2019-11-23, 21:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppa555
Vad är polisens strategi? Hur länge kommer man att lägga resurser på att söka och leta?
Dem kommer förmodligen söka till mitten slutet nästa vecka hittar dem inget tills dess, Så drar man ned resurserna och har inre spaning samt är den ngn som hittar så det blir genombrott i utredningen aktiverar man resurser ånyo!
Citera
2019-11-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur förklaras då att hennes tillhörigheter hittat eldade i närheten av Uddevalla. I övrigt kan ditt resonemang gå hem.
Är det verifierat att det var hennes? Har inte läst ngt om det.
Citera
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag förmodar att dom lägger ner när snön är här för att stanna. Möjligen återupptar dom sökandet till våren

Det är sant, måste vara sjukt frustrerande att söka nått som verkar ha gått upp i rök....Eller tror du att dom vet mycket som inte omvärlden vet? Allt verkar just nu lite dödfött! Sjukt tragiskt är händelsen iaf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Oj ursäkta, jag menade sannolika skäl (inte skäligen) Den högre graden. De har alltså nåt på honom.

Ja något. Men vad? Knäckfrågan framför andra nu.

Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Jag skrev fel.Jag menade sannolika skäl just för att kunna hålla honom häktad av utredningstekniska skäl.Så han inte sticker eller städar undan ev bevis.Polisen verkar kunna hålla honom i en månad tror jag.

Häktad nu i 2 v.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetmissyM
Undrar om polisen tar reda på förbrukningen av el i lägenheten? Vad för saker kan det finnas som fördubblar ens förbrukning under ett dygn?

Fördubblar?
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Dem kommer förmodligen söka till mitten slutet nästa vecka hittar dem inget tills dess, Så drar man ned resurserna och har inre spaning samt är den ngn som hittar så det blir genombrott i utredningen aktiverar man resurser ånyo!

Missing people brukar väl vara lite mer envisa än polisen?
Citera
2019-11-23, 21:30
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Brända kvinnokläder har hittats av frivilligorganisationen FIKK sannolikt omkring nordmanneröd/kuröd.
Veckans Brott klippet snackar om nära en skjutbana, det finns en på nimrods väg 25.

Fyll gärna på med info eller rätta mig.. tråden har blivit så rörig så tänkte en sammanfattning var bra.
Vet inte vilken skjutbana som avses, men det har snackats mycket om dynamitbacken också i tråden vad jag minns.

Det finns en skjutbana med åtminstone lerduvebanor på Nimrods väg. Det finns även skjutbanor (50m till 300m) vid dynamitbacken. Adress Kolonnvägen. Här är också den så kallade dynamitbacken (för utomsocknes är det då det som på kartor står som Excersisvägen, ett par hundra meter norr om Edingsvägen). Dessa skjutbanor är inte på Kuröd, men nästgårds så det är öppet för ihopblandning (med reservation för att jag själv blandar ihop det då jag inte följt med helt i rapporteringen av alla rykten och platser.)
Citera
2019-11-23, 21:31
Medlem
carpemores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Märkligt, för det jag läst är ju att de inte vill kommentera alls vad de har eller inte har.

Misstankarna mot mannen var först skäliga – den lägre misstankegraden – men senare ändrades de till sannolika skäl. Det gjordes, enligt åklagaren Caroline Fransson, ”efter förhör med den misstänkta och med personer som allteftersom är intressanta i utredningen samt utifrån omständigheter som framkommit i tekniska undersökningar”.

Vad som framkommit i förhören med mannen uttalar sig varken Sten-Rune Timmersjö eller Beatrice Rämsell om, men advokaten menar att pojkvännen inte blev överraskad över att han häktades, trots att han nekar till alla anklagelser. - Expressen
Citera
Medlem
foppa555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Ja, det låter väl rimligt. Om någon ur all allmänheten stöter på något fynd lär karusellen vara igång igen. Man tycker dock att all yta kring Uddevalla trakten borde vara finkammat i detta nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det verifierat att det var hennes? Har inte läst ngt om det.

Nej, det är inget officiellt i alla fall. Man väntar på den tekniska utredningen. Läste nånstans också att det inte ens var säkert att de brända skorna är skor överhuvudtaget, då det som var kvar bara var klumpar.
Citera
2019-11-23, 21:32
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag håller med dig. Vet inte vad man ska tro, även om mycket pekar på att hon tyvärr inte lever längre. Finns säkert väääldigt många ställen att gömma en kropp på och har MGM även fått hjälp av någon kan ju kroppen flyttats rätt långt från Uddevalla också. Men jag tycker det känns konstigt alltihop. För mig kan hon lika gärna ha mördats av någon annan likaväl som att hon kan ha kidnappats och fortfarande lever likaväl som att någon annan kan ha våldtagit och misshandlat henne och hon ligger och lider nånstans likaväl som att hon själv kan ha försvunnit och håller sig borta. Dessutom har polisen sagt i media att de hoppas på att hitta henne i livet, så det finns ingen klarhet i att hon faktiskt är död och då låter det som att det inte heller finns några som helst bevis på att hon mördats.
Håller med dig fullkomligt i det du säger totalt!
Då polisen säger dem hoppas finna hon vid liv så måste dem ha ngt belägg för den teorin, Annars går dem inte ut och säger så om dem inte har ngt fog för det!

Det är lite dit jag vill ha det också för om så mycket folk är ute och letar så nog fan skulle kroppen hittats i detta läge, men det finns ju inget spår mera än det som är uppeldat och hur vet polisen vem som eldat det kan ju lika gärna vara Wilma själv som gjort det som att det är MGM som gjort det....
Citera
2019-11-23, 21:32
Medlem
Citat:
Fördubblar?

Om man i vanliga fall förbrukar 10-15 kWh/dygn och helt plötsligt under ett dygn förbrukar över 40 kW, vad kan vara orsaken? En avfuktare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in