2019-11-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Bullen, det är en person i 40 års åldern. Pappan är 44.
Då är han i 40 årsåldern.
Citera
2019-11-24, 17:39
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrScenjy97
Kan ju vart så att (som vissa i tråden tänkt sig) Wilma fick nog av pojkvännens kontrollerande personlighet och ville göra slut med honom. Då kan man tänka sig att MGM/familjen skulle förlora sin heder om hon lämnade, så istället mördade de henne.
Nope, tror inte jag utan dom har bråkat åsså har hon fallit så illa att hon dött. Därefter har han fått hjälp av pappan att forsla bort W.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Tror inte det är pappan.

Känns allt för uppenbart och känns som att det är en person som polisen redan borde granskat till 110%.
Om det inte är MGM:s far som anhölls nu, kommer han nog att vara den nästa anhölda. Jag tror inte MGM:s far säger sanningen, när han säger att WA skulle söka honom, om hon hade grälat med sin pojkvän.

Detta är en lögn - evt en efterkonstruktion för att förklara varför WA:s DNA finns i hans bil.

Skandinaviska flickor pratar med vänner, mödrar eller systrar.
Citera
Medlem
Personen som blev anhåller är misstänkt på sannolika skäl för skyddande av brottsling?
Vad innebär detta?
Skyddande av brottsling hur?
Har han hela tiden vetat om vad som skett och polisen har satt avlyssning på telefonen hans och sedan fått reda på via samtal att pappan iallafall visste vad som skett?
För om han skulle hjälpt till med själva mordet i sig så skulle det ju vara medhjälp till mord?
Jag är skitdålig på vad detta kan innebära, kan någon vänlig själ förklara för mig vad pappan kan ha gjort för att bli misstänkt och anhållen för detta?
Mvh
Citera
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Enligt GP live så är det en släkting som nu är anhållen...
Hur många nära har mgm?
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Vilka andra släktingar har mgm Sverige? Mamma pappa, 2 små syskon som inte är myndiga. Fler?
Är det släktingar de män runt 40 som är skrivna hos pappan?
Hur stor är pappans bostad? Tappat pappans namn, vad heter han nu igen?
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Var det en bror som satt i fängelse i Libanon på livstid? Har för mig att jag läste något sådant i tråden för någon dag sedan. Om det inte bara var ett löst rykte.
Det är ena brodern som dömts för trippelmordet, inte samma släkt
Citera
2019-11-24, 17:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken.[1]
Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Så om killen har varit GM behjälplig med att städa, bränna kläder/skor/glasögon eller så, då skall dt tydligen kunna vara skyddande av brottsling. Polisen har satt rubriceringen GROVT också. Kan det vara att han har lånat ut bil medveten om att den skall användas till bortforsling av kropp? Jag håller tummarna nu att nån av burfåglarna kvittrar.

Det beror på vilka bevis man förstör antar jag. Att ljuga i förhör och bränna upp ett par plagg eller bara städa i lägenheten är nog vanligt skyddande. Men om man ljuger, städar lägenheten och gör av med all teknisk bevisning där och städar/bränner upp transportmedel för att undanröja bevisning där så blir det GROVT skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Då är han i 40 årsåldern.

Ja. Du kan prova läsa vad jag svarade på så fattar du. Jag ifrågasatte inte det som du är inne på.
Citera
Medlem
Förmodade Eldade kläder å skor, uppeldad bil, ingen funnen kropp..kanske för den brunnit också..
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
"Bland dom unga" mycket trovärdigt..

Pappan är inte dömd för något enligt mrkoll.

Vad han har för criminal record från Irak kan man ju undra.
Citera
2019-11-24, 17:41
Medlem
meas19s avatar
97kvm

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vilka andra släktingar har mgm Sverige? Mamma pappa, 2 små syskon som inte är myndiga. Fler?
Är det släktingar de män runt 40 som är skrivna hos pappan?
Hur stor är pappans bostad? Tappat pappans namn, vad heter han nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in