2019-11-24, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
vad är det för golv i dessa lägenheter? folk skriver riva upp golven, då borde det vara golv med plankor och inte laminatgolv.
Och hur tar du bort laminatgolv då? Laminatgolv är fastklistrat, och måste således rivas loss. Om jag ska vara petig tror jag polisen bryter upp parkettgolv med kofot.
Citera
2019-11-24, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag satsar en slant på att polisen har gått igenom kameror på Shell i Ljungskile, MGM syns på bild, handlar kanske tändvätska, det upprättas en händelserapport vid samma tid som MGM anhålls, materialet används sedan av åklagaren som bevis i häktningsframställan några dygn därefter.

Tändvätska eller inte, MGM var på eller vid Shell, men uppger annat i förhör.

Därav det massiva sökandet kring platsen, kunde finnas spår från MGM eller E där.
Vem är E?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Okej, det blir ju lite mer kött på benen ändå. Utan att bli ett faktum. Men dom tog inte med sig något av golvet? Jävla skumt det också. Måste varit extremt välstädat då, när man letar efter spår i och under golvet.

Ja jag anser att skvallret är ett skvaller med tyngd då jag dels vet vem grannen är som sagt detta, och jag då känner min anhörig väldigt bra.

Jag tänker att teknikerna mycket väl kunnat ta med sig saker bara att grannen inte sett det, men vad personen sa så såg de inte att något togs med.
Citera
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Några större mängder blod lär inte sippra igenom ett parkettgolv heller.

Krävs inga större mängder för att kunna säkra DNA... Ett parkettgolv kan du städa, men inte i springorna.
Citera
2019-11-24, 00:32
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Troligen detta inlägg som är upphovet till det. Snack? ej verifierat. Sid 531.

Ursprungligen postat av MLANEE
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande..
Tack!
Trodde de var information som jag missat. De här går ju inte att lägga någon vikt vid tyvärr så länge de bara är "väldigt säker källa".

OM det brutits upp nåt golv så har de hittat spår redan innan.
Sen tror inte jag att man är då dum så att man styckar en kropp i vardagsrummet, hur stressad man än är.
Men offret kan ju lämnat spår på annat sätt tex genom skada.
Citera
2019-11-24, 00:33
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Och hur tar du bort laminatgolv då? Laminatgolv är fastklistrat, och måste således rivas loss. Om jag ska vara petig tror jag polisen bryter upp parkettgolv med kofot.

Det är väl enklare att städa och få bort blod om det är laminattgolv? är det golv med plankor så droppar det ner blod mellan plankorna
Citera
2019-11-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Detta var ju jävligt intressant!
Med lördag borde räknas enligt förbrukning då från fredagsnatten kl 00.01 den 15/11 till och med fram tills lördag natt 00.00.

Så torsdag 14/11 är sista gången Wilma sågs + bråk från lägenheten under kvällen.
Han dödar henne.

15/11 fullt upptagen med att göra sig av med kroppen,på ett eller annnat sätt men troligtvis nattetid/väldigt tidigt morgon mellan 14e-15e.

15/11- Kommer hem och sanerar hemmet för att eliminera alla spår av mord på Wilma.

Avslutar sin städinsats genom att antingen fredag, sen e-middag/tidig kväll eller lördag fm genom att åka och fixa en luftrenare som sedan får stå på max hela natten fred-lörd och under hela lördagen, för att filtrera bort ovälkomna partiklar i luften=elförbrukningen skjuter i höjden.

Läste att vissa luftrenare anpassade för ca 90kmv KAN ta
bort så mkt som 99,7% av partiklarna i luften. Från bla damm,rengöringsmedel, allergener från pollen, bakterier och djuravlagringar(?).

Ren luft från icke önskade partiklar verkar det iaf kunna bli om man är beredd att hosta upp några lax.

Kanske yrar jag i nattmössan nu,va vet jag.
Skumt med förbrukningen iaf.

Ozoneair - Norrlandsprodukt från Luleå
https://www.ozoneair.se/vara-produkter/ozoneair-plus/

Om det är lukt man vill bli av med. Kroppen börjar utsöndra kadaverin efter ca 30 minuter, det är det sk likhundar bl.a. är ute efter. Oavsett dödsorsak.

Har MGM fått bärhjälp och trpt ordnad finns eg ingen anledning till styckning. Han kan även valt att strypa henne.
Kanske tar en stund att ordna rent praktiskt med hjälpen eller att man ville vänta till grannarna somnat.
Senast redigerad av Remark 2019-11-24 kl. 00:49.
Citera
2019-11-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Fundera över nedastående fakta:

Polisen tror Wilma mördades på torsdagen.

Samma dag hör en granne så störande ljud från bråk att han överväger gå och ringa på i lägenheten. Han gör aldrig det, eftersom ljuden plötsligt upphör.

På natten hörs ovanligt tunga steg i trapphuset.

Polisen sökt flera gånger i MGMs lägenhet. Något fynd, av tekniker eller hund, gör att de förutom att bryta upp förråd i fastigheten även bryter upp golv inne i lägenheten.

Av ovanstående måste man dra slutsatsen att Wilma dödades i lägenheten på torsdagen, att man sannolikt funnit blod och därför brutit upp golvet, och att det således finns risk att kroppen blivit delad inför transport.

Fundera över ovanstående "fakta": det finns inget belägg för att polisen har brutit upp golvet eller för att BO har blivit delad inför transport.
Citera
2019-11-24, 00:35
Medlem
Citat:
Det är väl enklare att städa och få bort blod om det är laminattgolv? är det golv med plankor så droppar det ner blod mellan plankorna
Men det kan finnas spår av blod ändå, men då använder de Luminol först, sedan river de upp golvet för att hitta mer blod.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Krävs inga större mängder för att kunna säkra DNA... Ett parkettgolv kan du städa, men inte i springorna.

För att det ska vara av värde måste dom ju hitta en stor blodansamling. För att bara hitta hennes DNA är inget konstigt. Hon bodde ju där. Eventuellt är det inte ens något konstigt med någon liten bloddroppe på golvet. Men börjar det vara i taket, väggar, stora blaffor under golvet. Då är det ju en annan grej va.
Citera
Medlem
Snubchurps avatar
Familjen brukar ju vara väldigt involverad när det gäller mord med hedersmotiv. MGM har väl genomfört detta med någon i familjen.
Citera
2019-11-24, 00:37
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MLANEE
Ja jag anser att skvallret är ett skvaller med tyngd då jag dels vet vem grannen är som sagt detta, och jag då känner min anhörig väldigt bra.

Jag tänker att teknikerna mycket väl kunnat ta med sig saker bara att grannen inte sett det, men vad personen sa så såg de inte att något togs med.

Väldigt intressant tack för att du delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in