Citat:
Ursprungligen postat av
snivlem
Kristna påstår sig veta att gud finns.
Jag är agnostiker.. Jag vet helt enkelt inte. Därmed när de säger att gud finns så ligger bevisbördan på dem!
Nu är det såhär att du påstår nåt annat än vad 99% av mänskligheten är eniga om. Därmed ligger bevisbördan hos dig.
Men skitsamma. Kan du förklara varför tex anställda på nasa i samtal med flat earthers bara fortsätter ljuga om jordens form? För det är väl så du ser på det, att anställda på nasa är lögnare?
Och ni påstår er veta att jorden är rund. Man kan väl säga att jag också är agnostiker kring mitt tänk om jordens form, den skulle kunna vara rund, det har jag ju trott hela mitt liv. Det är först när vågar ifrågasätta den "sanningen" som saker och ting blir mer komplicerade. I alla fall, jag anser att bevisbördan ligger hos er, troende på bollen.
Om du tittar på vilka "bevis" anställda på NASA lägger fram så är det precis samma nonsens som vi ser här i tråden, båtar som försvinner vid horisonten... Bilder från rymden... Skuggor i en brunn... "Vi har minsann vetat i 2.000 år att jorden är rund! Det är inte OKEJ att tro den är platt!"
Klart sen att om jorden nu är platt, så måste ju den runda jorden vara byggd på en lögn, inte sant? Den lögnen måste ju såklart upprätthållas. Kan ju inte låta folk sluta tro på den runda jorden. Vad händer då med alla politiska och ekonomiska system som håller oss förslavade?
Men det här är nog inga tankar för en individ som ej kan ifrågasätta vad de ser på TV. Det har jag faktiskt full förståelse för.