Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Jag menar helt enkelt att man inte kan lyssna på hur advokaten värderar bevisningen. Man bör lyssna på tingsrätten i första hand. Åklagaren säger ju att teknisk bevisning finns dessutom, i häktningsförhandlingen. Men advokaten säger att det inte finns. Jag väljer att se att tingsrätten häktar honom på sannolika skäl.
Om det vore så fruktansvärt tunnt som advokaten säger har jag svårt att se den utgången av häktningsförhandlingen.
Okej, då förstår jag hur du ser på saken. Och kan i mångt o mycke hålla med. Tackar för svar.
Men tror ändå inte att advokaten far med direkt osanning när hon säger att det saknas teknisk bevisning, det skulle ju inte vara förenligt med god advokatsed att 'ljuga'.
Tänker att det tex kan handla om beslag/grejer som skickats på analys och att svar ej kommit: då finns det ju per definition 'teknisk bevisning' men dess värde är oklart och man kan då se olika på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Novotar
En granne mötte henne i trappan och tyckte hon var uppklädd som t fest, vilket många unga tjejer ser ut idag. Finns inget som säger att hon var på fest kl 18-19 tiden. Bråk torsd kväll i lägenheten.
Men hursomhelst så lär det utredningsmässigt vara klarlagt om hon var på fest.