2019-11-24, 00:17
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
vad är det för golv i dessa lägenheter? folk skriver riva upp golven, då borde det vara golv med plankor och inte laminatgolv.
Va? Laminatgolv sliter man upp hur lätt som helst. Kan även vara parkett eller fiskbens golv.
Citera
2019-11-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Lördagen...

Detta var ju jävligt intressant!
Med lördag borde räknas enligt förbrukning då från fredagsnatten kl 00.01 den 15/11 till och med fram tills lördag natt 00.00.

Så torsdag 14/11 är sista gången Wilma sågs + bråk från lägenheten under kvällen.
Han dödar henne.

15/11 fullt upptagen med att göra sig av med kroppen,på ett eller annnat sätt men troligtvis nattetid/väldigt tidigt morgon mellan 14e-15e.

15/11- Kommer hem och sanerar hemmet för att eliminera alla spår av mord på Wilma.

Avslutar sin städinsats genom att antingen fredag, sen e-middag/tidig kväll eller lördag fm genom att åka och fixa en luftrenare som sedan får stå på max hela natten fred-lörd och under hela lördagen, för att filtrera bort ovälkomna partiklar i luften=elförbrukningen blir mkt högre.

Läste att vissa luftrenare anpassade för ca 90kmv KAN ta
bort så mkt som 99,7% av partiklarna i luften. Från bla damm,rengöringsmedel, allergener från pollen, bakterier och djuravlagringar(?).

Ren luft från icke önskade partiklar verkar det iaf kunna bli om man är beredd att hosta upp några lax.

Kanske yrar jag i nattmössan nu,va vet jag.
Skumt med förbrukningen iaf.

EDIT-Fick just besked om att en luftrenare drar ungefär som en glödlampa så hej nattmössan och god natt
Senast redigerad av Strogge123 2019-11-24 kl. 00:37.
Citera
2019-11-24, 00:19
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Kan man inte riva upp ett laminatgolv? Och vill man nu säkra spår kan det vara lämpligt att kolla i skarvar mm.

En större blodsamling rinner inte igenom det.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det enda som är trådsanning är att golvet är uppbrutet. Övrig info är hämtad från MSM.

Edit: nu blir jag osäker på varifrån info kommer att hund markerat, detta kan ev också vara trådsanning? Någon som vet?

Jag har då inte läst om hund i lägenheten i media eller annanstans, än här inne. Du ser hur farligt det är med trådsanningar Man får ju spekulera, men farligt snabbt blir saker faktum. Som inte är det.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Var ar man sagt att man brutit upp golvet?
Troligen detta inlägg som är upphovet till det. Snack? ej verifierat. Sid 531.

Ursprungligen postat av MLANEE
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande..
Citera
2019-11-24, 00:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Angående golvet. Sök på "golvet" i tråden. Så gjorde jag och fick svar. Någon i tråden hävdade att hen hört det från säker källa.
Hur sökte du då?
Senast redigerad av hippili 2019-11-24 kl. 00:22.
Citera
2019-11-24, 00:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Antag att det vore ett extra elelement på 2000 watt som går kontinuerligt.På en timme drar det 2 Kwh.
På ett dygn blir det 24x2 Kwh. Dvs 48 kwh. Det finns folk som är frusna av sig och vill köra på med extra värme.Fast dyrt är det i längden.

Jag ligger efter i tråden, om ingen annan redan frågat......vad drar en frys eller 2 som ska frysa ner något stort.........
Citera
2019-11-24, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Detta var ju jävligt intressant!
Med lördag borde räknas enligt förbrukning då från fredagsnatten kl 00.01 den 15/11 till och med fram tills lördag natt 00.00.

Så torsdag 14/11 är sista gången Wilma sågs + bråk från lägenheten under kvällen.
Han dödar henne.

15/11 fullt upptagen med att göra sig av med kroppen,på ett eller annnat sätt men troligtvis nattetid/väldigt tidigt morgon mellan 14e-15e.

15/11- Kommer hem och sanerar hemmet för att eliminera alla spår av mord på Wilma.

Avslutar sin städinsats genom att antingen fredag, sen e-middag/tidig kväll eller lördag fm genom att åka och fixa en luftrenare som sedan får stå på max hela natten fred-lörd och under hela lördagen, för att filtrera bort ovälkomna partiklar i luften=elförbrukningen skjuter i höjden.

Läste att vissa luftrenare anpassade för ca 90kmv KAN ta
bort så mkt som 99,7% av partiklarna i luften. Från bla damm,rengöringsmedel, allergener från pollen, bakterier och djuravlagringar(?).

Ren luft från icke önskade partiklar verkar det iaf kunna bli om man är beredd att hosta upp några lax.

Kanske yrar jag i nattmössan nu,va vet jag.
Skumt med förbrukningen iaf.
I en luftrenare är det fläkten som drar ström, och det är bara några få watt, ungefär som en glödlampa.
Citera
2019-11-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
vad är det för golv i dessa lägenheter? folk skriver riva upp golven, då borde det vara golv med plankor och inte laminatgolv.
Det är väl inte omöjligt att det är parkettgolv. Det har vi i vårt vardagsrum i hyreslägenhet.
Citera
2019-11-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Håller med dig helt och hållet man tar sig till en säker plats där man har varit några gånger tidigare och känner till. Väldigt viktigt att kolla vilka rutter han känner sig bekväm med.

Påstår inte att du eller någon annan har fel, men försöker tänka tvärtom också. Troligt är att han förväntade sig att bli misstänkt, och därför ville hitta ett så oväntat gömställe som möjligt. Han kan då ha tänkt att ställen där han varit förut kan spåras/tipsas om, och därför vill han undvika dessa. Sedan vill man såklart inte åka ut helt slumpmässigt heller, så rimligt är då att kolla på satellitbilder över området, hitta en svårfunnen plats, och ta reda på vilka vägar som leder dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Troligen detta inlägg som är upphovet till det. Snack? ej verifierat. Sid 531.

Ursprungligen postat av MLANEE
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande..
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
"Ursprungligen postat av MLANEE
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande.."

Ok, hörsägen alltså vilket har noll trovärdighet i dagsläget. Då kan jag stryka den punkten just nu.
Tack!
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har då inte läst om hund i lägenheten i media eller annanstans, än här inne. Du ser hur farligt det är med trådsanningar Man får ju spekulera, men farligt snabbt blir saker faktum. Som inte är det.

Joo, det har framkommit i media att lägenheten sökts av med hundar. Alltså ingen trådsanning. Huruvida hundar har markerat i lägenheten är för mig okänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in