2019-11-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jag tror inte det är pappan, kanske en bror ?
Eller farbror. Eller kusin. Mycket släkt i dom familjerna. Och alla skyddar alla. Lär bli fullt i häktet.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Där finns kamera om du tänker på uddevallabron?
Det var ju så det bevisades att bilen med Magnus åkte över

Kamera, då utesluter vi nog den teorin.
Citera
Medlem
Citat:

Hans 2 bröder är runt 14 respektive 3 år, så nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachetes
Bland de unga så är ryktet att pappan är kriminell sen innan och utryckt sig med orden: döda henne inte!

Mycket möjligt att han var förbannad för att ha blivit dumpad och farsan vet att hans son är oberäknelig. Är ryktet också sant att pappan nu är såhär kriminell så kommer inte hon hittas.
Vet inte om jag sett för många kriminalare men en impulsiv person som råkar döda någon är inte någon som skulle kunna gömma kroppen i så genomtänkt ställe. Pappan kan ha hjälpt till att ha gömt kroppen
"Bland dom unga" mycket trovärdigt..
Citera
2019-11-24, 17:36
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Bullen, det är en person i 40 års åldern. Pappan är 44.
Citera
2019-11-24, 17:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
De går ju inte att hänga med alls är det en släkting och fadern som nu är anhållna eller är det bara en släkting? Kan folk sluta hitta på?
Grannen hade hört det på radio eller tv men oavsett så bör det vara någon i pappans hem eftersom polisen har sökt där under dagen.
Pappan har ju bedyrat sonens oskuld så troligast är det han
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken.[1]
Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Så om killen har varit GM behjälplig med att städa, bränna kläder/skor/glasögon eller så, då skall dt tydligen kunna vara skyddande av brottsling. Polisen har satt rubriceringen GROVT också. Kan det vara att han har lånat ut bil medveten om att den skall användas till bortforsling av kropp? Jag håller tummarna nu att nån av burfåglarna kvittrar.

Ja det blir nog grovt när det handlar om skyddande av en mördare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enskildaasikter
"Bland dom unga" mycket trovärdigt..

Ja gymnasieskolorna. De som känner en som känner en.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Hans 2 bröder är runt 14 respektive 3 år, så nej.

Var det en bror som satt i fängelse i Libanon på livstid? Har för mig att jag läste något sådant i tråden för någon dag sedan. Om det inte bara var ett löst rykte.
Citera
Medlem
Tror de flesta reagerade på vad Pappan sa. Historien lät så tillgjord. Han lovade mig att han inte hade gjort något, och det är så i alla förhållande man bråkar och sen åker någon iväg, den här gången kom hon inte tillbaka.

Man undrar ifall de här människorna bara är dumma i huvudet när de försöker snacka bort det. Det här är inte något arabland där ord står mot ord mellan familjer. Hoppas de åker dit så det visslar om det. Dessa ärliga fåraherdar.
Citera
2019-11-24, 17:38
Medlem
Kan bron/broarna över Ellenö sjön vara något att kolla upp?
Citera
2019-11-24, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Medhjälp är om man medverkar i att någon dödas som tex i Madeleine D fallet där 9st blev dömda. Alla visste och deltog i aktiviteter på olika sätt för att locka henne till en plats där man tog livet av henne. Ingen har heller försökt att stoppa gärningarna som ledde till hennes död. Därav medhjälp i samförstånd SAS.
Skyddande är när man tex hjälper med att tvätta kläder, ger alibi, hjälper med att städa efter mordet e.d.

Att ge alibi är inte Skyddande av brottsling. Just den frågan prövades i samband med Vår Krog och Bar-morden i Göteborg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in