2019-11-24, 18:07
Medlem
Summer24s avatar
Ingen ny info om den utbrunna bilen kan kopplas till någon av de mgm?
Citera
2019-11-24, 18:08
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om de säger grovt skyddande bör det inte vara brottet man skyddar som är avgörande utan typen av skyddande? Gömma kroppen kanske är grovt och att bränna hennes kläder kanske bara är skyddande av normalgraden?

Gömma kroppen borde väl gå under brott mot griftefriden?
Citera
2019-11-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ok. Dom kommer 100% dra ut ugnen därifrån, eller undersöka den. Samt kolla frysen. (Hoppas jag). Efter tipset om att hans elförbrukning gått upp med hiskeliga 30kwh från ingenstans, på lördagen.

Jag hoppas verkligen det är uppmärksammat och dom är där av den anledningen.

Han sitter knappast inne på en torktumlare? Går ju komma upp i 30kwh på en 6-10 torkar. Årets stora tvättdag?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Ingen ny info om den utbrunna bilen kan kopplas till någon av de mgm?

Han har säkert skrotat den där jävla Fårdden till metallskrot och polisen har fått nys om det.

Inte en jävel verkar ju ha sett till den bilen?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Rikskrim finns inte längre, ersattes av NOA för några år sedan, och nej, det är lokala förmågor som håller i förundersökningen. Med understöd säkert.

Högst troligt NOA som håller i utredningen och inkallats. Med stöd av övrig poliskår
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Vilka håller i förhören? Rikskrim eller lokala förmågor?

Såg två blonda brudar å en länge snubbe gå in bakvägen hos Aina med en polis med hund. Hoppas vi har mer resurser en de
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Jag natt att det blir ”grovt” pga att sonen högst sannolikt i panik vänt sig till sin far, och fadern därefter tagit kommandot och planerat undanröjandet osv. Det är alltså inte enbart ”skyddande av brottsling” utan mer ett överlagt undanröjande av bevis som fadern tagit kommandot över, kanske mot sonens vilja t o m...
Citera
2019-11-24, 18:10
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Jag har förstått på dina inlägg att du har viss kännedom om familjen.

Har du någon uppfattning om hur pappan är som person (om du vill/kan berätta)?

Pappan är dominerande, styr sin familj med järnhand. Han var inte glad över deras förhållande.
Citera
2019-11-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Om de säger grovt skyddande bör det inte vara brottet man skyddar som är avgörande utan typen av skyddande? Gömma kroppen kanske är grovt och att bränna hennes kläder kanske bara är skyddande av normalgraden?

Verkar inte fungera så. Vad jag fattat är släktingen anhållen för "Skyddande av brottsling, grovt brott". Inte "grovt skyddande". Alltså är inget i dagsläget sagt om hur "grovt", dvs hur mkt åklagare anser att den anhållne hjälpt till för att MGM INTE (edit) ska gripas/dömas.
Senast redigerad av Outsider-Man 2019-11-24 kl. 18:13. Anledning: glömt "inte"
Citera
2019-11-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Vem är det du har nämnt? Det har jag missat.

Nämnde förut idag på förmiddagen att jag Pshte*an Sa**d bör kollas upp då han kommenterat ett flertal hjärtan på W's profilbild på FB innan W's pojkvän(han som är huvudmisstänkt).

Kan ju va bra att se vad deras relation var? Om det bara var vänskap, någon bekants pojkvän? Eller W's nya dejt? Eller t.o.m bästa vän med W's pojkvän?
Citera
2019-11-24, 18:12
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Gömma kroppen borde väl gå under brott mot griftefriden?

Om man gömmer en kropp så skyddar man ju mördaren eftersom det är ett viktigt bevis, och ett bevis på att hon faktiskt är död. = grovt skyddande av brottsling. Sedan kan det ju vara andra åtalspunkter men det är kanske inte så relevant just nu. Vi har ju "straffrabatt" i Sverige också så oftast döms man bara för det brott som har störst straffvärde.
Citera
2019-11-24, 18:13
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Pappan är dominerande, styr sin familj med järnhand. Han var inte glad över deras förhållande.

Finns det någon kurdiska som det är tänkt att MGM ska gifta sig med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in