2019-11-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tror nog att det är dags för dig att ställa vinglaset åt sidan och börja nyktra till.

Allvarligt talat, menar du att polisen eller någon annan nyktert tänkande person ska lyssna på vad ett medium ser i sina drömmar?

Nej, men någon här inne, som bor i Uddevalla eller liknande kanske är sugna på att ta sig en tur ? Bor lite långt bort för att göra det nu ikväll men annars.
Citera
2019-11-23, 20:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Denna info får du ta med en nypa salt...
Jag spårar brett och tar den som en arbetshypotes
Den kan likväl vara sanningen likt det kan vara att hon försvann på den resan också, Likaså om att MGM kanske tog hon av daga men så länge ingen kropp är funnen så måste dörren frivilligt försvinnande öppen en smula och inte stänga den helt!
Citera
2019-11-23, 20:31
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Att pojkvännens DNA finns på henne är helt logiskt, likaså att hennes DNA finns på och hos MGM. Frågan är om man hittar henne om det finns annan mans DNA i/på henne.

Nu syftar jag mer på rätt andra uppenbara saker som är mer intressanta än något hårstrå, alltså blod t.ex. Men det blir ju lite knepigt om hon är uppeldad, eller kläderna.
Citera
2019-11-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag menar helt enkelt att man inte kan lyssna på hur advokaten värderar bevisningen. Man bör lyssna på tingsrätten i första hand. Åklagaren säger ju att teknisk bevisning finns dessutom, i häktningsförhandlingen. Men advokaten säger att det inte finns. Jag väljer att se att tingsrätten häktar honom på sannolika skäl.

Om det vore så fruktansvärt tunnt som advokaten säger har jag svårt att se den utgången av häktningsförhandlingen.

Okej, då förstår jag hur du ser på saken. Och kan i mångt o mycke hålla med. Tackar för svar.

Men tror ändå inte att advokaten far med direkt osanning när hon säger att det saknas teknisk bevisning, det skulle ju inte vara förenligt med god advokatsed att 'ljuga'.
Tänker att det tex kan handla om beslag/grejer som skickats på analys och att svar ej kommit: då finns det ju per definition 'teknisk bevisning' men dess värde är oklart och man kan då se olika på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
En granne mötte henne i trappan och tyckte hon var uppklädd som t fest, vilket många unga tjejer ser ut idag. Finns inget som säger att hon var på fest kl 18-19 tiden. Bråk torsd kväll i lägenheten.

Men hursomhelst så lär det utredningsmässigt vara klarlagt om hon var på fest.
Citera
2019-11-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Om hans port är utrustad med portkod så kan dom väl polisen se om han använde sin blipp för att öppna porten efter bråket i lägenheten och dunsarna i trapphuset den aktuella kvällen, om han nu inte hade turen att möta någon på väg hem eller ställde upp porten.

Har sett det föreslås i andra trådar. Men lagras såna uppgifter verkligen? Samt har taggarna något unikt id?
Aldrig hört att det använts i något fall. Men motbevisas gärna.
Citera
2019-11-23, 20:35
Medlem
Citat:
Mm, då var det nog MGM pappa och han själv som skrek och tjafsade i lägenheten så att det störde grannen.

Herregud, en granne som hört lite oljud. Det kan du ju inte ta som borgen på att det tjafset placerar mordet i lägenheten. En annan granne säger att han såg henne dagen innan fin och allt var som vanligt, denna granne trodde hon skulle på fest så just den grannen verkar inte se det som vidare konstigt att flickan roar sig. Med andra ord den grannen ser henne inte som inlåst, kontrollerad och i kurdens våld.

Vet någon om MGM står på lägenheten han hyr? Står hans namn på dörren t ex?
Citera
2019-11-23, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Har sett det föreslås i andra trådar. Men lagras såna uppgifter verkligen? Samt har taggarna något unikt id?
Aldrig hört att det använts i något fall. Men motbevisas gärna.

Skulle inte tro att det ens är lagligt att lagra sådana, som jag misstänker vara, personuppgifter.
Citera
2019-11-23, 20:36
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vänta nu så hon skulle ta bussen till syrran Wilma???
Alltså är det ens SÄKERT hon befunnit sig i lägenhet på kvällen???
Dags att börja nysta i det där spåret:
Vart bor denna syrra??
Tog hon bussen dit??
Eller vad???
För ingen kropp är funnen någonstans och jag tror polisen börjar kolla på andra orsaker till varför Wilma är försvunnen, Visst första är väl mord men sedan lär dem hålla spåret frivilligt försvinnande också öppet tills man hittat Wilma död el levandes!
Vet att det gick ut med "W sågs senast vid Valkesborg... Var detta grannen i trapphuset eller någon på utsidan, när hon var på väg mot Kampenhof bussterminal?
Citera
2019-11-23, 20:39
Medlem
Citat:
Skulle inte tro att det ens är lagligt att lagra sådana, som jag misstänker vara, personuppgifter.

Vet att jag läste nånstans, tror det var i den här tråden, att porten i huset inte har taggar, det är en helt vanlig port som är upplåst mellan klockan X och klockan X.

Vet sen inte hur taggar fungerar i en port, men i tvättstugorna brukar hyresvärden kunna spåra vem som tvättat en viss dag och en viss tid. Men tveksamt om det fungerar i port.
Citera
2019-11-23, 20:40
Medlem
Citat:

Nej det var det jag tänkte med.
Citera
2019-11-23, 20:40
Medlem
Har de kollat alla vikar/ stränder längs med Uddevallakusten tro? Har kompisar i ammenäs som bor precis vid havet, där brukar det driva in massa skit under somrarna och fastna. Detta ligger söder om uddevallabron, en avskild liten vik..
Citera
2019-11-23, 20:41
Medlem
Finns det någon mer info om kroppen som hittades på Lidingö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in