2019-11-23, 22:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Det ser nog inte så bra ut om han ringer o ger den infon. Då personen har info som han egentligen inte borde ha.

LÅT STÅ

.. här på fb då. Utredarna läser här, liksom även massmedia. Någon kommer forska på det, då detta med elförbrukningen nu fått florera ett antal sidor.
Citera
2019-11-23, 22:10
Medlem
tinkyminkys avatar
Ang. elförbrukningen.. om han har tvättmaskin i lägenheten så kanske han har tvättat någonting som det har kommit blod på...?
Citera
2019-11-23, 22:10
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenD
Hmm... en köttkvarn på 2 kw som ”maler” i 15 timmar...
. Dna överallt sen.
Citera
2019-11-23, 22:11
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jo det kan man ju tycka. Men det beror kanske lite på vilken tid det sker också. Stegen i trappen var mitt i natten om jag fattat rätt. Men visst.

Men med infon on elförbrukningen bör dom ju analysera hans ugn, frys, och allt annat som förbrukar mycket i lägenheten om dom går för fulla muggar.
Kan ju dragits upp eller ner någon slags maskin i trapphuset för att inte väcka misstankar dagtid
Citera
2019-11-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Försökt dölja blod vilket är nästan hopplöst... Skurmaskin? Ozonmaskin eller vad den kallas för att neutralisera lukt 2kwh?

Klorin har väll de flesta hemma och raderar DNA/blod effektivt.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonov14
En normal lägenhet med två personer förbrukar ca 7-10 kw/h dygn.
(Om det inte är en egen uppvärmnings anl i lägenheten).
Lägg på någon kw/h vid fler personer.
Ja jag har kallhyra och förbrukade 500 kWh under oktober, 16 ca per dygn då
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag vet inte om någon har inspekterats. Men det finns bara två begravningsplatser i uddevalla. Dessa ligger precis mitt i smeten så att säga och folk besöker dessa dagligen.

På så vis, tackar! Då släpper jag mina funderingar kring detta.
Citera
2019-11-23, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgNO3
Blatterior maler sannolikt inte sin egna köttfärs. Det är t.o.m. ovanligt att mer seriösa restauranger gör det.

Om det är den nuvarande MGM:n som har mördat flickan var kroppen dessutom högst sannolikt fortfarande i ett och samma stycke vid ev. uppbränning/ improviserad sjöbegravning/ undangömning.

Att stycka en kropp kräver goda förkunskaper och rejäla verktyg, och det är när man har arbetsro och en adekvat arbetsplats. Det hade troligtvis inte denna MGM
.

Förutom det där med verktyg är det kvalificerat skitprat, styckmörderskan i Askersund klarade av att stycka sin rival, relativ tidspress, bära ut kroppsdelarna i Ikeakassar, och ha detta i bilen när hon jobbade och uppträdde som om inget hade hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Läste att man sökte i någon sjö med dykare Låter ju nästan omöjligt? Är det inte effektivare att montera sonar eller något liknade på en jetski och glida runt i 30 knop? Eller är man rädd för att störa fiskarna?
Om du åker i 30 knop så kan jag lova att man inte hinner se någonting alls.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Ang. elförbrukningen.. om han har tvättmaskin i lägenheten så kanske han har tvättat någonting som det har kommit blod på...?

Ptja, Han skulle behöva köra ungefär 20st tvättar på 60 grader då för att komma upp i det. Det blir mycket tvätt det.
Citera
2019-11-23, 22:14
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Klorin har väll de flesta hemma och raderar DNA/blod effektivt.
Inte om det går in i trä tex...
Citera
2019-11-23, 22:14
Medlem
Kan inte släppa att någon skrivit att det finns en bilverkstad med koppling till pappan uppe på samma väg som bilbranden imorse!

Kan vi få fram mer om det?

Det skulle ju kunna innebära att det skulle kunna vara en frakt bil som är bränd eller liknande!

Det kan finnas stora utrymmen som inte är sökta isåfall..

Det finnes ju bilskrot vid Raknebo osv..

Vad säger ni om det, vet att kolla ordentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in