2019-11-23, 21:32
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Det är fristående små hus på rad.

Så alla bor i samma hus

Aha 🤔 Ja då förefaller det ju lite märkligt.. men det finns säkert någon rimlig förklaring. Vänner eller syskon som inte har egen bostad pga ekonomi, betalningsanmärkning eller dylikt.
Citera
2019-11-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Om hans familj har hjälpt honom med kroppen så kan den fan finnas vartsomhelst i Sverige.... han har haft 3 dagar på sig att städa undan 😓 visst, troligast är väl att han vill bli av med kroppen så fort som möjligt men det är faktiskt skrämmande att de gått så många dagar som hon inte ens var saknad.

De här diskussionerna om hjälpredor som skulle ha hjälpt till att stycka en kropp eller ens forsla bort den timvis liggande i en bil... är det realistiskt eller kriminologiskt sannolikt? "Vanliga" människor som inte är psykopater och har planerat nåt i 10 år borde liksom flippa på nåt sätt om de mördar någon eller hjälper till med body disposal, och ju fler som är inblandade desto mer osannolikt att alla lyckas hålla masken efteråt. Dessutom själva MGM's sinnesfrid borde störas om han vet att det hela inte bara hänger på honom utan på att flera andra ska hålla käften för alltid..

Skulle t.ex. pappan verkligen kunnat ha hjälpt sonen städa blod från hela rummet som efter badkarsscenen i breaking bad och sen dagen efter sitta och blint neka i förhör utan att en (bra) förhörsledare skulle snappat upp att nåt verkar skumt?

Kasst att det tog 3 dar innan de tog in MGM för förhör oavsett..
Citera
2019-11-23, 21:34
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppa555
Det är sant, måste vara sjukt frustrerande att söka nått som verkar ha gått upp i rök....Eller tror du att dom vet mycket som inte omvärlden vet? Allt verkar just nu lite dödfött! Sjukt tragiskt är händelsen iaf

Klart dom vet mer.
Min personliga uppfattning är att polisen egentligen inte har någonting som binder honom öht.

Utan dom utgår mer från vad som är klassiskt.
9 av 10 såna här fall så är det alltid ens partner/ex partner som GM

Dom har bråkat innan, bråket gick över styr och där misste wilma livet. Det är uppenbart. Men någon teknisk bevisning existerar inte.

Något vi kan anta iallafall. Hittar dom inte kroppen. Så talar mycket för att GM går fri.
Senast redigerad av Peyz 2019-11-23 kl. 21:37.
Citera
2019-11-23, 21:35
Medlem
GNOMDSs avatar
En sak som är märklig är att polisen gick med en stor bultsax flera dagar efter i GM lägenhet och källare.Tog lite väl lång tid tycker jag att börja undersöka ordentligt.Borde ha gjorts med en gång.
I samma veva gjordes hundsök i lägenheten.Återigen lite väl senfärdigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Det är fristående små hus på rad.

Så alla bor i samma hus
Okej??? Mer info om det?
Citera
Medlem
sodars avatar
Frustrerande. Känns som man står och stampar. Men vad vet jag, befinner mig inte i polishuset.

Jag verkar vara ensam om att sakta men säkert inte misstänka pojkvännen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Om man i vanliga fall förbrukar 10-15 kWh/dygn och helt plötsligt under ett dygn förbrukar över 40 kW, vad kan vara orsaken? En avfuktare?
Vars har du hört det?
Citera
2019-11-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carpemore
Vad som framkommit i förhören med mannen uttalar sig varken Sten-Rune Timmersjö eller Beatrice Rämsell om, men advokaten menar att pojkvännen inte blev överraskad över att han häktades, trots att han nekar till alla anklagelser. - Expressen

Enligt Göteborgs-Posten undrar MGM varför han är misstänkt, han förstår inte varför. Och enligt Expressen är han alltså inte överraskad?
Citera
2019-11-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja något. Men vad? Knäckfrågan framför andra nu.

Häktad nu i 2 v.

Det de har är antagligen att han (har läst i tråden) fångats på en kamera på någon mack i Ljungskile
i början av W:s försvinnande. Och tydligen nekade han till att han varit där, men motbevisats.
Det är min uppfattning av allt som stått.
Det kan nog räcka för häktning, särskilt om han uttalat sig osammanhängande.
..
Sedan undrar jag hur en 22 - åring klarar att tiga så länge ...
Det kan bero på att någon mer är inblandad så att han har stöd från någon.
Citera
2019-11-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Om man i vanliga fall förbrukar 10-15 kWh/dygn och helt plötsligt under ett dygn förbrukar över 40 kW, vad kan vara orsaken? En avfuktare?

Varifrån kommer de här siffrorna?
Citera
2019-11-23, 21:38
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Klart dom vet mer.
Min personliga uppfattning är att polisen egentligen inte har någonting som binder honom öht.

Utan dom utgår mer är klassiskt.
9 av 10 såna här fall så är det alltid ens partner/ex partner som mördats.

Dom har bråkat innan, bråket gick över styr och där misste wilma livet. Det är uppenbart. Men någon teknisk bevisning existerar inte.

Något vi kan anta iallafall. Hittar dom inte kroppen. Så talar mycket för att GM går fri.

Så är det.. Men sjukt att GM inte lyckats att lämna nått spår, jag menar tänker man på minsta lilla? Det brukar ju ofta vara nått som dom trillar dit på..

Anders Eklund (Englas mördare) hade ju ”oturen” att bli fotograferad av någon helt random..

Något Spår måste ju GM ändå ha lämnat.. tycker man.
Citera
2019-11-23, 21:38
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Märkligt, för det jag läst är ju att de inte vill kommentera alls vad de har eller inte har.

Ifall jag hittar det skickar jag till dig.

Mycket som är märkligt, de gick även ut med att man misstänkte mord och i samma stund hoppades de på att hitta henne vid liv. Känns oproffsigt på nåt sätt när man tittar utifrån. Och märkligt att de inte går ut med mer information. Som att locket är på, alla vill att hon ska hittas och hade mer kommit fram så hade allmännheten kanske kunnat hjälpa till lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in