. Ville mest kolla om det var avspärrat eller annan aktivitet där.

Har du lust att berätta exakt var utspelade sig händelsen med den kvinnliga polisen.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Ja verkligen. Om vi leker med tanken, hämta något inne på skroten som topplock, en växellåda eller något som väger på natten, binda fast det på en kropp i den verkstaden, åka längre in bakom skroten till sjön där det garanterat finns båtar, släpa i båten i vattnet med kroppen och ro ut, tippa i den ro tillbaka släpa upp båten på sin plats igen. Det ser orört ut, det kan ju ha hänt så, eller?
Citera
2019-11-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalops84
Jag börjar tänka i banan att detta inte har med svartsjuka att göra ifall pappan nu också är anhållen. Wilma kanske hade kommit på/fått veta, något om familjen och bråk uppstod när MGM sa åt henne att inte prata med någon om detta och hon satte sig emot. Därav att pappan är inblandad. Man kan ju inte röja något inom familjen vilket hon kanske var på väg att göra?
JAG har ingen aning. Men de här två kommer få det tufft i fängelset - helt klart. Är väl bara att vänta till åtalet väcks så man får fupen.
Citera
Medlem
Dråp, hon har slagit i huvudet på vardagsrumsbordet och brutit nacken.

Sedan börjar mörkläggningen.

Det är vad jag tror.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Det enda jag har sagt är att det är lätt att kringgå säkringar och absolut inget annat.
Ni lägger ord i munnen på mig.
Lägg av!

Om det är det enda du sagt, så har det inte ett skit med den här trådens ämne att göra, så lägg av själv!

Skriv något som tillför ämnet om du ska skriva. Håll dig till elforumet när det gäller säkringar oavsett om det är diazed eller dvärgbrytare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaj.3
Fyfan vad dumt. Ja. Varför.. Skyller på att jag var ensam och sjukt stressad. Ville mest kolla om det var avspärrat eller annan aktivitet där.
Kan du inte köra dit igen och kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in