2019-11-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Tror på vatten över något annat. Hade MGM styckat henne hade polisens tekniker hittat spår av blod eller att någon har försökt städa med väldigt starka medel. Dumpad i en skog känns inte särskilt troligt heller, det är väl alldeles för kallt i marken vid den här tidpunkten i Uddevalla? Borde vara väldigt jobbigt att försöka gräva en grav med stenhård mark.

Jo.

Dock; det kan mycket väl vara så att polisens tekniker har gjort massor av fynd i lägenheten; tex stora blodfynd, spår av klinisk städning osv... Sådana uppgifter meddelas inte till allmänheten i det här läget.

Häktningen blev på sannolika, med förklaring av "förhören samt resultat av tekniska undersökningar".
Citera
2019-11-24, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tortyr ger inga tillförlitliga svar så länge den torterade inser att den har mer att vinna på att tiga än att ge efter för tortyren.

De enda som Erkänner under tortyr är de Oskyldiga, då de är de enda som fruktar vad som kan hända om de Inte erkänner sig skyldiga.

Rättsliga Processer är tyvärr nödvändiga för att Väst inte skall förvandlas till Sovjet innan kritiska ögon sagt "Hey! What? Stop!".

Du kan inte bli mer naiv käre vän. Allt är inte svart eller vitt i världen. Allt är inte demokrati. Inte ens i västvärlden. Läs lite kring hur omvärlden funkar. Även i väst. Så inser du snart! Lite källkritik skadar inte

Nog om detta. Han kommer skvalpa till slut när torteringen gör så ont. Både fysiskt o mentalt. Så han kommer leda dem till brottsplatsen eller information om vart nu kroppen finns..

Och om han nu är "oskyldig" så hade jag iaf inte brytt mig personligen om skadestånd eller om han ens lever..

Killen är så skyldig så det skriker om det. Han kan gott torteras tills han ger vika. Det är snubbar som honom som förstör för oss andra laglydiga invandrare. Som ger sig på unga svenska tjejer. Likaså sina egna landsmän för att han är helt dum i huvudet.

Ingen svartsjuka är anledning nog för att ta någons liv.

Som jag sa tidigare. Skiter i hans ursprung. Men klart folk kommer späda på invandrarhatet.

Jag bor inte kvar i Sverige längre. Men tro mig. Det har blivit ramaskri om tinder mördaren som döda den brittiska tjejen. Inget av detta är försvarbart. Men du ser inte mig spy galla över hans ursprung för det...?

Brottet i sig är vidrigt. En ung tjej har mist livet (förmodligen). Mest sannolikt att han är inblandad. Kunde inte brytt mig mindre om hur mkt dem torterar honom. Få fram informationen. Rättsligt eller inte.
Citera
2019-11-24, 03:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Sluta trolla. Vad har du för utsagor (eller insider-kunskaper i ärendet) som stöd för din spekulation? För även om man spekulerar bör man ha något att gå på, innan man bidrar till att förleda tråden.

Tror knappast någon rationell person skulle ge sig på att dels rensa ut och sedan mixa inälvorna, för att vinna några kg i transporten av likdelar. Vad kan Wilma väga / ha vägt? Ca 50 kg? Inget praktiskt är vunnet med att förfara på det sätt som du trollar.

Så du tycker alltså att en mördare är ett bra exempel på en rationell person?

Jag vet att det går med enkla redskap att stycka djur på ett liknande sätt, alltså avskilja mjukdelarna från skelettet. Och rått kött går att mixa.

Det jag har att gå på är att mannen är misstänkt för mord, och att kroppen saknas.

Du kan anklaga nästan alla i tråden för att förleda tråden. Finns inga belägg ännu för någon förhöjd elförbrukning tex.
Citera
2019-11-24, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaceylisie
Superlongshot kanske och kanske är det vanligare längre norrut, men ingen som har börjat bygga upp majbrasa inför våren? Kanske skulle mgm tänka att en kropp i en sådan inte upptäcks och försvinner vid valborg? 🤔

Känns väldigt långsökt, har aldrig hört någon som byggt en majbrasa i november-månad.
Citera
2019-11-24, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Har man mördat någon så förändras man troligen mentalt ganska omgående. Våran föreställning om hur vi skulle hantera en sådan situation behöver alltså inte stämma överens med verkligheten.

Och jag har gjort liknande arbeten med att montera ner och såga sönder möbler som jag inte kan transportera bort själv. Det är svettigt, smärtsamt och det tar tid. Men bara man är envis så går det. Och jag personligen skulle absolut göra på det sättet med ett lik om jag var tvungen, alltså om tex anarki rådde och jag behövde få bort ett lik.

Jag har också varit med om situationer där jag har flyttat tunga saker utomhus, och har väldigt dålig erfarenhet av det. Alltid nyfikna människor som kollar på en och undrar vad man håller på med. Så att hålla sig hemma är helt klart att föredra.

Tänk också på att det kan vara så att de som kommer undan med mord, är just de som gör sig av med liket hemma, och därför hör man sällan om sånt. Och det kan kanske förklara en del försvinnanden.

Du kan ju inte jämföra styckning av en människa med att såga isär möbler. Är övertygad om att ifall du mördat någon i din lägenhet vore det mest troliga, att du tömde tarmen i byxorna och rusade därifrån.
Senast redigerad av April62 2019-11-24 kl. 03:25.
Citera
2019-11-24, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så du tycker alltså att en mördare är ett bra exempel på en rationell person?

Jag vet att det går med enkla redskap att stycka djur på ett liknande sätt, alltså avskilja mjukdelarna från skelettet. Och rått kött går att mixa.

Det jag har att gå på är att mannen är misstänkt för mord, och att kroppen saknas.

Du kan anklaga nästan alla i tråden för att förleda tråden. Finns inga belägg ännu för någon förhöjd elförbrukning tex.
En mördare kan vara i affekt, eller helt oberörd. Det säger jag inget om. Det var du som anförde det spekulativt rationella argumentet om viktminskning (för att underlätta s k transportstyckning) genom urtagning av inälvor, som sedan skulle ha mixats - med allt det kladd det innebär och risk för efterlämnande av spår (potentiell teknisk bevisning) det innebär. Det är en livlig, och förledande fantasi.

Jag har inte alls följt detta case, vare sig i MSM eller här på tråden, så om någon har några tekniska fynd eller vittnesmål (ange i så fall källa) i ärendet, tar jag gärna del av dem.
Citera
2019-11-24, 03:24
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Du kan inte bli mer naiv käre vän. Allt är inte svart eller vitt i världen. Allt är inte demokrati. Inte ens i västvärlden. Läs lite kring hur omvärlden funkar. Även i väst. Så inser du snart! Lite källkritik skadar inte

Jag har studerat omvärlden i 40 år. Skall du anklaga mig för bristande källkritik så bör du börja med att ge detaljer kring Varför du anser att Jag har fel?

Citat:
Nog om detta. Han kommer skvalpa till slut när torteringen gör så ont. Både fysiskt o mentalt.

Jag har kunskaper kring tortyr som är så extensiva att jag kan få Dig att erkänna att du haft sex med ALLA barn i ditt bostadsområde. Betyder det att Du är en barnvåldtäktsman, eller betyder det bara att Jag är så duktig på att stimulera smärtcentrum i folk att jag kan få dem att erkänna precis vad som helst för förmånen att få slippa mottaga mer smärta?

Citat:
Och om han nu är "oskyldig" så hade jag iaf inte brytt mig personligen om skadestånd eller om han ens lever..

Som f.d Terrormisstänkt (och 2 år senare Friad i domstol) så är jag evinnerligt tacksam över att Ditt genträd aldrig givits tillträde till beslutande positioner i Sverige.
Citera
2019-11-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har kunskaper kring tortyr som är så extensiva att jag kan få Dig att erkänna att du haft sex med ALLA barn i ditt bostadsområde. Betyder det att Du är en barnvåldtäktsman, eller betyder det bara att Jag är så duktig på att stimulera smärtcentrum i folk att jag kan få dem att erkänna precis vad som helst för förmånen att få slippa mottaga mer smärta?

Det är alldeles för sent på dygnet för att inleda en diskussion med en person som vet allting och har gjort allting. (Du)

Syftet skulle ju inte vara o få honom o säga vad som helst. Det skulle knappast hjälpa med ett erkännande utan någon kropp. Vem som helst kan säga vad som helt under tortyr.

Syftet vore att få information som leder till kroppen.

Var denna förklaringen lite tydligare? Eller ska du fortsätta spela mänskliga rättigheter kortet på mig?

Har inte någonstans sagt tidigare att dem ska tortera honom för att få ett tomt erkännande bara.

För det där skulle ändå inte leda någonstans..

Tills vidare. Godnatt min vän. Ännu en arbetsdag väntar för mig. Trots att det är tur att jag inte sitter på någon betydande position enligt dig
Citera
2019-11-24, 03:34
Medlem
Har ju inte nämnts supermycket om W's familj, men verkar som att det är en bit från den idylliska familjen i vilket fall. Dock undrar jag en del om hennes "syster"? https://www.facebook.com/profile.php?id=100009205092489, har ingen personlig erfarenhet av att ens syster försvinner, men nivån på hennes postande på fb känns inte som den ultimata sörjande systern? Haft lite koll på sociala medier på familjemedlemmar i liknande fall och de är väldigt lowkey med sitt postande under letande/utredning, max två inlägg a la "hjälp oss hitta vår dotter".

Känns som familjen är rätt trasig i brist på bättre uttryck? Om det dessutom stämmer att W åkte hem till sin pojkväns pappa för att ventilera efter bråk måste ju förhållandet med hennes familj varit ganska ansträngt? Vill med detta säga väldigt naivt att jag hoppas hon fått nog av sin tillvaro och rymt, även om det inte känns sannolikt, hade det varit en fin utsago. Vet inte varför men tänker på My i Götene som försvann för något år sen som hade tagit sitt liv. Är den sistnämnda teorin om självmord helt utesluten?
Citera
2019-11-24, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Känns väldigt långsökt, har aldrig hört någon som byggt en majbrasa i november-månad.

Nä, inte byggt färdigt men börjat lägga på hög för att sedan elda upp kring valborg? 🤔
Citera
2019-11-24, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Du kan ju inte jämföra styckning av en människa med att såga isär möbler. Är övertygad om att ifall du mördat någon i din lägenhet vore det mest troliga, att du tömde tarmen i byxorna och rusade därifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
En mördare kan vara i affekt, eller helt oberörd. Det säger jag inget om. Det var du som anförde det spekulativt rationella argumentet om viktminskning (för att underlätta s k transportstyckning) genom urtagning av inälvor, som sedan skulle ha mixats - med allt det kladd det innebär och risk för efterlämnande av spår (potentiell teknisk bevisning) det innebär. Det är en livlig, och förledande fantasi.

Jag har inte alls följt detta case, vare sig i MSM eller här på tråden, så om någon har några tekniska fynd eller vittnesmål (ange i så fall källa) i ärendet, tar jag gärna del av dem.

Men fattar ni inte att om man har mördat någon i sin lägenhet, så är man i en situation som man måste göra något åt, man kan inte bara ignorera den situationen.
Och om ni tror att alla som har mördat någon direkt går och hämtar en väska och lägger i liket, och kör iväg det till en sjö och dumpar det där, då tror ni nog fel. Man tänker nog en hel del på hur man ska göra innan, och man gör inte alltid det mest logiska och rationella.

Och om man då bestämmer sig för att såga sönder liket först för att underlätta transporten, då gör man nog vanligen det i badrummet. Och då kan det nog bli så att man ser hur det rinner ut en massa blod som rinner ner i avloppet, och det blir en del köttslamsor när man sågar. Och så tänker man kanske att man kan fortsätta såga i kroppen för att öka mängden blod och köttslamsor som man kan spola ner i toaletten.
Det är nog ett högst troligt händelseförlopp om man väl har bestämt sig för att stycka.

Att det blir kladd tänker man nog att man kan fixa senare, speciellt om styckningen genomförs i badrummet. Finns det dessutom redan blod från mordet i lägenheten så måste man ju ändå städa ordentligt efteråt.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-24 kl. 03:59.
Citera
2019-11-24, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydiana
Har ju inte nämnts supermycket om W's familj, men verkar som att det är en bit från den idylliska familjen i vilket fall. Dock undrar jag en del om hennes "syster"? https://www.facebook.com/profile.php?id=100009205092489, har ingen personlig erfarenhet av att ens syster försvinner, men nivån på hennes postande på fb känns inte som den ultimata sörjande systern? Haft lite koll på sociala medier på familjemedlemmar i liknande fall och de är väldigt lowkey med sitt postande under letande/utredning, max två inlägg a la "hjälp oss hitta vår dotter".

Känns som familjen är rätt trasig i brist på bättre uttryck? Om det dessutom stämmer att W åkte hem till sin pojkväns pappa för att ventilera efter bråk måste ju förhållandet med hennes familj varit ganska ansträngt? Vill med detta säga väldigt naivt att jag hoppas hon fått nog av sin tillvaro och rymt, även om det inte känns sannolikt, hade det varit en fin utsago. Vet inte varför men tänker på My i Götene som försvann för något år sen som hade tagit sitt liv. Är den sistnämnda teorin om självmord helt utesluten?

Det är väl alla delningar med kommentar samt hennes uppdateringar av mötesplatser med tider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in