2019-11-24, 00:06
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreekWolf
Precis som jag skrev i tidigare inlägg. Det kan vara ett alternativ. Tror dock fortfarande att kroppen lämnat lägenheten strax efter att den bragts om livet.

Ja ingen vill ha en död kropp i hemmet så jag tror MGM planerad väl att dölja spår väl då inget blod eller teknisk bevisning verkar finnas i mgms lägenhet. Polisen har inte uttalet sig om dem hittat något i mgms lägenhet . Vanligt vis brukar polisen berätta ifall spår finns i lägenheten. inget kropp inget bevis . MGMs först amatör mord verkar ha lyckats än så länge. Inget kropp inget bevis . Tror att MGM vill försvara sig att det är inte han så länge inte kroppen är funnen.
Citera
2019-11-24, 00:06
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu börjar det bli intressant.. Det där kan vara väldigt värdefull information.

I det här sammanhanget säger det mig att det kan ha funnits skäl att svabba ned stora mängder vatten. Sen förefaller då en torkfläkt ha använts (däran elförbrukningen) för att återställa sakernas tillstånd.

Det skall du absolut föra vidare till polisen.

Väljer att kommentera mitt eget inlägg.

I förlängningen skulle detta kunna peka på att kroppen har styckats.
Citera
2019-11-24, 00:07
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Fundera över nedastående fakta:

Polisen tror Wilma mördades på torsdagen.

Samma dag hör en granne så störande ljud från bråk att han överväger gå och ringa på i lägenheten. Han gör aldrig det, eftersom ljuden plötsligt upphör.

På natten hörs ovanligt tunga steg i trapphuset.

Polisen sökt flera gånger i MGMs lägenhet. Något fynd, av tekniker eller hund, gör att de förutom att bryta upp förråd i fastigheten även bryter upp golv inne i lägenheten.

Av ovanstående måste man dra slutsatsen att Wilma dödades i lägenheten på torsdagen, att man sannolikt funnit blod och därför brutit upp golvet, och att det således finns risk att kroppen blivit delad inför transport.
Var ar man sagt att man brutit upp golvet?
Citera
2019-11-24, 00:08
Medlem
Citat:

Samma dag hör en granne så störande ljud från bråk att han överväger gå och ringa på i lägenheten. Han gör aldrig det, eftersom ljuden plötsligt upphör.

Polisen sökt flera gånger i MGMs lägenhet. Något fynd, av tekniker eller hund, gör att de förutom att bryta upp förråd i fastigheten även bryter upp golv inne i lägenheten.

Av ovanstående måste man dra slutsatsen att Wilma dödades i lägenheten på torsdagen, att man sannolikt funnit blod och därför brutit upp golvet, och att det således finns risk att kroppen blivit delad inför transport.

Har tänkt detsamma. Visst, enligt statistiken är det inte vanligt med styckmord men det händer ändå. Har lyssnat på två rättegångar under en kortare tid där offret styckats och har även följt andra fall bakåt i tiden. Så det är inte så ovanligt. Vi har ju Jonna - en hästtjej som i panik styckade Lovisa. Det var ingen som skulle kunna tro det.
Citera
2019-11-24, 00:10
Medlem
Angående golvet. Sök på "golvet" i tråden. Så gjorde jag och fick svar. Någon i tråden hävdade att hen hört det från säker källa.
Citera
2019-11-24, 00:11
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Har dom brutit upp golv? Har du länk?

"Ursprungligen postat av MLANEE
Fick höra av väldigt säker källa att de brutit upp golvet och undersökt i MGM's lägenhet, men inte tagit något med sig. Frågan är om de hittat något, eller om det gjorts pga brist på fynd i lägenheten, tänker då främst blod och liknande.."
Citera
Medlem
Faxes avatar
vad är det för golv i dessa lägenheter? folk skriver riva upp golven, då borde det vara golv med plankor och inte laminatgolv.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:

Jo visst. Men mycket av det där är trådsanningar. Vi vet inte om det brutits upp nåt golv, och vi vet inte om någon hund markerat på något i lägenheten heller. Det är spekulationer av att en polis hade en kofot med sig. Och att man sett en hund nånstans.
Citera
2019-11-24, 00:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Om man tror att det värsta har hänt och att mgm är skyldig så är ju hans jobb(hemtjänst?) intressant.Jag tror inte man kör på måfå utan att man kör till ett ställe man känner till. Kanske ett ställe man varit relativt nyligen? Så alla rutter mgm kört i jobbet blir ju automatiskt intressanta. Det blir säkert rätt mycket, men något ställe där mgm borde ha reflekterat över terräng som tät skog eller närhet till vatten.
Kanske någon rastplats? Eller iaf ngn plats där mgm av någon anledning gått ur bilen och sett sig litet om.

Om det är ngn annan än mgm som forslat bort en eventuell kropp så blir det värre, då tillkommer alla platser som den personen kan ha valt.

Men om man tror mitt i natten så borde det vara en plats man känner till och ändå hyffsat nära?

Håller med dig helt och hållet man tar sig till en säker plats där man har varit några gånger tidigare och känner till. Väldigt viktigt att kolla vilka rutter han känner sig bekväm med.
Citera
2019-11-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Inga fynd i polisens sökande efter Wilma: "Vi fortsätter med full kraft på söndagen"
Polisens misstanke är att Wilma mördades torsdagen den 14 november. Varken polis eller åklagare har velat säga var man misstänker att brottet har begåtts. I häktningsframställan har vice åklagare Caroline Fransson angett "Uddevalla kommun" som brottsplats.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/inga-fynd-i-polisens-s%C3%B6kande-efter-wilma-vi-forts%C3%A4tter-med-full-kraft-p%C3%A5-s%C3%B6ndage n-1.20709335

Jag tycker det är märkligt att man inte finner något måste jag säga. Frågan är var brottsplatsen är då?
Kan det vara i hans lägenhet? Kan dom ha rest någonstans? Tidigare har det dröjt innan man funnit delar eller kroppar, och även dröjt att få till teknisk bevisning på brottsplatsen så som i en lägenhet.
Att han inte knäcks är frustrerande. Vi ska väl inte få ett fall utan en kropp hoppas jag.

Låter nästan som att utredarna vet någonting ang. brottsplatsen, men inget om var kroppen finns. Har haft samma tanke som "Enoch.Thulin" här några inlägg bakåt att MGM haft hjälp, hjälpen som dumpat kroppen utan att MGM varit med. Eventuellt varit i mer eller mindre i panik - ringt pappa, "...jag lovar..." som pappan sa men han kanske har lovat bara att det inte var meningen etc....
Citera
2019-11-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
vad är det för golv i dessa lägenheter? folk skriver riva upp golven, då borde det vara golv med plankor och inte laminatgolv.

Kan man inte riva upp ett laminatgolv? Och vill man nu säkra spår kan det vara lämpligt att kolla i skarvar mm.
Citera
2019-11-24, 00:15
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jo visst. Men mycket av det där är trådsanningar. Vi vet inte om det brutits upp nåt golv, och vi vet inte om någon hund markerat på något i lägenheten heller. Det är spekulationer av att en polis hade en kofot med sig. Och att man sett en hund nånstans.

Det enda som är trådsanning är att golvet är uppbrutet. Övrig info är hämtad från MSM.

Edit: nu blir jag osäker på varifrån info kommer att hund markerat, detta kan ev också vara trådsanning? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in