2019-11-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Gav man någon tid när ungefär?
Har inte läst någonstans vilken tid hon ska ha befunnit sig vid området Walkesborg, ej heller vem som skall ha iakttagit henne eller vem som har haft kontakt med henne när hon befann sig där. Kan det varit MGM som lämnat den uppgiften!?
Citera
2019-11-23, 20:48
Medlem
Faxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Har sett det föreslås i andra trådar. Men lagras såna uppgifter verkligen? Samt har taggarna något unikt id?
Aldrig hört att det använts i något fall. Men motbevisas gärna.

Har för mig att någon åkte dit för mordbrand i ett garage för några år sedan efter att ha använt sin egna bricka till garaget.
Citera
2019-11-23, 20:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av of.the.South
Ett hus i mitt kvarter hade problem med mordbränder på vind/källare för två år sedan, dom fick till slut sätta in vakter och även införa taggar istället för portkoder - taggarna var individuella just för att polisen skulle kunna se vem som precis öppnat en källardörr vid en eventuell kommande brand.

Mm, men då fanns det också ett befogat syfte med att göra så.

Vad vi känner till finns det inte ens lås med tag i aktuell fastighet.
Citera
2019-11-23, 20:54
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hon kan ha slagit mobilen off på bussen för hon vet att MGM kommer ringa och kolla vart hon tagit vägen....
Tror du en 17åring stänger av den OFF?
Ljudlöst köper jag mer
Citera
2019-11-23, 20:56
Medlem
GNOMDSs avatar
Hypotes och spekulation : GM är oskyldig som han påstår. GM och Wilma grälade.Hon drog i affekt.Lite förbannad.Hon var tydligen "festklädd" enligt media.Klädd i svart fuskpäls som tonåringar gillar att bära.Åkte hon till Göteborg ? Fick hon skjuts av någon ? Om hon åkte kollektivt till Göteborg borde det finnas spår.Såsom Bankomat spår.Mobilen verkar ha varit avstängd.Kanske inte så konstigt om dom hade grälat.

Om hon blev erbjuden lift av någon vilket faktiskt inte är helt orimligt. Så kan det ha varit någon med ont i sinnet.I dagens Sverige händer det riktigt sjuka saker.Om hon blev bortförd och våldtagen så brukar många gånger en kropp dyka upp förr eller senare.Fast kroppen kan ju ha blivit uppeldat för att förstöra spår.

Inom 10 mils radie från Uddevalla finns stora skogsområden och hav.Ren slump om en kropp hittas.
Som sagt mitt inlägg är en ren spekulation med en annan infallsvinkel.
Citera
2019-11-23, 20:58
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Har sett det föreslås i andra trådar. Men lagras såna uppgifter verkligen? Samt har taggarna något unikt id?
Aldrig hört att det använts i något fall. Men motbevisas gärna.

Det lagras. Jag läste Blattelito FUP:en och där kollade man taggar.
Citera
2019-11-23, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Tror du en 17åring stänger av den OFF?
Ljudlöst köper jag mer

Det är ju rätt vanligt bland ungdomar idag som använder snapchat att man kan sätta på platstjänst, eller ge tillgång till plats. Med andra ord kan du ge din pojkvän, som är svartsjuk, tillgång till din plats där han kan se vart du befinner dig. Tänker att denna funktion kanske inte funkar om man stänger av telefonen?

Obs!!
Har nu läst på, denna tjänst är endast igång om du har snapchat uppe, inte om du stänger ner programmet.
Senast redigerad av MLANEE 2019-11-23 kl. 21:01.
Citera
2019-11-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Hypotes och spekulation : GM är oskyldig som han påstår. GM och Wilma grälade.Hon drog i affekt.Lite förbannad.Hon var tydligen "festklädd" enligt media.Klädd i svart fuskpäls som tonåringar gillar att bära.Åkte hon till Göteborg ? Fick hon skjuts av någon ? Om hon åkte kollektivt till Göteborg borde det finnas spår.Såsom Bankomat spår.Mobilen verkar ha varit avstängd.Kanske inte så konstigt om dom hade grälat.

Om hon blev erbjuden lift av någon vilket faktiskt inte är helt orimligt. Så kan det ha varit någon med ont i sinnet.I dagens Sverige händer det riktigt sjuka saker.Om hon blev bortförd och våldtagen så brukar många gånger en kropp dyka upp förr eller senare.Fast kroppen kan ju ha blivit uppeldat för att förstöra spår.

Inom 10 mils radie från Uddevalla finns stora skogsområden och hav.Ren slump om en kropp hittas.
Hur förklaras då att hennes tillhörigheter hittat eldade i närheten av Uddevalla. I övrigt kan ditt resonemang gå hem.
Citera
2019-11-23, 21:00
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS

Han är skäligen misstänkt. De verkar också ha teknisk besvisning på att det är han. Jag gissar från lägenheten.
Citera
2019-11-23, 21:01
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellehard
nästan bättre om det varit vinter och han dumpat henne då för hemskt som det är så bevars kroppen längre och bevis kan vara färska längre.

Där har du fel.
Citera
2019-11-23, 21:02
Medlem
Om hans familj har hjälpt honom med kroppen så kan den fan finnas vartsomhelst i Sverige.... han har haft 3 dagar på sig att städa undan 😓 visst, troligast är väl att han vill bli av med kroppen så fort som möjligt men det är faktiskt skrämmande att de gått så många dagar som hon inte ens var saknad.
Citera
2019-11-23, 21:03
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Han är skäligen misstänkt. De verkar också ha teknisk besvisning på att det är han. Jag gissar från lägenheten.
OK. Men är han inte skäligen misstänkt på grund av utredningstekniska skäl.Dvs att kunna hålla honom häktad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in