2019-11-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envilsenbambi
Har också tänkt på Lisa i samband med denna storyn.

Varför? Lisa hade ju ingen koppling till GM alls.

Detta påminner väl snarare om Tova om något.
Citera
2019-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det kan vara att han undanhållit bevis, gömt bevis, ljugit för att skydda MGM, gett GM falskt alibi. Etc. det finna många sätt att skydda en brottsling.
Jag undrar var GROVT kommer ifrån. Om det handlar om att brottslingen är en mördare, eller vad det handlar om. De har rubricerat grovt och inte bara "skyddande".
Citera
2019-11-24, 17:50
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Mrkoll ar knappast palitligt. Han kan vara domd utan att det syns dar.

Verkar inte finnas på Lexbase heller.
Citera
2019-11-24, 17:50
Medlem
Vet vi säkert att det är pappan som är anhållen? Har vi ålder på den som är nyligen anhållen?

Jag har ju skrivit tidigare om Pshte*an att dom bör kolla upp honom.. man vet ju som sagt inte vad han har för relation till W.
Citera
2019-11-24, 17:51
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Nej. Tror inte övervakningsfilmerna sparas i mer än två dygn. Hon försvann under onsdagen den 13:e och anmäldes försvunnen till polisen söndagen därpå. Men jag har gärna fel att filmer endast sparas i två dygn.
Det tog väl ett tag innan polisen fick reda på hur bilen med Magnus kört, han som var med larmade ju polis i Tyskland där de först inte trodde honom så det gick längre tid än 2 dygn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladyjo
Vet vi säkert att det är pappan som är anhållen? Har vi ålder på den som är nyligen anhållen?

Jag har ju skrivit tidigare om Pshte*an att dom bör kolla upp honom.. man vet ju som sagt inte vad han har för relation till W.
Den anhållne är i 40-års åldern.
Fadern till MGM är 44-år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar var GROVT kommer ifrån. Om det handlar om att brottslingen är en mördare, eller vad det handlar om. De har rubricerat grovt och inte bara "skyddande".

Om man hjälper till att skaffa undan liket t ex så är det väl grovt så det förslår?
Citera
Medlem
Nu när även pappan sitter anhållen tror jag det blir svårare för sonen att neka till mordet. Den andre vet inte vad som sagt i förhör och förhörsledaren kan spela på detta för att få fram uppgifter som dom behöver.
Gissar att kroppen kommer fram under veckan senast.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Har att göra med mord..
Citera
2019-11-24, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Okej, har inte läst den fup eller domen. Så falsk alibi är inte skyddande, låter konstigt nåja.

Högsta Domstolen avgjorde den frågan i april i år. Innan det hade både Tingsrätten och Hovrätten friat kvinnan. Det handlar om de enda två gångerna det är kriminaliserat att ljuga är:
1. Falsk angivelse - Den som på falska grunder anmäler en annan person för brott.
2. Mened - Den som under ed ljuger i domstol.

Och ingenting av detta passar in på att ge falskt alibi till någon under en polisutredning.
Citera
Medlem
Friarleksvägen o de andra längorna är villor med krypgrund. Max 1 meter under huset.. hoppas polisen kollat av där....
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Polisen har säkert misstänkt att fler vet och därför arbetat i det tysta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in