2019-11-24, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av envilsenbambi
Har också tänkt på Lisa i samband med denna storyn.
Fast där hade gärningsman och offer ingen relation.
Citera
2019-11-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det beror på vilka bevis man förstör antar jag. Att ljuga i förhör och bränna upp ett par plagg eller bara städa i lägenheten är nog vanligt skyddande. Men om man ljuger, städar lägenheten och gör av med all teknisk bevisning där och städar/bränner upp transportmedel för att undanröja bevisning där så blir det GROVT skyddande av brottsling.
Det kanske handlar om GROVT när det är en mördare man skyddar gm att städa, ljuga, undanröja bevis etc, och att det blir enbart "skyddande av brottsling" om det handlar om misshandel eller våldtäkt? Nå, det lär väl visa sig antar jag.
Citera
2019-11-24, 17:44
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vilka andra släktingar har mgm Sverige? Mamma pappa, 2 små syskon som inte är myndiga. Fler?
Är det släktingar de män runt 40 som är skrivna hos pappan?
Hur stor är pappans bostad? Tappat pappans namn, vad heter han nu igen?

https://www.hitta.se/*habaz+*aed/uddevalla/person/zRPP2-444n

* = S (i länken)
Citera
Medlem
Planetariums avatar
Pappan ljuger givetvis.. Så uppenbart
Citera
Medlem
hippilis avatar
Tror åxå att det är pappan

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/?lpfm.loc=V%C3%A4stra%20G%C3%B6talands%20l%C3%A4n
Citera
Medlem
Okej, har inte läst den fup eller domen. Så falsk alibi är inte skyddande, låter konstigt nåja.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Att ge alibi är inte Skyddande av brottsling. Just den frågan prövades i samband med Vår Krog och Bar-morden i Göteborg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Har du adressen ?

Friarleksvägen 3
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumlaSugerKuk
Personen som blev anhåller är misstänkt på sannolika skäl för skyddande av brottsling?
Vad innebär detta?
Skyddande av brottsling hur?
Har han hela tiden vetat om vad som skett och polisen har satt avlyssning på telefonen hans och sedan fått reda på via samtal att pappan iallafall visste vad som skett?
För om han skulle hjälpt till med själva mordet i sig så skulle det ju vara medhjälp till mord?
Jag är skitdålig på vad detta kan innebära, kan någon vänlig själ förklara för mig vad pappan kan ha gjort för att bli misstänkt och anhållen för detta?
Mvh

Det kan vara att han undanhållit bevis, gömt bevis, ljugit för att skydda MGM, gett GM falskt alibi. Etc. det finna många sätt att skydda en brottsling.
Citera
2019-11-24, 17:45
Medlem
nordiceagles avatar
Alltså...

Ytterligare ett gripande i den här soppan. Vilket givetvis inte kommer sig utan att saker och ting händer i utredningen. Så allt det här pratet med att ingenting händer, stämmer ju onekligen inte. Jag tycker snarare det känns som att polisen kanske har ett ganska bra grepp runt detta. Man kan tänka sig att dom jobbar metodiskt framåt. Man har en häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Man har alltså ytterligare en gripen nu för vad som rapporteras vara åtminstone skyddande av brottsling. Det är ju ganska uppenbart att det finns saker som väldigt starkt pekar åt MGM och hans klanmedlem. Att polisen för en gångs skull håller käften och inte vill gå ut med något tolkar jag snarare som en seriös utredning istället för att "inget händer!!!". Speciellt med tanke på att gripanden görs och saker händer. Kan man dessutom hitta kroppen är det troligt att det kommer gå väldigt snabbt i mål.

Det är ett effektivt, men metodiskt arbete som gäller. Det bör naturligtvis gå med viss fart, men ändå inte så att något missas. Käftarna stängda utåt, gärna tills man kan lägga fram ett helt händelseförlopp med täckning för det samma.

Jag har inget förtroende för statliga myndigheter osv, men måste medge att det känns som man ligger ganska bra på det i denna utredning, det är min känsla till skillnad från en del andra. Sen att vårt så kallade rättssystem kommer prisa och belöna kräket som gjorde detta, istället för att straffa, det är en annan sak. Det är framförallt den moderna socialdemokratins äckliga inverkan på vårt samhälles fel, men det är väl aningen off topic.

edit- stavfel.
Citera
2019-11-24, 17:47
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Pappan är inte dömd för något enligt mrkoll.

Vad han har för criminal record från Irak kan man ju undra.

Mrkoll ar knappast palitligt. Han kan vara domd utan att det syns dar.
Citera
2019-11-24, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Som du såg så väntade jag på att de skulle plocka in lilla pappsen. Och de lydde
Ja, stackars W utan pinne.
Om det nu är pappsen som tagits in så sätter det ju enorm press på MGM.

Ja det gjorde jag med, det började synas i media att den dom egentligen stressa och pressa var pappsen och som jag också skrev, Man har haft koll på klanen via span och via gossebarnets telefon som dom givetvis redan har tömt. Säkert en intensiv kontakt dem emellan från och med torsdag förra veckan.

Men det är många från klanen ute i det fria ÄN bör väl tilläggas, det här kommer inte bli en vacker historia.

Allt för ung för att få flytta, helt otroligt att föräldrarna tillät det. Vilket jag med påtalat flera gånger. En flicka på 17 ska vistas hemma, inte hos en 22-årig kurd.
Citera
2019-11-24, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kamera, då utesluter vi nog den teorin.

Nej. Tror inte övervakningsfilmerna sparas i mer än två dygn. Hon försvann under onsdagen den 13:e och anmäldes försvunnen till polisen söndagen därpå. Men jag har gärna fel att filmer endast sparas i två dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in