2019-11-24, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Då har du blivit lurad för vitvaror brukar ingå i hyran. Du får inte installera själv för då täcker inte försäkringen när det brinner eller blir läckage. Jag tror du ljuger för dig själv.

Nej, det är väl inte förbjudet om du ber om lov, för det kan innebära att det blir märken på golv och väggar, eller att proppen går hela tiden när en klåpare kopplar in för många elprylar till ett uttag. Det är nog ovanligt att en ensamstående man som bor mitt i Uddevalla att skaffa sig stor frys. Hela diskussionen om hög elförbrukning är bara BS.

Du får koppla in vad fan du vill i en hyreslägenhet sålänge det är certifierat. Har gjort samma sak självklart med elektriker, röris etc etc etc. Det är inga problem då det finns papper på allt jobb som är gjort. Hyresvärden kan kräva att du återställer till originalskick när du lämnar, men varför i helvete skulle de göra det då de fått ett ökat värde på lägenheten iom dessa vitvaror? Knappast troligt.
Citera
2019-11-24, 06:41
Medlem
Citat:
Han har burit eller släpat kroppen NERFÖR trappen. 50 kg är inte mycket för en vuxen man när adrenalinet pumpar och han är fast besluten att inte åka fast.

Och du tror på fullaste allvar att han kan kasta henne ner för trappan mitt i natten utan att någon märker det? Det var ju ngn som hörde ngt redan som det var.
Citera
2019-11-24, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Håller med Dig om anhöriga... kanske inte bara MGM:s. Hur är det med W:s styvmamma?
Kan hon ha varit i MGM:s lägenhet och W kommit på dom? Långsökt kanske...
Tanken har slagit mig då jag läst uttalande från henne i pressen... det låter som hon är övertygad om att W är död... (kan dock inte uppge var hon sagt så men någon annan kanske också reagerat på samma uttalanden).

Om Wilma kommit på sin styvmamma och MGM i sängen, då är det nog osannolikt att de skulle döda henne. Mest sannolikt är nog då att hon har flytt allt i ren aggression, eller blivit akut psykotisk och satt sig på ett tåg långt bort där ingen känner igen henne.

Apropå att känna igen henne. Varför har de valt en sån här bild där hon har massa smink:

https://www.expressen.se/gt/pojkvannens-dagar-efter-wilmas-forsvinnande/

Ser hon ut sån till vardags, eller ser hon mer ut som på den andra bilden där hon är osminkad, alltså denna:

https://www.expressen.se/gt/krim/just-nu-sokningarna-efter-wilma-17-fortsatter/
Citera
2019-11-24, 06:43
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om det stämmer att grannen trodde att de tittade på film, då sjunker hans och andra grannars trovärdighet rejält, när det gäller påståendet att Wilma och pojkvännen bråkade på torsdagen och att de brukade bråka annars också. Kanske brukade de bara spela våldsamma dataspel på hög volym och kanske gjorde de så även den aktuella kvällen.

När det gäller redskap som drar mycket el, så tänker jag på hushållsmixer och slipmaskin. Mixern kan användas för att sönderdela likets mjukdelar, efter viss förberedande styckning förstås, och slipmaskin kan användas för att slipa ner skelettet. Då blir det vätska och pulver av liket, som enkelt kan hällas ut i avloppet eller spolas ner i toaletten.
Gör man det dagtid är det knappast någon som reagerar på ljudet av dessa maskiner, eller ljudet av vattenspolning. Och det tar nog några timmar att förbereda allt, maskiner ska kopplas in, liket ska in i badrummet förstås så man kan skölja av allt blod mm lättare. Sen behöver man nog förbereda sig mentalt också. Och den förberedande styckningen tar förstås en del tid också.
Den metoden är nog att föredra framför att ge sig ut i kylan med ett tungt lik och riskera att bli påkommen. Och känslan av att det blir mindre och mindre kvar av liket i ens bostad, är nog också att föredra framför oron att någon ska hitta liket utomhus.

Men ovanstående metod skulle inte vara möjligt om man kränkte människors privatliv lite mer, vilket jag tycker man borde göra med övervakningskameror mm i människors bostäder.
Finns det inga övervakningskameror i området förresten?

Grannen tänkte ringa polisen denna gång, viket troligen betyder mer intensitet och varaktighet än en film och/eller dataspel. De två sistnämnda brukar att ha en jämn ljudnivå, samt tala ett annat språk än svenska.

Du har redigerat(?) skrev att MGM ville bli läkare(?)......vet du det, eller antar du det?

För då kan det ju vara "lättare" att stycka etc.

Själv är jag arkeolog och jag trodde aldrig att jag ute i fält skulle testa ben genom att slicka på dem, eller att bli vansinnigt glad och upphetsad över skelett.....för vetenskapen.
Citera
2019-11-24, 06:44
Medlem
Citat:
En människokropp är pga sin längd otymplig och svår/omöjlig att få plats i en säck. Betydligt enklare att stycka kroppen. Tror du inte att han (om det var han som mördade henne) var rädd att någon skulle se honom bära runt på en säck med något ovanligt tungt i?
Och jo, 50 kg är tungt.

Min fråga var om polisen har använt Luminol i pojkvännens lägenhet, och var i så fall.
Han har burit eller släpat kroppen NERFÖR trappen. 50 kg är inte mycket för en vuxen man när adrenalinet pumpar och han är fast besluten att inte åka fast. Förr i tiden kunde byggarbetare bära 50 kg säckar med cement.

Jag skrev om Luminol för att kriminaltekniker brukar använda det när de letar efter blodspår. Jag vet inte om polisen använt Luminol i hans lägenhet, men det är troligt eftersom de misstänker att Wilma mördats.
Citera
2019-11-24, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petji
Och du tror på fullaste allvar att han kan kasta henne ner för trappan mitt i natten utan att någon märker det? Det var ju ngn som hörde ngt redan som det var.
Skrev jag att han kastade henne nerför trappen, idiot?
Citera
2019-11-24, 06:51
Medlem
Citat:
Skrev jag att han kastade henne nerför trappen, idiot?

Du verkar lägga väldigt stor vikt på att det är nedför och inte uppför. Men kan nog säga med största sannolikhet att du aldrig burit något över 25kg som hänger o slänger. Utan styckning anser jag därför att det är högst osannolikt när man ser på killens kroppsbyggnad att han hade klarat att göra det själv. Har han haft hjälp, absolut, men då är det en helt annan sak.

Idiot? Här antar vi saker till höger och vänster. Du har ingen aning om hur tungt bara HÄLFTEN av hennes vikt är att bära ner för 2-3 trappor mitt i natten utan att någon hör, med lemmar som hänger o slänger, vikt som förskjuts tack vare detta etc.

Undrar vem som är idiot som tror att det är en superbaggis o ta 50kg människa livlös o dra ner för en trapp sådär random.

Därför säger jag slänger... För det är det enda troliga scenariot om han har fått ner henne utan styckning i trappen. Självklart kanske killen är stålmannen, men det ser inte ut som så.
Citera
2019-11-24, 06:52
Medlem
allagillarmigs avatar
Långsökt kanske.....

Han svarar inte polisen var hon finns eftersom han inte vet var hon är. Det är så han håller ut i förhören. Dom har börjat tjafsa och det hela har således spårat ur, tror att han blivit arg och strypt henne. När han inser vad han gjort slår paniken till med full kraft. Tror att han ringer sin far i ren desperation och berättar vad han gjort.
Fadern vill inte se sin son i fängelse och beslutar sig för att komma till lägenheten, han säger jag löser det. Samtidigt som han lyfter upp W och ska gå till bilen säger han till sonen att, vad som än händer, vem som än frågar så håller du käft!

Han har mördat henne, fadern har gjort sig av med liket. Nu gäller det för honom att inte bara skydda sig själv utan även fadern.
Tror även att advokaten vet en hel del, denne har tystnadsplikt samt strikta order från grabben att inte tala med media
Citera
2019-11-24, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allagillarmig
Långsökt kanske.....

Han svarar inte polisen var hon finns eftersom han inte vet var hon är. Det är så han håller ut i förhören. Dom har börjat tjafsa och det hela har således spårat ur, tror att han blivit arg och strypt henne. När han inser vad han gjort slår paniken till med full kraft. Tror att han ringer sin far i ren desperation och berättar vad han gjort.
Fadern vill inte se sin son i fängelse och beslutar sig för att komma till lägenheten, han säger jag löser det. Samtidigt som han lyfter upp W och ska gå till bilen säger han till sonen att, vad som än händer, vem som än frågar så håller du käft!

Han har mördat henne, fadern har gjort sig av med liket. Nu gäller det för honom att inte bara skydda sig själv utan även fadern.
Tror även att advokaten vet en hel del, denne har tystnadsplikt samt strikta order från grabben att inte tala med media

Absolut inte en omöjlighet att farsan är inblandad. Snarare troligt. Så länge de inte hittat blod eller andra uppenbara spår av våld/fight, så kan inte killen dömas för mord. Hennes DNA kan hittas överallt i lägenheten som andra har nämnt iom att hon delvis bodde i lägenheten. Ingen kropp och inget blod = killen går förmodligen fri.
Citera
2019-11-24, 06:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du får koppla in vad fan du vill i en hyreslägenhet sålänge det är certifierat. Har gjort samma sak självklart med elektriker, röris etc etc etc. Det är inga problem då det finns papper på allt jobb som är gjort. Hyresvärden kan kräva att du återställer till originalskick när du lämnar, men varför i helvete skulle de göra det då de fått ett ökat värde på lägenheten iom dessa vitvaror? Knappast troligt.

Just det.

Och en restaurangfrys kräver endast jordad elkontakt och kanske förlängningssladd. Sätt sedan spännbälte om dörren......perfekt transport för en kropp. Även mitt på ljusa blanka dagen.....eller en större toppmatad frys och spännbälte.

Det finns sådana snabbfrysar i restaurangbranschen, "Blasterfridges" som fryser ner större portioner snabbt. De bör ju dra en hel det el när de är igång.....
Citera
2019-11-24, 06:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Grannen tänkte ringa polisen denna gång, viket troligen betyder mer intensitet och varaktighet än en film och/eller dataspel. De två sistnämnda brukar att ha en jämn ljudnivå, samt tala ett annat språk än svenska.

Du har redigerat(?) skrev att MGM ville bli läkare(?)......vet du det, eller antar du det?

För då kan det ju vara "lättare" att stycka etc.

Själv är jag arkeolog och jag trodde aldrig att jag ute i fält skulle testa ben genom att slicka på dem, eller att bli vansinnigt glad och upphetsad över skelett.....för vetenskapen.

Sa grannen att de bråkade på svenska?
Grannen kan vara en sån som ofta klagar på störande grannar, och står och kikar i dörröppningen mm.

Här skrev jag om att han ville bli läkare:

Citat:
Han ville väl bli läkare?

Jag tyckte jag läste det, men kan ha fel. Han jobbar väl inom vården iallafall?
Citera
2019-11-24, 06:58
Medlem
Citat:
Du verkar lägga väldigt stor vikt på att det är nedför och inte uppför. Men kan nog säga med största sannolikhet att du aldrig burit något över 25kg som hänger o slänger. Utan styckning anser jag därför att det är högst osannolikt när man ser på killens kroppsbyggnad att han hade klarat att göra det själv. Har han haft hjälp, absolut, men då är det en helt annan sak.

Idiot? Här antar vi saker till höger och vänster. Du har ingen aning om hur tungt bara HÄLFTEN av hennes vikt är att bära ner för 2-3 trappor mitt i natten utan att någon hör, med lemmar som hänger o slänger, vikt som förskjuts tack vare detta etc.

Undrar vem som är idiot som tror att det är en superbaggis o ta 50kg människa livlös o dra ner för en trapp sådär random.

Därför säger jag slänger... För det är det enda troliga scenariot om han har fått ner henne utan styckning i trappen. Självklart kanske killen är stålmannen, men det ser inte ut som så.
Det är inga problem att bära en kropp på 50 kg över axeln, eller släpa nerför en trappa. Du är förmodligen en kvinna som tänker så dumt utifrån dina egna förutsättningar. Med kroppen full av adrenalin klarar en vuxen man mycket mer än vad du håller för troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in